• Anonym (Ts)

    Gör ont pga inget förspel, hur gör ni?

    Jag får typ 9 av 10 gånger ont av sex och hoppades på att kanske få tips av andra kvinnor hur man kan undvika det genom att bli tillräckligt våt.

    Oftast består sexet av inget förspel alls, han för in den när det är torrt så ni förstår ju smärtan. Ibland ger jag honom oralsex som förspel men det "hjälper" ju inte mig.

    Inte så ofta blir det förspel med hans fingrar på klitoris/i slidan, och det är skönt just då - sedan torknar det snabbt av någon anledning och sexet gör istället mer ont.

    Så min fråga är hur ni andra kvinnor har förspel för att bli tillräckligt våta? Vad gillar just ni? Och är det konstigt/ovanligt att inte bli våt snabbt?

  • Svar på tråden Gör ont pga inget förspel, hur gör ni?
  • Anonym (Ts)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-10 15:32:57 följande:

    Det står ju att du får ont av Inget förspel?

    Sen anser inte jag att fingrar i fittan är direkt förspel


    I rubriken, jag la till mer text i trådstarten.

    Vad anser du är förspel då? Och vad är "bra" förspel?
  • Anonym (Lube)

    Blir man inte våt nog eller det inte räcker eller tar slut så finns det något som heter glidmedel....

    Är det helt okänt för ts? Glidmedel, barnolja, kokosfett, ACO glidslem, rapsolja?

    Även om man är upphetsad kan man behöva lite extra glid.

  • Anonym (Kvinna32)

    Det blir ju lätt en ond cirkel som är svår att bryta. T ex stress gör det svårt att slappna av (stress över att hinna bli våt, oro för att inte bli våt). Varje gång man ska ha sex så kommer kroppen ihåg att det gjorde ont sist så lyssnar du på din kropp så vill den inte, men hjärnan kan ju vilja behålla pojkvännen så man gör allt för att få det att funka = står ut med smärtan). Det kan vara så enkelt att ni inte klickar sexuellt.. men om ni nu ska vara seriösa med att försöka lösa detta tillsammans..

    Tips;

    Utforska dig själv med fingrar, olika leksaker.. fantisera osv. Gör det ont när du själv penetrerar i sidan? Hur känns det om du styr sexet. Dvs ni hånglar, smeks och retas, och när du börjar känna dig redo så kan ni smörja in honom rejält med glidmedel, sen gränsar du honom och använder honom som en massagestav. I början kanske du bara stimulerar klitoris med hans snopp, sen kanske du drar den lite i skåran. Sätt lite extra glid i slidöppningen och testa och glid ner en, två centimeter. Han får inte bara trycka in den. Han måste låta dig få styra. Om det gör ont, stanna, gå inte vidare. Utforska det som gör ont, är det en speciell punkt? Är det ett sår där? Massera försiktigt. Avsluta sexet trots att ni inte kommit. Krama om varandra. Ev. smek, massera varandra och se hur det slutar.

  • Anonym (lll)

    Jag förstår kanske inte TS, men det du beskriver är ju bara förspel för honom

    Vi kysser varann massor, smeker över hela kroppen, tätt omslingrade. Han suger på mina bröstvårtor vilket verkligen får igång mig. Jag blir våt av det, och han börja inte smeka klitoris direkt, utan väntar. tills jag är igång. Då smeker han mig en stund + smeker brösten (eller jag kan göra det själv också, det varierar). Sen slickar han mig till orgasm och sen kan vi köra penetrationssex (eller jag suger honom lite först oftast). 

    Jag kommer verkligen inte av någon "in-och-ut" och skulle aldrig acceptera ett en man bara ville köra in den, som om jag fre ett hål i ett tråd! Det du tillåter din partner göra med dig är väl snudd på övergrepp egentligen, men så länge du går med på det är det ju så. 

  • Pinnen2
    Anonym (U) skrev 2022-01-10 15:26:40 följande:
    Bra att en manlig oskuld även kan inse detta självklara.
    Suck, varför ska alltid mitt sexuella CV lyftas så fort man kommenterar, i alla fall i vissa trådar. Vad har det alls för relevans?
  • Guldnovan
    Anonym (Kvinna32) skrev 2022-01-10 16:07:17 följande:

    Det blir ju lätt en ond cirkel som är svår att bryta. T ex stress gör det svårt att slappna av (stress över att hinna bli våt, oro för att inte bli våt). Varje gång man ska ha sex så kommer kroppen ihåg att det gjorde ont sist så lyssnar du på din kropp så vill den inte, men hjärnan kan ju vilja behålla pojkvännen så man gör allt för att få det att funka = står ut med smärtan). Det kan vara så enkelt att ni inte klickar sexuellt.. men om ni nu ska vara seriösa med att försöka lösa detta tillsammans..

    Tips;

    Utforska dig själv med fingrar, olika leksaker.. fantisera osv. Gör det ont när du själv penetrerar i sidan? Hur känns det om du styr sexet. Dvs ni hånglar, smeks och retas, och när du börjar känna dig redo så kan ni smörja in honom rejält med glidmedel, sen gränsar du honom och använder honom som en massagestav. I början kanske du bara stimulerar klitoris med hans snopp, sen kanske du drar den lite i skåran. Sätt lite extra glid i slidöppningen och testa och glid ner en, två centimeter. Han får inte bara trycka in den. Han måste låta dig få styra. Om det gör ont, stanna, gå inte vidare. Utforska det som gör ont, är det en speciell punkt? Är det ett sår där? Massera försiktigt. Avsluta sexet trots att ni inte kommit. Krama om varandra. Ev. smek, massera varandra och se hur det slutar.


    Det var nog det bästa inlägg i ämnet jag sett på min tid i forumet : -)
  • Anonym (blötdjur)

    Massage, kyssar, bröststimulans, jag tar på mig själv, han beordrar mig att ta på mig själv. Eller att sluta. Inte en chans att han skulle röra vid mitt kön innan jag ber om det. 

    Och så ska man klart tänka på annat än disken och tvätten under tiden, det hjälper.

  • Anonym (K)

    Jag hade gjort som så att jag vägrat släppa in honom förrän jag är redo.

  • Anonym (Men.....)
    Anonym (Ts) skrev 2022-01-10 14:21:27 följande:
    Gör ont pga inget förspel, hur gör ni?
    Jag får typ 9 av 10 gånger ont av sex och hoppades på att kanske få tips av andra kvinnor hur man kan undvika det genom att bli tillräckligt våt.

    Oftast består sexet av inget förspel alls, han för in den när det är torrt så ni förstår ju smärtan. Ibland ger jag honom oralsex som förspel men det "hjälper" ju inte mig.

    Inte så ofta blir det förspel med hans fingrar på klitoris/i slidan, och det är skönt just då - sedan torknar det snabbt av någon anledning och sexet gör istället mer ont.

    Så min fråga är hur ni andra kvinnor har förspel för att bli tillräckligt våta? Vad gillar just ni? Och är det konstigt/ovanligt att inte bli våt snabbt?
    Det är inte alls ovanligt. Speciellt inte med en man som är totalt ointresserad av dig och din njutning. Aldrig i livet att han ska föra in den innan även du blivit tänd. Han kommer inte att ändra sig förrän du säger stopp! Gör det snarast. Vill han inte fatta så dumpa den jäkla egoisten. Alternativt köp en uppblåsbar docka. Sex ska vara skönt och inte en plåga.
  • Anonym (tvillingmamma)

    Gudars skymning, man tar sig för pannan ibland. Är du inte redo, låt honom inte stoppa in den! Gör det ont när han stoppar in den, får han ta ut den igen! Inte svårare än så, till att börja med. Sex ska inte göra ont, och sexet är inte bara till för honom. Nästa steg är att göra det tillräckligt skönt för dig INNAN eventuellt penetrering. Samlag är inte allt, och har han dåligt tålamod ska du inte ha sex med honom!

  • Anonym (tvillingmamma)

    Och ja TS, det är inte ovanligt att det tar betydligt längre tid att bli kåt, än några fingrar mellan benen och sen pang på. Jag skulle inte bli kåt alls. Helt avtänd faktiskt, av en sån kille. Inte vilja ha sex med honom.

  • Anonym (japp)

    Alltså det enkla svaret är att ha förspel så att du VILL ha samlag. Att du känner att du längtar efter att känna din älskade man i dig...

    Men visst, det kan vara svårt att kommunicera och det kräver endel experimenterande som par för att hitta hur man gör varandra kåta mitt i vardagen med alla måsten. 

    Jag tänker dock att om man älskar varandra så är det ingen uppoffring alls. Utan en ynnest att få komma så nära den man älskar, lära känna den personen så intimt...det är underbart. Hjärta

    Konstigt råd kanske någon tycker? Nej, helt självklart att man gör detta tillsammans i en parrelation, enligt mig. 

  • Anonym (Honan)

    Men hur gammal är han? 14-15?

    Jag hade aldrig gått med på att ha sex med en "man" som är så ego och bortkommen när det kommer till sex. Fy fan vilken avtändande snubbe. Tycker du ska börja runka honom riktigt jävla hårt med en torr hand direkt mot ollonet så kanske han fattar hur det känns för dig. 

    Ett riktigt bra förspel börjar enligt mig flera timmar innan sexet och innan man ens är i närheten av att ta av kläderna. Min man skulle inte ens försöka sig på ett samlag om jag inte fått orgasm innan eller inte ber om det innan. Tycker du ska säga till din så kallade man att han kan behålla byxorna på tills han fattat. 

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2022-01-10 16:07:17 följande:

    Det blir ju lätt en ond cirkel som är svår att bryta. T ex stress gör det svårt att slappna av (stress över att hinna bli våt, oro för att inte bli våt). Varje gång man ska ha sex så kommer kroppen ihåg att det gjorde ont sist så lyssnar du på din kropp så vill den inte, men hjärnan kan ju vilja behålla pojkvännen så man gör allt för att få det att funka = står ut med smärtan). Det kan vara så enkelt att ni inte klickar sexuellt.. men om ni nu ska vara seriösa med att försöka lösa detta tillsammans..

    Tips;

    Utforska dig själv med fingrar, olika leksaker.. fantisera osv. Gör det ont när du själv penetrerar i sidan? Hur känns det om du styr sexet. Dvs ni hånglar, smeks och retas, och när du börjar känna dig redo så kan ni smörja in honom rejält med glidmedel, sen gränsar du honom och använder honom som en massagestav. I början kanske du bara stimulerar klitoris med hans snopp, sen kanske du drar den lite i skåran. Sätt lite extra glid i slidöppningen och testa och glid ner en, två centimeter. Han får inte bara trycka in den. Han måste låta dig få styra. Om det gör ont, stanna, gå inte vidare. Utforska det som gör ont, är det en speciell punkt? Är det ett sår där? Massera försiktigt. Avsluta sexet trots att ni inte kommit. Krama om varandra. Ev. smek, massera varandra och se hur det slutar.


    Tack för ett väldigt bra inlägg!
  • Anonym (..)

    Brukar be kärringen pilla sig våt medan jag går och skiter.

  • Anonym (Ung?)

    Jag gissar att TS är väldigt ung så ni kanske kan tagga ned lite i kommentarerna. 

    TS, ett bra förspel är ett som har fokus på både din och hans njutning och som leder till att du blir ordentligt våt och bara vill att han ska komma in i dig. 

    Smekningar som tar sin tid över hela kroppen där han först dröjer med att komma till klitoris (som behöver lätt touch, du måste själv utforska hur du vill bli rörd där, kanske du trivs bäst med att bli rörd vid klitoris "genom" blygdläppen, det kan göra ont om man kommer direkt på). 

    Och sedan när han väl arbetat sig fram till klitoris så väntar han med att komma in med finger i dig tills du är så våt att det runner ur dig och du tigger om att få känna något där. 

    Och det är väl ungefär då som du också är redo att han kommer in i dig med penisen. Och om du blir torr igen när han är inne i dig så behöver du antingen smeka dig själv kontinuerligt på klitoris eller att även han hinner få tillräcklig stimulans innan för att inte köra in och ut i evigheter utan att det bara är en härlig intensiv avslutning där förspelet är fokus. 

    Jag skulle säga att för mig och min man så är det väl ca 1/3 av tiden samlag och 2/3 av tiden förspel som håller på tills jag har kommit 1-3 gånger. 

Svar på tråden Gör ont pga inget förspel, hur gör ni?