• Anonym (Syste­r)
    Sat 8 Jan 2022 09:55
    2377 visningar
    9 svar
    9
    2377

    Examen eller arbets erfarenhet mest värt inom HR?

    Om du studerar på halvtid och jobbar ungefär halvtid så kan det gå men det förutsätter också att din arbetsplats kan vara flexibel med att du kan vara borta de dagar ni har seminarier, föreläsningar mm.

    Utbildning smäller högre i de flesta sammanhang. Det är först om en person har flera års erfarenhet som det kan bli konkurrerande, och beroende då på yrke så klart. För praktiska yrken kan man komma undan med kortare erfarenhet än de slags jobb som du skulle tänkas söka iaf. Utbildning är alltid bra, och du har ju dessutom redan viss erfarenhet så det är bra när du söker dig vidare sen till andra platser.

  • Anonym (Syste­r)
    Sun 9 Jan 2022 07:56
    #6
    lillli skrev 2022-01-09 01:15:15 följande:
    Tar det verkligen 40 h per vecka? Jag har studerat på universitet tidigare och pluggade inte 40 h i veckan. Om jag siktar på godkänt och inte går på föreläsningar utan endast det som är obligatoriskt. Jag lär mig ändå bäst av att läsa själv. Vad tror du? Jag kollade på förra terminens schema och såg att att vara 5 heldagar som är obligatoriska utöver tentor.
    Det beror helt på vilken studievana man har och förmåga att ta till sig information, men om du ska utbilda dig så ska du självklart gå på föreläsningar mm. Tanken är att du ska lära dig något, och då är det värt att göra ordentligt istället för lite vid sidan om.
  • Anonym (Syste­r)
    Sun 9 Jan 2022 17:49
    #9
    lillli skrev 2022-01-09 17:40:48 följande:
    Ok tack för ditt svar! Så bättre med examen och kommer då även ha 3,5 års erfarenhet men på deltid. Pluggar jag inte så skulle jag ha 3,5 års erfarenhet heltid och vara ca 200 000:- rikare.
    På ditt cv kommer det ändå stå 3,5 år :) 
Svar på tråden Examen eller arbets erfarenhet mest värt inom HR?