• Anonym (Ledse­n och orolig­)
    Thu 6 Jan 2022 13:11
    1061 visningar
    1 svar
    1
    1061

    Problem med mitt underliv

    Hej! Jag har under några veckor trott att jag har cancer. Det hela började med att jag skarv mig i underlivet och fick sedan ett sår (som jag inte är helt säker på om det beror på just att jag skar mig) eller om jag har haft det sedan tidigare. Fick ett sår på

    Ett annat ställe, precis under klitorishuvan som bildade någon slags skinnflärp. Det såret har äntligen läkt nu men skinnflärpen består. Det andra sår/ärrliknande har jag på klitorishuvan och är som ett rött lite avlångt märke.

    Jag var på gyn och de undersökte mig. Fört en gynläkare och sedan en överläkare. Jag frågade rakt ut om det var cancer. De svarade nej det tror vi inte att det är! Har efter det hamnat i någon panikångest och mått otroligt dåligt. Tycker så synd om mina barn som har sett mig så ledsen. Jag ringde vårdcentralen och fick prata med en läkare där som tog min oro på allvar. Han sa flera gånger till mig. Släpp det nu. Du har inte cancer. De kollar på sånna förändringar varje dag och har erfarenhet av det. Jag har börjat släppa den tanken nu. Samt att ena såret har läkt. Skulle det vara cancer så skulle det väl inte läka tänker jag.

    Nog om det.

    Den 23 alltså två veckor sen mitt i allt detta var jag och satt in en ny spiral. Bytte från jaydess till kyleena. Nu har jag fått någon slags stenkblödning och är orolig över det? Är det normalt? Har inte haft blödning med jaydess innan. Men kan det bero på att jag har satt in denna och att denna är en annan sort/ny variant? Vill också tillägga att jag tog cellprov i mars och hade då inga cellförändringar. Så borde inte ha det nu också. Har en lätt mensvärk också.

  • Svar på tråden Problem med mitt underliv
  • Anonym (L)
    Thu 6 Jan 2022 13:56
    #1

    Det låter som att du är hypokondrisk. Sök hjälp för det istället.

Svar på tråden Problem med mitt underliv