• Anonym (Kia)
    Thu 6 Jan 2022 13:17
    3554 visningar
    8 svar
    8
    3554

    Frågar du ny partner om könssjukdomar?

    Hur gör ni? Testar ni er tillsammans innan sex? Är det konstigt att be att vi båda testar oss ?

  • Svar på tråden Frågar du ny partner om könssjukdomar?
  • Anonym (Fråga­n)
    Thu 6 Jan 2022 13:33
    #1

    Jag tänker att man bör ha ett eget intresse om det hela. Jag testar mig regelbundet bara för att. Kör utan oftare än med. Pratar om det ibland, frågar om han testat sig nyligen. Att hinna testa sig tillsammans skulle bli svårt att hinna och jag undrar hur du menar att det går till?

    Menar du med ett nytt förhållande så blir det lite fel att jag svarar eftersom jag har sex med flera och har inget fh på i startgroparna.

  • Thu 6 Jan 2022 13:36
    #2
    +1

    Mitt ex testade sig innan vi började köra utan kondom, jag hade varit oskuld när jag träffade han. Min sambo och jag pratade om det, mest då om han hade testat sig eller hade nått. Inge konstigheter alls att ni båda ska testa er inför ett förhållande, bara smart

  • Anonym (E)
    Thu 6 Jan 2022 16:53
    #3
    +2

    Normalisera att prata om det och be om att han testar sig om det var längesen :)


    Jag hade konversationen väldigt snabbt, inga problem.

  • Anonym (Fråga­n)
    Thu 6 Jan 2022 16:55
    #4
    Anonym (E) skrev 2022-01-06 16:53:38 följande:

    Normalisera att prata om det och be om att han testar sig om det var längesen :)

    Jag hade konversationen väldigt snabbt, inga problem.


    Jag tror det är ett bra tips.
  • Anonym (X)
    Thu 6 Jan 2022 17:08
    #5

    Klart man kan fråga om det. Dessutom använder man kondom i början.

    Skulle aldrig ha sex med någon som inte vill ta ansvar för sitt sexliv. Är man inte mogen nog att använda skydd samt testa sig, då är man inte mogen att ha sex.

  • Anonym (Fråga­n)
    Thu 6 Jan 2022 17:12
    #6
    Anonym (X) skrev 2022-01-06 17:08:36 följande:

    Klart man kan fråga om det. Dessutom använder man kondom i början.

    Skulle aldrig ha sex med någon som inte vill ta ansvar för sitt sexliv. Är man inte mogen nog att använda skydd samt testa sig, då är man inte mogen att ha sex.


    Det finns inget som heter "man" och nej alla använder inte kondom. Mina sextillfällen är inte början på nåt. Jag använder det ibland men oftast inte. Om en vill ha det så blir det naturligtvis kondom. Om båda anser det vara ok utan så är det ok. Jag testar mig ofta oavsett.
  • Anonym (JanBa­nan)
    Tue 25 Jan 2022 13:05
    #7

    Inte konstigt alls, jag frågar alltid, och kräver mer eller mindre ett rent test innan det blir något i sängen.

    Förstår inte att vuxna människor inte kan ha bättre koll. En sak är väl om man är under 25, men över 25, kom igen. Testa er för fasiken. §

  • Anonym (...)
    Tue 25 Jan 2022 13:11
    #8

    Självklart, ni kan sprida tex. klamydia bara av att hångla.

Svar på tråden Frågar du ny partner om könssjukdomar?