• Holy93

    BIM Februari 2022

    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

  • Svar på tråden BIM Februari 2022
  • Butembobaby

    Hej allihop!

    Hade hoppats att inte dyka upp här igen då jag plussade för bara någon vecka sen. Tyvärr slutade det i MF för mig, så nu blir det nytt försök. Vi har ett barn sen tidigare och två MF i bagaget, ett i v.9 och nu det senaste i v.5.

    Är lite ledsen över det, men samtidigt så plussade vi efter bara ett försök, så försöker känna mig tacksam över det och ställa om till att februari kanske blir vår månad.

    Lägger BIM som 11/2, men är lite osäker iom missfallet.

    Angående Julbebis så resonerar jag som så att jag hellre riskerar det än att inte försöka. Min dotter tog över ett år att få till, så jag vill inte slösa tid genom att skippa en månad :)

    Min lillasyster är för övrigt ett julaftonsbarn som fyller den 24e dec. Hon har väll inte tykt att det är jätteroligt alla gånger, men det finns ju en del positiva saker som tex att man inom många branscher alltid har ledigt då exempelvis :)

    Lycka till tjejer! Februari är vår månad!

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)

  • LinneMarie

    Hej!

    Jag brukar mest hänga här i bakgrunden då detta är sjunde eller åttonde försöket (har två barn sedan innan)

    Har egentligen en undran om någon av er varit med om detta. Förstår så klart att vad som helst kan hända när det handlar om kroppen, men ändå!

    Jag har ägglossning på tisdag enligt app (som är väldigt punktlig när det gäller startdatum för mensen). Dock har jag efter alla de här försöken lärt mig att känna igen symtomen (om en svaga) på ägglossning och jag tyckte jag kände av dom idag. Tänkte att det inte riktigt är möjligt men tillslut valde jag att testa ändå. Det är ju ett jättepositivt test?? Då har jag normalt sett en rätt snabb stegring innan äl, kan vara ett nästan obefintligt streck på morgonen för att sedan vara ett starkt streck på kvällen (i och med detta har jag inte ens hunnit få ett streck ibland då jag inte hunnit få med stegringen).

    Är det verkligen dags för äl redan nu? Någon annan som har en äl som hoppar fast med regelbunden mens?

  • Kiiwii
    Butembobaby skrev 2022-01-15 16:05:31 följande:

    Hej allihop!

    Hade hoppats att inte dyka upp här igen då jag plussade för bara någon vecka sen. Tyvärr slutade det i MF för mig, så nu blir det nytt försök. Vi har ett barn sen tidigare och två MF i bagaget, ett i v.9 och nu det senaste i v.5.

    Är lite ledsen över det, men samtidigt så plussade vi efter bara ett försök, så försöker känna mig tacksam över det och ställa om till att februari kanske blir vår månad.

    Lägger BIM som 11/2, men är lite osäker iom missfallet.

    Angående Julbebis så resonerar jag som så att jag hellre riskerar det än att inte försöka. Min dotter tog över ett år att få till, så jag vill inte slösa tid genom att skippa en månad :)

    Min lillasyster är för övrigt ett julaftonsbarn som fyller den 24e dec. Hon har väll inte tykt att det är jätteroligt alla gånger, men det finns ju en del positiva saker som tex att man inom många branscher alltid har ledigt då exempelvis :)

    Lycka till tjejer! Februari är vår månad!

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)


    Men så tråkigt, beklagar :( Tredje gången gillt får man verkligen hoppas, bra att du har modet uppe ändå.
  • Butembobaby
    Kiiwii skrev 2022-01-15 16:38:28 följande:

    Men så tråkigt, beklagar :( Tredje gången gillt får man verkligen hoppas, bra att du har modet uppe ändå.


    Tack <3

    Ja, det känns så trist. Hann ju bara glädjas i ett par dagar denhär gången, men hade ju såklart börjat googla syskonvagn och allt möjligt.

    Försöker se ljusglimtarna :) Att jag vet att jag kan bli gravid och att det har funkat förut hjälper ju mycket med det mentala. Samt att om det nu skulle bli ett missfall så var det betydligt bättre att det kom såhär tidigt än när jag hade i v. 9
  • Loppster
    Butembobaby skrev 2022-01-15 16:05:31 följande:

    Hej allihop!

    Hade hoppats att inte dyka upp här igen då jag plussade för bara någon vecka sen. Tyvärr slutade det i MF för mig, så nu blir det nytt försök. Vi har ett barn sen tidigare och två MF i bagaget, ett i v.9 och nu det senaste i v.5.

    Är lite ledsen över det, men samtidigt så plussade vi efter bara ett försök, så försöker känna mig tacksam över det och ställa om till att februari kanske blir vår månad.

    Lägger BIM som 11/2, men är lite osäker iom missfallet.

    Angående Julbebis så resonerar jag som så att jag hellre riskerar det än att inte försöka. Min dotter tog över ett år att få till, så jag vill inte slösa tid genom att skippa en månad :)

    Min lillasyster är för övrigt ett julaftonsbarn som fyller den 24e dec. Hon har väll inte tykt att det är jätteroligt alla gånger, men det finns ju en del positiva saker som tex att man inom många branscher alltid har ledigt då exempelvis :)

    Lycka till tjejer! Februari är vår månad!

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)


    Har du slutat blöda efter ditt missfall? Jag fick bruna flytningar för snart 1 vecka sen och i torsdags började jag blöda men idag har det börjat avta. På sjukhuset har de sagt till oss att vänta 1 mens innan vi försöker igen eftersom de inte kan utesluta att jag hade ett utomkvedshavandeskap. Går fortfarande och tar blodprover så mitt hcg sjunker. Vill ju så gärna bara bli gravid igen men vet inte om vi vågar försöka direkt igen? Kör du med ägglossningstest då för att se när din ägglossning kommer tillbaka? Känns som man inte riktigt har koll på sin cykel nu eftersom missfallet kom.
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-01-15 17:44:29 följande:

    Har du slutat blöda efter ditt missfall? Jag fick bruna flytningar för snart 1 vecka sen och i torsdags började jag blöda men idag har det börjat avta. På sjukhuset har de sagt till oss att vänta 1 mens innan vi försöker igen eftersom de inte kan utesluta att jag hade ett utomkvedshavandeskap. Går fortfarande och tar blodprover så mitt hcg sjunker. Vill ju så gärna bara bli gravid igen men vet inte om vi vågar försöka direkt igen? Kör du med ägglossningstest då för att se när din ägglossning kommer tillbaka? Känns som man inte riktigt har koll på sin cykel nu eftersom missfallet kom.


    Jag blöder fortfarande. Började blöda i torsdags kväll. När jag hade mitt förra missfall som var lite senare i v.9 så väntade jag en månad efter eftersom hcgt var så högt då att jag fortfarande fick utslag på graviditetetstesten en månad efteråt. Då blir det ju också omöjligt att köra älstickor eftersom de oftast reagerar även på hcg.

    Denhär gången så var mitt missfall så tidigt att jag fick negativa test redan dagen då jag började blöda, så jag hoppas att jag återgår till en normal cykel snabbt.

    Håller alla tummar för dig <3
  • Loppster
    Butembobaby skrev 2022-01-15 18:04:59 följande:

    Jag blöder fortfarande. Började blöda i torsdags kväll. När jag hade mitt förra missfall som var lite senare i v.9 så väntade jag en månad efter eftersom hcgt var så högt då att jag fortfarande fick utslag på graviditetetstesten en månad efteråt. Då blir det ju också omöjligt att köra älstickor eftersom de oftast reagerar även på hcg.

    Denhär gången så var mitt missfall så tidigt att jag fick negativa test redan dagen då jag började blöda, så jag hoppas att jag återgår till en normal cykel snabbt.

    Håller alla tummar för dig <3


    Okej tack för hjälpen <3

    Vi blev spontant gravida så allt detta är så nytt för mig men det gjorde också att vi insåg att vi väldigt gärna vill ha barn så något fint kom ifrån detta ändå.

    Hoppas på att sista sjukhusbesöket är på onsdag så efter det får vi väl avgöra om vi vågar oss på att försöka igen direkt men följer alla er andra här inne och håller alla tummar för er : )
  • Anile
    Holy93 skrev 2022-01-11 11:38:22 följande:
    BIM Februari 2022
    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)
    Varför tänker du så? Det är ingenting konstigt att få barn i december:)
  • Annemarit123

    Fick min mens igår. Lär mig mer och mer om min kropp och cykel för varje gång. Denna gång lärde jag mig att lutealfas för mig är 16 dagar. Får se hur det tar sig för oss denna gång, fjärde försöket. BIM är 11/2?

    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)

    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet)

    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)

Svar på tråden BIM Februari 2022