• kulturenskaleva

Har ni varit med om något övernaturligt i erat hem?

Har ni varit med om något som vissa skulle kalla för övernaturligt eller oförklarligt i erat hem?

• Svar på tråden Har ni varit med om något övernaturligt i erat hem?
  • kulturenskaleva
    Postman skrev 2022-01-06 13:25:25 följande:

Nej ingenting, jag tror inte på sånt heller, kanske därför.

Nja man kan uppleva sådant om man inte är troende också. Efter det blir vissa troende också.
  • Anonym (De gick på den lätte!)

Jag hade precis berättat för mina vänner på fest om en kinesisk gravfigur/askurna i form av en högre ämbetsman (står på fundament, i fina kläder och läser bokrullar) som jag köpt och som stod på kakelugnsfrisen. Jag sa att han vakar över hushållet och ibland blir irriterad när vi har mycket folk i huset.

Just då började ljuset fladdra i takkronan.

De fick spel, jag vet att det är bara är vår dimmer som krånglar ibland.

Nu har vi bytt dimmern så nu spökar Mr Li inte mer.

• Anonym (L)

Nej, för sådant existerar inte. Säger man något annat så finns det bara två alternativ. Antingen ljuger man eller så är man psykiskt sjuk.

• Kexsmula
    Anonym (hamburger) skrev 2022-01-06 13:19:36 följande:

Gud vad hemskt!!

Hur länge bodde du där? 

Har oxå varit med om att en kvinna stod böjd över soffans kortände mot mitt ansikte och vrålade så jag vaknade.

Dock var det nog en mardröm inspirerad från filmen The Grudge.

Jag bodde bara där i 2 år, tack och lov.

När jag flyttade slutade allt.

Det du var med om låter obehagligt även om det var en dröm, usch.

Jag är inte psykiskt sjuk eller söker någon uppmärksamhet som vissa tror, brukar inte berätta det som hänt för andra eftersom så många tror det.
  • klyban

Ja, barnen hängde upp handduken efter duschade en gång, det är nått verkligen övernaturligt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Bondsonen)

När jag var yngre å bodde hemma så köpte min far en till gård med tillhörande hus för att få mer mark å plats till gårdens maskiner å djur. Det huset var helt tomt innuti och vi gick å kollade in alla rum å våningar, jag å morsan. Helt plötsligt när jag var i vardagsrummet så hörde jag en radio, typ som svensktoppen. Ljudet kom inifrån väggen. När jag kallade dit morsan, som också hörde radio ljudet så knackade vi på väggen som gjordes att ljudet stängdes av. Märkligt fenomen. Kan tillägga att vi fortfarande äger gården och huset. Vi har haft 5 st hyresgäster varav 3 har flyttat ut pga märkliga fenomen. Röster, skuggor, tomburkar som ramlat av sig själva. Duschen går igång på natten.

• Anonym (Gift med UFO)
    kulturenskaleva skrev 2022-01-06 12:46:42 följande:
    Har ni varit med om något övernaturligt i erat hem?

Har ni varit med om något som vissa skulle kalla för övernaturligt eller oförklarligt i erat hem?

Ja, jag såg min fru i hemmet igår och hon är ett riktigt UFO.
  • Anonym (...)

Trodde inte heller på sånt tills jag och tre andra polare upplevde samma sak i ett hus vi hyrde. Började med att jag hörde någon som andades men jag slog bort det som inbillning tills flera berättade samma sak.

Sen började fönstret i sovrummet flyga upp med en smäll mitt i natten trots att man spände fast haken ordentligt på kvällen. Det började också leva rövare på övervåningen till och från. Lät som möbler släpades över golvet. När min killles polare var och hälsade på berättade han att han hört folk på övervåningen när inte vi var hemma.

• Anonym
    Anonym (Christin) skrev 2022-01-06 13:19:45 följande:

Jag hittade ett schampo som jag inte har köpt.Bor ensam och har inte haft gäster.

Hygienmedvetet spöke som handlat i vanlig affär och sedan glömt schampot, bergis.
  • Anonym (Spökhus)

I den lägenheten där jag bor nu spökar det rejält. Ljussken som far genom rummen, knastrande, steg genom hallen, saker som far i golvet och jag vet inte allt. Jag är inte rädd för det längre, men min dotter som är 13 blir rädd när det är alltför mycket. Jag har haft två medium här och varje gång har det blivit bättre ett tag, men efter ett par månader är det igång igen.

Vet inte vad det beror på, men det är lite häftigt!

Svar på tråden Har ni varit med om något övernaturligt i erat hem?