• Anonym (Aj som fan)

    Blindtarmen?

    Är det någon som haft problem med blindtarmen som känner igen sig? Blivit riktigt deprimerad att aldrig kunna fastställa via en hc vad detta är för nåt..

    Kan man t ex ha problem med blindtarmen under flera års tid utan att det liksom blir livsfarligt akut?

    Mina problem är, från ingenstans plötslig smärta vid naveln , lätt till höger som sen går ner som en måne till höger del av buken där det sen känns som en sträckning liksom o ömmar under lång tid på samma j-vla ställe ... har ofta diarre isamband ,innan eller efter osv.... rätar jag upp kroppen känns de som om nåt ska liksom sprängas...känns som man drar i ett spännvand som snart ska smälla till.. får aldrig feber, eller kräkninh osv men alltid ont o det är olika hur snabbt de går över ( kan blindtarmsproblem komma o gå?) Svårt o sitta ner då magen oxå kläms ihop o de gör ont? Har tatt upp detta 2ggr förut me läkarna som tagit blodprover...haft lätt förhöjda vita blodkroppar inget annat typ.. detta är ett återkommande problem o jag blir tokig snart o frujtansvärt nedstämd att aldrih vetavad som gör ont!!!

  • Svar på tråden Blindtarmen?
  • Anonym (Aj som fan)

    Kan tillägga att jah som spädbarn opererades flera ggr för tarmvred, invagination ..kan detta va nåt som kommit tollbaka? Kan de komma o gå i smärta osv?

  • Anonym (Lisa)

    Jag tycker du ska kontakta vården igen. Be om att få en ordentlig utredning angående dina problem. Får du inte det på din VC så gå till någon annan. Ge dig inte. 

  • Anonym (Hanna)

    Jag hade blindtarmen för 3 år sen. Hade haft problem med magen från och till under 3-4 år innan. Framförallt magkatarront.

    När jag sedan vaknade en morgon med liknande smärta trodde jag det var samma som tidigare igen. Men jag fick bara ondare och ondare och på kvällen fick jag åka ner akut och blev opererad. Efter det så är jag i stort sett av med magkatarrsmärtorna så jag tror det hade ett samband.

    Dock brukar blindtarmen ge sig till känna förr eller senare om det är den. Det gör fruktansvärt ont, går inte att missa.

    De har inte röntgat din mage eller kört med ultraljud? Där ser de ju garanterat om det är nåt.

Svar på tråden Blindtarmen?