• Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 00:43
    15162 visningar
    121 svar
    +1
    121
    15162

    kvinnor som söker 10 år yngre män

    Anonym (Route66) skrev 2022-01-14 15:01:34 följande:

    Frågan är om dom flesta kvinnor ändå inte tycker att det är mer ok för dom att träffa yngre män, än det är för män att träffa yngre kvinnor. Och att det mer förståeligt att kvinnor inte vill ha 20 år äldre män. Män borde kunna nöja sig med 20 år äldre kvinnor, varför inte? Tror han att han kan få vem som helst eller?
    Klarar han inte av en mogen kvinna?


    Vad är det du vill höra egentligen.? Att det finns en slags omvänd dubbelmoral hos en del kvinnor när det gäller åldersskillnad, som inte så sällan motiveras med pseudofeministiska argument? 


    Okej, det gör det i viss mån.

    Precis som många, många män lite äldre män inbillar sig att de är Guds gåva till kvinnorna, finns det en handfull lite äldre kvinnor som inbillar sig att de är Guds gåva till männen. Och om de blir bortvalda eller ratade kan de inte ta det som vuxna människor utan whinar om att det är patriarkatets fel, att männen (pojkarna) som väljer bort dem är rädda för kvinnors sexualitet, att det är skönhetsidealens/porrfilmernas fel att de inte får ha sex med vem de vill när de vill o.s.v.

    De där patetiska kvinnorna är väl varken bättre eller sämre än män som beter sig på samma sätt? 


    Att få sex och dejting är självklart ingen rättighet oavsett om man är man eller kvinna.

  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 12:48
    #52
    Anonym (Hilda) skrev 2022-01-15 03:10:01 följande:

    Det kan ju vara så att folk tänker att en äldre man utnyttjar en yngre kvinna och får henne till att göra saker hon egentligen inte vill, medan en äldre kvinna som har en yngre kille är mer omhuldande med en yngre kille och ser mer till hans bästa och lycka, eller hur man nu ska uttrycka det.

    Jag var ihop med en 16 år yngre kille och det höll i 15 år. Nu har jag träffat en kille som är 5 år äldre. Det känns väldigt tryggt:)


    Och det tankesättet kan jag nog ha en viss förståelse för om det handlar om en 20-årig kvinna och en 40-årig man.

    Men handlar det om en 40-årig kvinna och en 60-årig man är det ju bara absurt och skrattretande att tänka så, om det inte föreligger några väldigt speciella omständigheter, typ ?postorderrelation? med kvinna från utfattigt land. 
  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 13:15
    #54
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 12:50:44 följande:
    Om det är en kvinna på 24 och mannen är 20 år äldre då?
    Och en kvinna på 22, mannen 47?
    Jag tycker inte att det automatiskt är fel eller problematiskt på något sätt om det är det du undrar. 

    Sen tror jag det är betydligt vanligare att  det handlar om en sexuell preferens än önskemål om en varaktig relation där man delar livet med varandra när det handlar om  22-åriga och 24-åriga kvinnor som dras till 20 år äldre män.

    Men undantag finns förstås, som när det gäller det mesta.
  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 14:01
    #61
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 13:25:05 följande:
    Sannolikt är det så. Jag har själv bara varit med om att en så ung kvinna vill ha en varaktig relation med mig. Hon var 22 år.
    Hon var undantaget.

    I övrigt så tror jag att dom flesta automatiskt tycker att det är fel.

    Jag tror inte det för de flesta 22-24 åringar främst handlar om att de tycker att det är ?fel? att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre utan snarare att de tycker att de har för lite gemensamt (utöver eventuell sexuell attraktion till varandra)  och befinner sig i för olika faser av livet för att ha en varaktig relation med någon som är 20 år äldre. 


    Men enstaka undantag finns alltid. Jag känner till några sådana och tror att det som gjorde en varaktig relation möjlig i de fallen var att parterna hade en viss livsstil eller  gemensamma intressen de ägnade väldigt mycket tid åt. Vill man ägna större delen av sin vakna (fri)tid åt camping, fioler, politik eller vad det nu är blir det ofta samma slags liv ändå trots åldersskillnaden.

  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 14:17
    #64
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:07:05 följande:
    Jag tror att dom flesta (speciellt kvinnor) i alla åldrar tycker att det är fel med män och så unga tjejer.

    Verkar variera det där. Jag har själv aldrig haft ett förhållande, men hört om långvariga förhållanden där dom delade många intressen. Och även om par som knappt har nåt gemensamt intresse.

    Ja, om du hoppas på ett förhållande så tycker jag att du helt oavsett åldersskillnad ska satsa på någon du har gemensamma intressen med.


    Många kvinnor, oavsett ålder kommer att tycka att det är märkligt att du aldrig haft något förhållande men chansen att du ska hitta någon som inte bryr sig om det är mycket större om du hittar någon du har gemensamma intressen med. 

  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 14:30
    #69
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:27:30 följande:
    Ja, jag kan bara hoppas att kvinnan finns därute som vill ha mig som jag är.
    Ett tips så där i all välmening är att då försöka genom att hitta någon du delar gemensamma intressen med.
  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 14:51
    #70
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 14:26:10 följande:
    Ja, syrran, och den typen av kvinnor.
    Som har åsikter. Och lite dubbelmoral.

    Sorry, missade dina frågor.
    Den åldersskillnaden tycker jag är ok.

    Jag vill helst ha nån jämnårig.
    Ja, det tycker jag också. Hoppas att jag inte är den äckliga gubben då.

    När det gäller din syster får du ju ha i åtanke att många inte vill ha detaljerad information om sina syskons sexuella preferenser, detta gäller i synnerhet syskon av motsatt kön.

    Det kanske är därför hon verkar reagera så starkt?


    Eller så har du kanske pratat såpass mycket om det här med henne att hon upplever dig som tjatig och är väldigt trött på ämnet. Det kan också vara en orsak till att hon reagerar så starkt. 


    De allra flesta människor där ute bryr sig nog helt enkelt inte särskilt mycket om ifall en 24-åring ligger med en 20 år äldre person.

  • Anonym (So What?)
    Sat 15 Jan 2022 23:22
    #73
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-15 23:07:32 följande:
    Ja, hon som jag var kär i senast (där åldersskillnaden var 20 år) hade en del gemensamma intressen med mig. Men sen hade jag intressen som hon inte hade, och tvärtom.
    Vi hade samma humor och hade lätt för att prata med varandra.

    Min syster sa att man inte kan ha nåt gemensamt när det är sån åldersskillnad. Det är många här på FL som håller med om det.

    Att ha gemensamma intressen, samma humor och lätt för att prata med varandra kan ha minst lika stor betydelse som ålder , även om det som sagt är ovanligt att kvinnor i 22-24 årsåldern vill ha varaktiga relationer med 20 år äldre män. 


    Det finns en del kvinnor i den åldern som har ett visst sexuellt intresse för 20 år äldre män men det är ju något annat än att vilja ha en varaktig relation.

    Vem tycker din syster att du borde ha en relation med då? Är hon orolig över att du aldrig haft ett varaktigt förhållande? 

  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 10:17
    #93
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 09:31:23 följande:

    Här hittade jag en artikel. dailyfreepress.com/2021/11/15/dont-be-a-hypocrite-we-need-to-talk-about-age-gaps/

    Och igen så ska det överdrivas.
    Jag har sett det här på FL också. Nån frågade i en tråd om jag tycker det är ok att dejta en 5-årig flicka.
    Dom unga kvinnor jag skrivit om mest var 22 år och 24 år.

    ?Personally, I see no issue with a 40-year-old dating a 50-year-old. But a 16-year-old dating a 26-year-old? That doesn?t sit well with me, because the gap in maturity and life experiences is too large.?


    Vad är det med det där citatet? En 16-åring är ju juridiskt sett ett barn så det är väl inte så konstigt om folk reagerar negativt på en tio år äldre person har en relation med denne.

    Men det här med att i princip hela världen är fördömande mot relationer mellan 24-åriga kvinnor och 20 år äldre män eller mellan 40-åriga kvinnor och 60-åriga män, tror du inte att det sitter ganska mycket i ditt huvud att det är så?


    Din syster är ju inte detsamma som hela världen. 


    Jag förnekar inte att det finns en liten , liten grupp kvinnor  med dubbelmoral i den här frågan som av ren princip alltid tycker att det är fel om mannen är betydligt äldre än kvinnan oavsett om kvinnan så har fyllt 40 och argument om Daddy issues och utnyttjande knappast är relevanta längre .

    Men det är ju just en liten grupp och inte hela världen.

  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 10:47
    #97
    Anonym (Route66) skrev 2022-01-16 10:28:45 följande:
    Ja, man reagerar om det handlar om barn. Men jag har aldrig pratat om barn i mina trådar om åldersskillnader. Så jag tycker att det är konstigt med alla som ska försöka få det till att man vill träffa så unga flickor. Det kan jag tycka är mer sjukt och äckligt än vad jag skriver i mina trådar och inlägg.

    Min syster är mest ett lysande exempel på det hyckleriet som jag har sett bland många kvinnor. Och det är många som tänker som henne, och håller med henne.
    Det handlar inte om en liten grupp kvinnor. Efter att ha skrivit här i några år, även gjort en del omröstningar, läst många artiklar, och på andra forum, så skulle jag påstå att det är väldigt många kvinnor som tycker att det är fel och äckligt när män träffar yngre kvinnor.
    Och att dom tycker det är mer ok att dom själva träffar yngre män.

    Ja dömande människor som vill tala om för andra hur de ska leva sina liv är alltid tråkigt.

    Men du, tror du inte att det kan vara för att folk här på forumet  upplever att du skriver samma sak år efter år som de reagerar?


    De kanske inte skulle bry sig så mycket om de av en slump fick reda på att någon av deras arbetskamrater dejtar eller lever med någon 20 år äldre eller yngre?

  • Anonym (So What?)
    Sun 16 Jan 2022 15:40
    Anonym (Hilda) skrev 2022-01-16 15:19:29 följande:
    Ja, det har du ju rätt i. Tänkte väl mer på äldre män som vill ha tjejer i 20-års åldern som kanske inte vågar säga ifrån när han vill att hon ska gå med på grejer sexuellt typ. En 40 årig kvinna vet vad hon vill och gör när det kommer till sex. Men jag har mycket svårt att tänka mig att nån på 40 vill ha en man på 60. Det hade aldrig jag gjort iaf.
    Jag är runt 40 och skulle absolut kunna gå i gång på vissa 60-åringar om de var välbevarade och charmiga. Pratar vi varaktiga relationer skulle jag ärligt talat hellre vilja ha en 60-åring som liksom jag har vuxna eller nästan vuxna barn än en frånskild 40-åring som har förskolebarn varannan vecka. Vill absolut inte  ta på mig regelbundet ansvar för någons småbarn , det får vänta tills jag blir mormor /farmor :)

    Men nu är jag i en relation så det är hypotetiskt jag resonerar.

    När det gäller herrn här i tråden misstänker jag att det handlar om att han pratat om samma sak år efter år efter år på exakt samma sätt mer än att det handlar om att han gillar yngre kvinnor i sig.
Svar på tråden kvinnor som söker 10 år yngre män