• Anonym (Oroli­g)
    Thu 6 Jan 2022 11:48
    11351 visningar
    42 svar
    42
    11351

    Missfall eller vad händer?

    Är gravid i v 6-7, har haft rosa/brunt på papperet i några dagar. Någon liten blodstrimla har det också varit.

    I natt hade jag ont i magen och gick upp på toaletten och det hade kommit lite klarrött blod i trosan och det kom lite i toaletten, nån pytteliten klump va med.

    Nu kommer det inget i trosan men när jag går på toaletten så kommer det strimlor med blod/slem och blod på papperet. Har inge ont. Är det ett pågående missfall tro?

  • Svar på tråden Missfall eller vad händer?
  • Anonym (n)
    Tue 11 Jan 2022 06:08
    #31
    Anonym (Orolig) skrev 2022-01-10 19:22:43 följande:
    Har du ringt idag o fått nån tid? Tänker på dig.
    Tack vad snällt! Är så jobbigt att inte ha någon att prata med om det här. Jag har fått en tid men först i nästa vecka.. Vill bara att tiden ska gå. Är fortfarande inställd på missfall, tycker jag liksom inte har så många symptom och vissa symptom kan man ju inbilla sig eller bero på annat. Mina bröst är bara lite ömma, inget jag tänker på, molande värken känner jag bara av lite ibland(den var värre då jag skulle haft min mens men hade absolut inte ont eller så), har lite yrsel och halsbränna. Halsbränna kan man ju få normalt men yrseln vet jag inte vad den beror på.

    Hur är det med dig? Mår du ok?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Tue 11 Jan 2022 12:20
    #32
    Anonym (n) skrev 2022-01-11 06:08:13 följande:

    Tack vad snällt! Är så jobbigt att inte ha någon att prata med om det här. Jag har fått en tid men först i nästa vecka.. Vill bara att tiden ska gå. Är fortfarande inställd på missfall, tycker jag liksom inte har så många symptom och vissa symptom kan man ju inbilla sig eller bero på annat. Mina bröst är bara lite ömma, inget jag tänker på, molande värken känner jag bara av lite ibland(den var värre då jag skulle haft min mens men hade absolut inte ont eller så), har lite yrsel och halsbränna. Halsbränna kan man ju få normalt men yrseln vet jag inte vad den beror på.

    Hur är det med dig? Mår du ok?


    Förstår att du vill att tiden ska gå fort nu. Styrke-kramar till dig och jag håller tummen för dig. Uppdatera gärna hur det går, om du vill såklart.

    Ja det där med symtom är en hel djungel att förstå sig på. Kroppen kan verkligen göra en knäpp ibland.

    Jodå jag mår bra, har hunnit smälta någorlunda att det blev så här den här gången - haft ett otroligt stöd av min man - gråtit o kramats. Nu ger vi oss på att försöka igen och hoppas att det tar sig och vill stanna kvar.
  • Anonym (Kan vara)
    Tue 11 Jan 2022 19:12
    #33

    Bättre att kolla upp det,så att man vet säkert .

  • Anonym (n)
    Wed 12 Jan 2022 15:18
    #34
    Anonym (Orolig) skrev 2022-01-11 12:20:13 följande:
    Förstår att du vill att tiden ska gå fort nu. Styrke-kramar till dig och jag håller tummen för dig. Uppdatera gärna hur det går, om du vill såklart.

    Ja det där med symtom är en hel djungel att förstå sig på. Kroppen kan verkligen göra en knäpp ibland.

    Jodå jag mår bra, har hunnit smälta någorlunda att det blev så här den här gången - haft ett otroligt stöd av min man - gråtit o kramats. Nu ger vi oss på att försöka igen och hoppas att det tar sig och vill stanna kvar.
    Tack! Jag kommer uppdatera då det kanske finns andra i samma situation. 

    Idag har jag mer symptom. Min mage är väldigt uppsvullen, ser ut att vara i sjätte månaden, spänner, drar och molar i magen. Gjorde ont när jag hostade till för en stund sedan och det gör mig orolig. Kan det kännas så här vid missfall?

    Jag har alltså inte ont utan som mild mensvärk. Brösten är ömmare idag med. Kan det bli så här innan missfall, att symptomen ökar mer?
  • Wed 12 Jan 2022 15:33
    #35
    Anonym (n) skrev 2022-01-12 15:18:00 följande:
    Tack! Jag kommer uppdatera då det kanske finns andra i samma situation. 

    Idag har jag mer symptom. Min mage är väldigt uppsvullen, ser ut att vara i sjätte månaden, spänner, drar och molar i magen. Gjorde ont när jag hostade till för en stund sedan och det gör mig orolig. Kan det kännas så här vid missfall?

    Jag har alltså inte ont utan som mild mensvärk. Brösten är ömmare idag med. Kan det bli så här innan missfall, att symptomen ökar mer?
    Jag skulle säga att det inte låter som typiskt missfall om du får ont när du hostar, därmed inte sagt att det inte kan vara missfall ändå. I mina öron låter det mer som känningar i ligamenten, vilket är vanligt vid graviditet. Nu vet jag inte hur smärtan känns eller var, men jag har personligen ibland fått ont i magen när jag nyst, hostat, spänt magen etc nu under graviditeten.

    Vid missfall/MA kan symptomen fortsätta och även öka så länge HCG finns eller fortsätter produceras i kroppen. Däremot brukar ökningen inte vara så stor som vid en normal graviditet, men HCG kan ändå fortsätta öka. Detsamma gäller vid exempelvis utomkvedshavandeskap. 
  • Anonym (n)
    Wed 12 Jan 2022 15:43
    #36
    svansmamman skrev 2022-01-12 15:33:05 följande:
    Jag skulle säga att det inte låter som typiskt missfall om du får ont när du hostar, därmed inte sagt att det inte kan vara missfall ändå. I mina öron låter det mer som känningar i ligamenten, vilket är vanligt vid graviditet. Nu vet jag inte hur smärtan känns eller var, men jag har personligen ibland fått ont i magen när jag nyst, hostat, spänt magen etc nu under graviditeten.

    Vid missfall/MA kan symptomen fortsätta och även öka så länge HCG finns eller fortsätter produceras i kroppen. Däremot brukar ökningen inte vara så stor som vid en normal graviditet, men HCG kan ändå fortsätta öka. Detsamma gäller vid exempelvis utomkvedshavandeskap. 
    Det kändes liknande när jag var gravid med mitt förra barn. Tycker bara det är lite märkligt att symptomen kan vara starkare vissa dagar. 

    Jag tror inte det är utomkvedshavandeskap, det ska tydligen göra väldigt ont. Jag har liksom som lätt mensvärk.

    Jaja, bara att vänta tills ultraljudet..
  • Wed 12 Jan 2022 15:51
    #37
    Anonym (n) skrev 2022-01-12 15:43:44 följande:
    Det kändes liknande när jag var gravid med mitt förra barn. Tycker bara det är lite märkligt att symptomen kan vara starkare vissa dagar. 

    Jag tror inte det är utomkvedshavandeskap, det ska tydligen göra väldigt ont. Jag har liksom som lätt mensvärk.

    Jaja, bara att vänta tills ultraljudet..
    Jag håller tummarna för att det går bra på ultraljudet! 
  • Anonym (n)
    Fri 28 Jan 2022 10:11
    #38

    Jag glömde totalt att uppdatera... Jag är fortfarande gravid men inte i den veckan jag trodde enligt sjukvården. Jag har en känsla av att något inte stämmer men dom säger att det ser ut som en normal graviditet. 

  • Anonym (Kan vara)
    Fri 28 Jan 2022 10:16
    #39
    Anonym (n) skrev 2022-01-28 10:11:16 följande:

    Jag glömde totalt att uppdatera... Jag är fortfarande gravid men inte i den veckan jag trodde enligt sjukvården. Jag har en känsla av att något inte stämmer men dom säger att det ser ut som en normal graviditet. 


    Har du varit på ultraljud?
  • Anonym (n)
    Fri 28 Jan 2022 10:18
    #40
    Anonym (Kan vara) skrev 2022-01-28 10:16:56 följande:
    Har du varit på ultraljud?
    Japp, ett par. 
  • Fri 28 Jan 2022 13:58
    #41
    Anonym (n) skrev 2022-01-28 10:11:16 följande:

    Jag glömde totalt att uppdatera... Jag är fortfarande gravid men inte i den veckan jag trodde enligt sjukvården. Jag har en känsla av att något inte stämmer men dom säger att det ser ut som en normal graviditet. 


    Hur mycket diffade det på? Kan det stämma att du är i den vecka som räknats fram på ul? 
  • Anonym (n)
    Fri 28 Jan 2022 14:07
    #42
    svansmamman skrev 2022-01-28 13:58:21 följande:
    Hur mycket diffade det på? Kan det stämma att du är i den vecka som räknats fram på ul? 
    Det handlar om ca 1,5-2 veckor som det diffar på. Jag känner dock att något är fel. Om inte det vuxit till sig rejält nästa gång så vet jag inte om jag orkar vänta för då kan det inte stämma. Dom tycker det ser normalt ut för den veckan dom tror jag är gravid i men jag bara känner så stark att det inte stämmer. Nästa vecka hoppas jag att jag får veta eller åtminstone får hjälp att börja om. 
Svar på tråden Missfall eller vad händer?