• JockeL

    Skandinaviska kvinnor högre sexlust - sant?

    Hej,

    Enligt en undersökning har skandinaviska, eller nordiska kvinnor, högst sexlust i hela världen. Allra högst finska kvinnor, på andra plats svenska.

    78 procent av de svenska kvinnorna uppger att de har en hög sexlust.

    in.askmen.com/sex-dating/1117218/article/women-in-these-countries-have-the-highest-sex-drives

    Vad tror ni? Jag har mycket svårt att tro att det är några biologiska skillnader, att svenska kvinnor skulle vara kåtare än säg italienska, eller nigerianska eller varför inte irakiska kvinnor.

    Jag tror att det handlar om nivå på jämställdhet. Det vill säga, nordiska kvinnor har i hög grad möjlighet att känna efter och bejaka sin sexualitet.

    Förvisso har jag märkt att de allra flesta kvinnor är mycket kåta, de få erfarenheter jag har av kvinnor från andra länder är att precis samma sak gäller där.

    Men varför hamnar kvinnor från alla de nordiska länderna så högt i undersökningen?

  • Svar på tråden Skandinaviska kvinnor högre sexlust - sant?
  • JockeL

    Av svaren att döma, ingen som tar detta på allvar tror jag. Inte jag heller egentligen. Men jo, jag tror att skandinaviska kvinnor är rätt bra på att bejaka sin sexualitet. Men det är en kulturell och inte en biologisk grej.

Svar på tråden Skandinaviska kvinnor högre sexlust - sant?