Inlägg från: Jonnynilsson |Visa alla inlägg
  • Jonnynilsson

    Kommer Ryssland anfalla Sverige?

    Nej jag tror inte en invasion är föresvävande. Om man angriper Finland/Sverige får man Nato mot sig och det klarar inte ryssen. 

    Men Putin kommer att försöka utöka sitt imperium genom att ta tillbaka de gamla områdena i öst genom att invadera bland annat Ukraina. Kanske vår grannar i Baltikum också ligger risigt till. Jag är osäker hur långt Putin vågar gå.

    Så det är lika bra att vi officiellt begär medlemskap i NATO eftersom vi redan är det inofficiellt.

  • Jonnynilsson
    Friger skrev 2022-01-14 07:50:33 följande:
    Vem har sagt något om att anfalla Finland? Det hade märkts. Båtarna är här för vår skull.

    Nato har varit otroligt tydliga mot Sverige. Ändå tycks en del inte förstå klartext. Gång på gång har Nato sagt att Nato kommer INTE att försvara Sverige. Antingen är ni med oss, eller så är ni det inte.

    Ryssland kommer att drabbas hårt ekonomiskt av ett anfall mot Sverige eller Ukraina. Genom sanktioner. Jag tror att det hotet räcker då det är hårdare än det låter. Men jag är inte säker.
    Jag tror också att hot om sanktioner ger bäst effekt. Men det vore hemskt om det skulle genomföras för då blir det inbördeskrig i Ryssland. Det blir den lille ryske medborgaren som får betala priset.
Svar på tråden Kommer Ryssland anfalla Sverige?