• Anonym (Undrande och trött på’t)

    Vad är det jag drabbats av?

    Är bara så nyfiken på vad ni utifrån tror. Jag har i en veckas tid varit extremt trött och energilös, men inte deppig eller stressad. väldigt hungrig och allmänt sugen. Sommar tidigt och sover länge, segt att gå upp på morgonen vilket det inte är annars. Inte lika kvicktänkt på jobbet.

    Har funderat på om jag är på väg och bli sjuk, om jag har covid utan övriga symptom, men Nää, händer ingenting.

    Dock så har det hänt mkt på kort tid, kan sådant påverka?

    Jag har tex bytt jobb samt åkt med ambulans pga gallsten vilket var ganska chockartat, har aldrig upplevt sådan smärta, låg inne i fyra dagar.

    Är kvinna, 37 och i övrigt frisk, bor själv inga kids.

  • Svar på tråden Vad är det jag drabbats av?
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (Undrande och trött på?t) skrev 2022-01-11 22:52:55 följande:
    Vad är det jag drabbats av?

    Är bara så nyfiken på vad ni utifrån tror. Jag har i en veckas tid varit extremt trött och energilös, men inte deppig eller stressad. väldigt hungrig och allmänt sugen. Sommar tidigt och sover länge, segt att gå upp på morgonen vilket det inte är annars. Inte lika kvicktänkt på jobbet.

    Har funderat på om jag är på väg och bli sjuk, om jag har covid utan övriga symptom, men Nää, händer ingenting.

    Dock så har det hänt mkt på kort tid, kan sådant påverka?

    Jag har tex bytt jobb samt åkt med ambulans pga gallsten vilket var ganska chockartat, har aldrig upplevt sådan smärta, låg inne i fyra dagar.

    Är kvinna, 37 och i övrigt frisk, bor själv inga kids.


    Har du tagit graviditetstest?
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2022-01-12 00:14:04 följande:
    Har du tagit graviditetstest?
    Tänker eftersom du även har hunger och sug som symtom. Allt det andra låter ju som en fullt normal reaktion på att det varit lite mycket det senaste, men just hungern och suget kan ju inte förklaras av det.
  • Anonym (Undrande och trött på’t)
    Anonym skrev 2022-01-11 22:54:38 följande:

    Har du kollat sockervärden?


    Nää, dr Sandy ngt. kanske ska köpa ett såntdär test faktiskt.
  • Anonym (Undrande och trött på’t)

    Dr Sandy = där sa du ngt

  • Anonym (Undrande och trött på’t)

    Graviditet är omöjligt, hehe

  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (Undrande och trött på?t) skrev 2022-01-12 06:16:48 följande:

    Graviditet är omöjligt, hehe


    Ok :) Ja, det vet du ju bäst själv. Tänkte som sagt bara eftersom du hade hungersug också :)
  • Anonym (Brist?)

    Någon form av järnbrist kanske? B vitaminbrist. Vanligaste är folsyra (B9) och B12. B12 brist kan dölja en järnbrist. D Vitaminbrist kan ge som symtom stark trötthet. Att du känner ökad hunger kan bero på att kroppen försöker bli kvitt energibristen. Skitsvårt att säga ärligt talat, men håller det i sig så ta upp möjligt järn och/eller D och B vitaminbrist med läkaren.

Svar på tråden Vad är det jag drabbats av?