• Anonym (-)
    Mon 3 Jan 2022 20:22
    6767 visningar
    34 svar
    34
    6767

    Får inte ha sex och får inte titta på porr eller

    Jag och min sambo har inte haft sex på ett halvår ungefär och anledningen är att hon inte har någon lust längre. Däremot onanerar hon ibland (sällan dock) så någon form av lust har hon ju så det handlar väl mer om att hon inte tänder på mig längre.

    Hon vill dock fortfarande leva med mig och hon tycker om att mysa och kramas. Jag vill leva med henne också, däremot är jag sugen och vill inte leva utan sex så jag onanerar ganska ofta. Jag tittar på porr när jag onanerar och detta vet hon om, men hon avskyr det. Hon vill inte att jag ska titta på porr och har förbjudit mig att göra det. Det blir bråk varenda gång. Jag resonerar som så att om hon inte vill ha sex med mig så måste jag ju få titta på andra kvinnor istället. Det är väl bättre att jag tittar på porr än att jag har sex med andra.

    Förstår inte varför hon tar sig friheten att bestämma vad jag får och inte får titta på? Hon vill ju inte ens ligga med mig längre så varför får jag inte titta på andra kvinnor? Tycker att hennes resonemang är orimligt. Hon bestämmer att jag inte får ligga och hon bestämmer också vad jag får och inte får titta på, fast jag kommer titta på porr ändå.

    Vad tycker ni??

  • Svar på tråden Får inte ha sex och får inte titta på porr eller
  • Anonym (Nej)
    Wed 5 Jan 2022 09:29
    #21
    -1 +1

    Kort och gott, dumpa. Gå vidare. Hon verkar trygghetsknarka och ni båda förtjänar bättre än det där.

  • Wed 5 Jan 2022 09:39
    #22

    Man måste inte vara tillsammans med någon även om man har hus och småbarn ihop.
    Om du är tänd/attraherad av din sambo så blir det ju skitjobbigt att hela tiden utsättas för det som lockar, men att aldrig få ta del av det. Att hon kan retas med pussar och kramar, men sedan inget mer.

    Vill hon inte prata om vad det är som gör att hon inte vill ha sex med dig, så fundera på om du kan klara av att leva i en kompisrelation resten av livet eller om du ska försöka hitta någon som delar din syn på sex osv.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Wed 5 Jan 2022 16:51
    #23
    +2
    Anonym (F) skrev 2022-01-04 18:56:28 följande:

    Varför respekterar du inte hennes önskan om att inte titta på porr?

    Du säger att ni båda två vill vara kvar i relationen, då får du också acceptera att hon inte har så stor sexlust längre annat än att onanera ibland. Du får ju onanera också så där har du den lösningen. Om det inte räcker för dig är det bättre att vara ärlig och göra slut, eller så kan ni försöka väcka liv i lusten igen. Prata med henne och se vad hon tycker om det.

    Saken är den att när ni blev ihop så ingick också att sluta titta på andra kvinnors underliv. Om det inte passar vet du var dörren är.


    Ts får göra som han vill. Hon har ingen rätt att begränsa och kontrollera honom. Har hon valt bort sexlivet så får hon ta att han tittar på andra kvinnor. Om det inte passar vet hon var dörren är.
  • Anonym (F)
    Wed 5 Jan 2022 19:15
    #24
    Klartsomvatten skrev 2022-01-05 16:51:09 följande:
    Ts får göra som han vill. Hon har ingen rätt att begränsa och kontrollera honom. Har hon valt bort sexlivet så får hon ta att han tittar på andra kvinnor. Om det inte passar vet hon var dörren är.
    Nu frågade jag iofs ts och inte dig. Ts får göra som han vill. Hans sambo får också sätta vilka gränser hon vill för en relation och om ts inte klarar att leva efter dem lär hon göra slut någon dag. Han kanske kan hitta nån annan kvinna som är ok med att han stirrar in i främmande kvinnors underliv för sexuell njutning.
  • Wed 5 Jan 2022 19:30
    #25
    Anonym (F) skrev 2022-01-05 19:15:20 följande:

    Nu frågade jag iofs ts och inte dig. Ts får göra som han vill. Hans sambo får också sätta vilka gränser hon vill för en relation och om ts inte klarar att leva efter dem lär hon göra slut någon dag. Han kanske kan hitta nån annan kvinna som är ok med att han stirrar in i främmande kvinnors underliv för sexuell njutning.


    Du valde att skriva i ett diskussionsforum och då får du ta att även andra än ts kan komma att citera dig.

    Ja, självklart får båda två göra som de vill och den som inte kan leva med det kommer att göra slut. Ts lär fortsätta titta på porr och om hon inte kan leva med det så är det ju bara att göra slut. Vad han gör när hon onanerar har hon nämligen inte att göra med. Särskilt inte när hon har valt bort sex.

    Hon kan ju hitta någon annan man som kan leva med att vara utan all sexuell njutning.
  • Wed 5 Jan 2022 19:31
    #26
    Klartsomvatten skrev 2022-01-05 19:30:58 följande:

    Du valde att skriva i ett diskussionsforum och då får du ta att även andra än ts kan komma att citera dig.

    Ja, självklart får båda två göra som de vill och den som inte kan leva med det kommer att göra slut. Ts lär fortsätta titta på porr och om hon inte kan leva med det så är det ju bara att göra slut. Vad han gör när hon onanerar har hon nämligen inte att göra med. Särskilt inte när hon har valt bort sex.

    Hon kan ju hitta någon annan man som kan leva med att vara utan all sexuell njutning.


    vad han gör när han onanerar*
  • Anonym (Waw)
    Wed 5 Jan 2022 19:41
    #27
    +1

    Tycker det är ett så udda beteende. Man vill inte ha sex med sin partner men man gnäller om att personen tittar på porr.

  • Anonym (Befäl­)
    Wed 5 Jan 2022 20:47
    #28

    Ta ansvar för ditt liv, låt henne ta ansvar för sitt.

    Runka på du om hon inte vill .

    Du kommer nog inte framstå som mer attraktiv om du hela tiden rättar dig efter henne.

    Sluta toffla

  • Anonym (Man)
    Wed 5 Jan 2022 22:54
    #29

    Om hon inte vill att du tittar på porr för att tillfredsställa ditt sexbehov som är större än hennes, så fråga om ni kan spela in en sexvideo eller flera tillsammans eller bara när hon onanerar, så du kan titta på henne och fantisera och runka?

    Förklara att ett förhållande måste innehålla sex, föreslå parterapi, sexkurs - hitta lusten. Föreslå öppet förhållande om det är nått du kan nöja dig med, eller att ni måste gå isär om ingen förändring sker.

  • Anonym (K)
    Sun 9 Jan 2022 19:47
    #30

    Vilken tråkig situation du hamnat i TS!


    Tycker även du gjort rätt som vart ärlig kring din onani.
    Det är ju trots allt ett resultat av att ni inte längre har sex tillsammans.


    Porr kan betyda många olika saker för människor.
    Men det som är viktigt är att veta är att porr inte är fel att ha som hjälpmedel vid exempelvis onani.
    Och vad du väljer att göra när du onanerar är faktiskt helt upp till dig och ingen annan.


    Du har samma rätt att onanera som du vill som att hon har att tacka nej till sex.
    (förutsatt att du inte ofredar någon dvs, men det tar jag för givet att du onanerar "för dig själv")


    Trivs hon inte med det så kan hon välja att lämna relationen.
    Lika som att du kan välja att lämna relationen om det ska fortsätta vara sexlöst.

    Så vad är det jag försöker säga?


    Alla har rätt att göra sina val, men man har ingen rätt att förvänta sig att det inte kommer få en konsekvens.
    Så att relationen tar slut pga någons sexuella val är av allra högsta grad en legitim anledning och varken sig rätt eller fel... mest naturligt.

    Mest troligt behöver ni prata om vart ni vill ta er relation och vad som är viktigt för er båda, för att då se ifall ni vill stanna med de förutsättningar ni båda skapar eller gå skilda vägar.

    All lycka till.


     


     


     

  • Anonym (Man40­)
    Sat 15 Jan 2022 00:23
    #31

    Klart du ska titta på porr om du vill.

  • Anonym (G)
    Sat 15 Jan 2022 00:37
    #32

    Menar du då att celibat är en skyldighet? Han får ju inte ens runka för henne.

  • Anonym (G)
    Sat 15 Jan 2022 00:40
    #33
    Anonym (Sex är ingen rättighet) skrev 2022-01-03 20:35:53 följande:

    Sex är ingen rättighet. Du får helt enkelt acceptera att hon inte vill.


    Menar du då att celibat är en skyldighet? Han får ju inte ens runka för henne.
  • Anonym (S)
    Sat 15 Jan 2022 01:40
    #34

    Gå till botten med problemet. Fråga henne varför hon inte har lust längre. Fråga hur du kan hjälpa henne att få tillbaka lusten. Ni måste samarbeta som en enhet och kommunicera med varandra.

Svar på tråden Får inte ha sex och får inte titta på porr eller