• Fri 18 Feb 2022 20:41
    33484 visningar
    606 svar
    606
    33484

    Talang 2022

    molly50 skrev 2022-02-18 20:34:58 följande:
    Så detta kunde de skicka vidare,men inte killen som sjöng dansband. Jisses! 
    Eller Hur!!!!! Fy fan dessa två förstörde min Fredag.
  • Fri 18 Feb 2022 20:47
    Nandez skrev 2022-02-18 20:43:09 följande:
    Andas
    Nä jag kan inte för Sverige har förstört mig.........(Tyck synd om mig)  är allt som går fram i tv rutan.....men arme dig om du är Svensk för då tycker ingen synd om dig för du ska själv ta hand om dig.
  • Fri 18 Feb 2022 20:48

    Jag kan ge tusan att även denna kille går vidare......För det var inget Svenskt.

  • Fri 18 Feb 2022 20:51
    Nandez skrev 2022-02-18 20:49:16 följande:
    Sjunga kunde han
    Nja....vad sjöng han om!!!.......Hur många Svenskar har det inte svårt.....Hur många svenskar är inte Hemlösa som inte får den hjälp i Sverige som Han som sjöng får?????.......Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
  • Fri 18 Feb 2022 21:02
    Nandez skrev 2022-02-18 20:52:58 följande:
    Vad menar du, det står fritt för alla att söka
    Söka vad???.....Våra Hemlösa om du kollar sidan VDS Vid Din Sida har flera hundra hemlösa som VDS hjälper med mat, kläder och annat....Samhället, politikerna hjälper inte......Demonstration har gjorts politikerna sket i detta.....Dessa Hemlösa bor i parkbänkar, trappuppgångar, under en gran...blir rånade, misshandlade.....Gå in på sidan VDS.....Vid din sida och läs hur det är i alla storstäder......VDS började ta hand om hemlösa i Stockholm.....Nu även i Göteborg.......Jobbet görs idelt.....

    Alla som kommer som nykomlingar får bostad, pengar till mat, hygien, kläder, medicin.....År ut År in.......
  • Fri 18 Feb 2022 21:07

    Vad i hela friden ....Fickparkera på tid....Hallå?

  • Fri 18 Feb 2022 21:11

    Han var bra magikern .......djup sann

  • Fri 18 Feb 2022 21:12
    molly50 skrev 2022-02-18 21:07:51 följande:
    Ja,inte vet jag om det är en talang att kunna fickparkera. 
    Det kan jag med. *S*
    Samma här
  • Fri 18 Feb 2022 21:29

    Denna var lite svår...vem kan bevisa att detta var för barn med cancer var ämnat av dessa clawoner ....men helt klart underbart. ok att flickan i början sa det.

  • Fri 18 Feb 2022 21:53

    Nandez och Molly 50 ....Vill bara för er förklara min irritation. (åter igen) Rynkar på näsan......När jag ser att folk från Arabiska länder eller Somaliska länder gör nåt som i Talang och beklagar om sin uppväxt  och så har det ändå kunnat ta sig till Sverige trots fattiga undernärda och allt kan jag inte fatta att dem ens kunnat fly till ett land som ger dem nytt liv, bostad, utbildning, jobb, körkort, fri sjukvård, tandvård.........

    Jag är Svensk.....1995 slängde min man mig och barnen från huset för han hade träffat en ny. Jag utan jobb sök lägenhet...betala för det, plus telefon, försäkringar, mat på bordet, kläder till barnen, medicin då ett av barnen hade epilepsi.....JAG FICK INGEN HJÄLP AV SOCIALEN.......Nä jag skulle fråga min pappa om att få potatis......kanske pengar till lite mjölk.....Jag fick ingen hjälp över huvud taget av soc........Jag kämpade med hull och hår....Mina barn blev vuxna....flyttade

    Dagens nyinflyttade får direkt det landar bostad, mat, kläder, sjukvård, tandvård.....Bidrag år efter år utan att det begärs nåt utan att dem ska ta utbildning eller lära sig Svenska.....Många får hus som kommunen betalar för. Samtidigt som en svensk som inte klarar av hyran trots att  denne har barn blir VRÄKT.......Jag ser inte rättvisan i Sverige  att jag som fattig svensk blir bortglömd /gömd för en nykomling som får allt och lite mer. 

    Så jag hoppas att du Nadez och ni andra har förståelse när jag reagerar snett.....

Svar på tråden Talang 2022