• Fri 14 Jan 2022 15:58
    5262 visningar
    34 svar
    34
    5262

    Behöver råd angående underkläder

    Det kan ju vara så att han är så kallat porrskadad. Men hans kärlek till string kan också vara en fetisch. Och det har inte mycket med porr eller medvetna val att göra.
    Jag tycker du bör ha de trosor du vill till vardags. Men när det vankas mys, så om du vill, gör din partner kåt med hjälp av ett par string. Är ju inte konstigare än andra attribut många gillar vid sex.
    Men kan också vara viktigt med kommunikation, för om han är fetischist så kan det påverka ert sexliv då det finns en objektifiering som du kan känna dig exkluderad från.

  • Fri 14 Jan 2022 21:07
    #24
    Anonym (,) skrev 2022-01-14 19:59:06 följande:

    Skulle haft väldigt svårt för en kille med en fixering vid ett visst plagg eller dyl. Sex blir ju så kopplat till det då. Inte liksom nu tar vi varandra på köksbordet, utan det måste till förberedelser. Sen känns det ju också som att plagget skulle kunna sitta på vem som helst, om det är plagget i sig.

    Är väl en fördel om man båda har fetisch för samma grej då.


    Man måste  inte ha samma fetisch för att kunna ha utbyte av det. Men man måste veta det ÄR en fetisch och sedan se möjligheterna med den.
  • Fri 14 Jan 2022 21:36
    #27
    Anonym (,) skrev 2022-01-14 21:13:10 följande:
    Men vari ligger utbytet om man själv inte gillar säg stringtrosor? Är väl snarare att man gör det för att göra sin partner glad, lite som att ge nån ett långt blowjob, men det är inte samma sak som att gilla stringtrosegrejen.

    Hur som. Nu frångår vi ämnet lite.
    Svårt säga om vi frångår ämnet då vi inte säkert vet om det hela är en fixering, en "porrskada" eller en fetisch. 
    Men om man vet att det är det sistnämnda så tänker i alla fall jag att det borde vara enklare för TS att acceptera, utifrån det hon skriver.
    Och vet man vad det är, så går det säkert hitta saker som gör sexet lite enklare...
  • Sat 15 Jan 2022 08:24
    #33
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-01-15 02:16:04 följande:

    Han säger själv att det är en fetish. Jag är ok med det. Jag använder ju string just av den anledningen. Men jag känner mig sårad att jag vet att han inte tänder på mig på samma sätt i min renaste form, dvs naken. Jag kanske bara överreagerar, men det blir så opersonligt på något sätt när det blir en sådan fokus på stringen. Jag vet för ett tag sedan då jag hade mens, då har jag alltid lite större trosor. Så i slutet på den veckan sa han "jag längtar till du kan ha sexiga underkläder igen". Tog illa vid mig faktiskt, inget man vill höra när man redan känner sig ofräsch med mens. I ett sådant läge när jag redan är nere pga alla hormoner så hade min dröm istället vara att höra att jag är vacker oavsett. (Och jag menar såklart att man i övrigt tar hand om sitt yttre och inre vilket jag gör till stor del). 


    Det finns i så fall tre vägar att gå, utifrån mitt perspektiv. 
    Göra slut.
    Acceptera hur han fungerar sexuellt. Men på en nivå ni båda kan känna er okej med.
    Tvinga honom förtränga, dölja det som är viktigt för honom.
    Att du inte känner att han tänder på dig "i sin renaste form", är lite som att ifrågasätta varför en homosexuell man inte tänder på en kvinna. 
    Det har alltså ganska lite med dig att göra.
    Vad som snarare verkar vara problemet, är väl att han för första gången fått utlopp för sin fetisch, varför det får oproportionerligt stor betydelse.
Svar på tråden Behöver råd angående underkläder