Inlägg från: TheSwedishKiwi |Visa alla inlägg
  • TheSwedishKiwi

    Tips för att öka produktivitet

    Jag har länge velat bli bättre på planering och organisation i hemmet, men jag kommer aldrig någonstans. Jag är den typen av person som ser allt som behöver göras men inte riktigt vet var jag ska börja, och sen blir det bara att jag inte sätter igång med någonting istället. Jag måste på något sätt kunna få ihop allt som ska göras på ett återkommande schema och få påminnelser om vad som ska göras och kunna bocka av det jag gör varje dag, och på så sätt ligga steget före så att säga.

    Jag skulle vilja ha tips på appar, webbsidor, böcker, metoder och liknande som hjälper med att bli bättre på att planera och organisera. Jag vill få igång någon slags rutin som gör att jag varje dag tar tag i saker så att man i längden får allt gjort på ett återkommande schema. Jag har hittat ett par appar än så länge som hjälper ganska bra med detta - en som heter Sweepy som hjälper till med städning, och en app som heter Planta för att hålla sina växter vid liv. Helst skulle jag vilja hitta något som täcker flera områden så att man på något vis kan planera hela sin dag och allt som är relevant för dagen!

    Jag drömmer om att bli en person som är produktiv, organiserad och renlig, och på så sätt mår bättre i själen. Just nu känner jag mig så otroligt stressad av att jag inte vet hur jag ska få igång den här rutinen och hålla mig till den. Jag avundas de som har full koll på läget och får saker gjorda.

    All hjälp välkomnas!

Svar på tråden Tips för att öka produktivitet