• Anonym (S)
    Thu 13 Jan 2022 12:56
    1468 visningar
    12 svar
    12
    1468

    En gång för alla: Är det normalt med blodstrimmor i flytningarna dagarna innan mens?

    Är det normalt att ha rosa flytningar eller små spottings-blödningar dagarna innan mens? Tänker typ 3-5 dagar innan.

    Har inte cellförändringar.

  • Svar på tråden En gång för alla: Är det normalt med blodstrimmor i flytningarna dagarna innan mens?
  • Anonym (Undra­r också)
    Thu 13 Jan 2022 13:00
    #1

    Jag har också fått det. Startade en tråd om det igår men inte fått något svar

  • Anonym (anony­m)
    Thu 13 Jan 2022 13:01
    #2

    Ja det måste väl vara normalt. Eller jag får det iallafall.. kan bli typ rosaaktigt ibland några dagar innan. 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 13:01
    #3
    Anonym (Undrar också) skrev 2022-01-13 13:00:23 följande:

    Jag har också fått det. Startade en tråd om det igår men inte fått något svar


    Jaha okej, intressant ju. Vi får puffa tråden så att det kommer in lite svar :)
  • Anonym (ooo)
    Thu 13 Jan 2022 13:02
    #4

    Jag förstår inte er oro. Det är absolut normalt. Det som kanske inte är normalt är om en person aldrig nånsin haft så men så börjar det vara så ofta. 

  • Anonym (Undra­r också)
    Thu 13 Jan 2022 13:03
    #5
    Anonym (S) skrev 2022-01-13 13:01:52 följande:

    Jaha okej, intressant ju. Vi får puffa tråden så att det kommer in lite svar :)


    Jag trodde att jag höll på att få en för tidig mens men nu har blödningen stannat av. Ägglossningstest visade positivt 1/1. Jag tror inte att jag är gravid och jag brukar ha problem med mellanblödningar men man kan ju alltid hoppas :)
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 13:03
    #6
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-13 13:01:28 följande:

    Ja det måste väl vara normalt. Eller jag får det iallafall.. kan bli typ rosaaktigt ibland några dagar innan. 


    Okej. Jag får också rosaaktigt men ibland även klarröda blodstrimmor när jag typ torkar mig. Inte så att det räknas som en BLÖDNING liksom, men blod i flytningen helt enkelt. Undrar om fler har så...
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 13:05
    #7
    Anonym (ooo) skrev 2022-01-13 13:02:55 följande:

    Jag förstår inte er oro. Det är absolut normalt. Det som kanske inte är normalt är om en person aldrig nånsin haft så men så börjar det vara så ofta. 


    Nej, du behöver inte förstå oron för att besvara frågan :) Jag har i alla fall aldrig någonsin haft så tidigare. Men fick barn för två år sedan och ja, man blir ju äldre och kroppen förändras. Så därför undrar jag, för det verkar vara mitt ?nya?, blir så varje cykel nu...
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 13:06
    #8
    Anonym (Undrar också) skrev 2022-01-13 13:03:23 följande:

    Jag trodde att jag höll på att få en för tidig mens men nu har blödningen stannat av. Ägglossningstest visade positivt 1/1. Jag tror inte att jag är gravid och jag brukar ha problem med mellanblödningar men man kan ju alltid hoppas :)


    Okej, har du sökt för dina mellanblödningar? Fått något svar där?

    Och försöker du att bli gravid? Jag gör inte det :p
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 17:46
    #9

    Första puffen... ;)

  • Tiffan­y
    Thu 13 Jan 2022 19:23
    #10

    Jag är gravid nu men innan jag blev de hade jag alltid spottings 1-2dagar innan mens o tyclte inte de va nå märkligt däremot efter jag nörjade med letrozolbehandling kunde jag få mellanblödning 1v efter mens o dylikt , bruna flytningat osv... mycket konstigt men inget doktorn brydde sig om direkt.. nu under grav ingen blödning alls men ska ialf ta cellprov igen efter grav

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 19:41
    #11
    Tiffany skrev 2022-01-13 19:23:39 följande:

    Jag är gravid nu men innan jag blev de hade jag alltid spottings 1-2dagar innan mens o tyclte inte de va nå märkligt däremot efter jag nörjade med letrozolbehandling kunde jag få mellanblödning 1v efter mens o dylikt , bruna flytningat osv... mycket konstigt men inget doktorn brydde sig om direkt.. nu under grav ingen blödning alls men ska ialf ta cellprov igen efter grav


    Okej! Tack så mycket för ditt svar! :)
  • Anonym (H)
    Thu 13 Jan 2022 19:51
    #12
    Anonym (S) skrev 2022-01-13 13:05:33 följande:

    Nej, du behöver inte förstå oron för att besvara frågan :) Jag har i alla fall aldrig någonsin haft så tidigare. Men fick barn för två år sedan och ja, man blir ju äldre och kroppen förändras. Så därför undrar jag, för det verkar vara mitt ?nya?, blir så varje cykel nu...


    Så har det blivit för mig med, efter barnen. 2-3 dagar innan kan det komma några blodstrimmor, sen kickar det igång på allvar. Har inte heller cellförändringar eller något dylikt, har bara förutsatt att det är helt normalt.
Svar på tråden En gång för alla: Är det normalt med blodstrimmor i flytningarna dagarna innan mens?