• Sun 23 Jan 2022 00:24
    3202 visningar
    7 svar
    7
    3202

    IVF behandling med menopur istället för gonal-f

    Hej! 

    Jag fick byta till menopur då jag mådde så dåligt med Gonal-F.

    Men första rundan med Gonal-F så fick jag 11 blåsor och det var ägg i alla, 6 blev befruktade och vi fick en tvådagars återförd. Resterande ägg blev inte blastocyster.

    Nu på försök två så fick jag ut 13 blåsor, men det var endast ägg i 9. Av dem så blev 4 befruktade och jag fick en tvådagars återförd igår. Så det återstår att se ifall kvarvarande ägg blir blastocyster. Känslan den här omgången var överlag mycket bättre kroppsligt.
    Får återkomma när jag vet om nån klarade sig. 

  • Sun 30 Jan 2022 15:56
    #7

    @Minapojkar2

    Jag verkar inte kunna citera ditt inlägg? Väldigt konstigt.

    Jag mådde mycket bättre på menopur. Jag hade endast huvudvärk och var väldigt trött, men kroppen kändes nästan som vanligt förutom att man var lite svullen i äggstockarna sista dagarna. Hur kändes det för dig?

    Jag är på ruvardag 9 idag och har haft mensvärk sen typ dag 3 och ett illamående som nu bara eskalerar. Hoppas det är bra tecken och inte bara symptom från Cyklogesten. 

    Tyvärr gick inget ägg att frysa nu heller. Fick ut 13 blåsor, varav fanns ägg i 9 men endast 4 blev befruktade, så resultatet blev egentligen sämre än med Gonal-F. Även om inget fick till frysen då heller så var det fler ägg. Känner mig sjukt frustrerad över det! Jag gjorde en IVF med mitt ex för 10 år sen med tre återföringar, plus att vi aktivt försökte i 5-6år. Med min nuvarande så har vi försökt i 2 år. Så jag hoppet på pluset är inte så stort.

    Har du försökt länge själv? Kul att höra att det blev ett bättre resultat för dig nu med menopur i alla fall!Glad Hoppas att du får något till frysen! Ska ni köpa fler försök om det inte lyckas nu? 

Svar på tråden IVF behandling med menopur istället för gonal-f