• Sat 15 Jan 2022 10:05
    13834 visningar
    108 svar
    108
    13834

    Sambo vill inte ligga..

    Jag och min sambo har varit tillsammans i drygt 1,5år och bor ihop sedan ett tag tillbaka. Vi älskar varandra och har väldigt roligt ihop. Hittar på mycket aktiviteter tillsammans osv. Men sedan typ ett halvår tillbaka så känns det som om att hon knappt vill ligga med mig längre.

    Det är 95% jag som måste ta initiativ till att det ska bli av.. Jag har blivit frustrerad, och tillfredställer mig själv ganska ofta, Eftersom vi väldigt sällan ligger.

    Jag tänker på sex med henne väldigt ofta, och flörtar mycket med henne. Smeker lite på henne ofta på intima ställen, när vi lagar mat, när vi kollar på tv på kvällen osv.. men får typ aldrig något sådant tillbaka.

    Jag har pratat med henne om det här vid två tillfällen, att det känns inte som om att hon tänder på mig och vill ha sex med mig. Då det är nästan alltid jag som måste ta initiativ för att det ska hända.. och sist så svarade hon något i stil med ?Asså jag är typ aldrig kåt. Eller asså du gör mig kåt, men jag tänker inte på sex direkt. Har så mycket annat i huvudet..?

    Hur ska man tolka det egentligen?

    Vad gör jag?

  • Svar på tråden Sambo vill inte ligga..
  • Mon 17 Jan 2022 12:07
    #91
    +1
    Tjorven27 skrev 2022-01-17 09:49:41 följande:

    Tack till alla er som svar som svarat här på slutet som haft för avsikt att hjälpa, stötta och komma med råd. Istället för att bara kritisera mig, och försöka få mig att framstå som ett manssvin, som inte tänker på något annat än sex osv osv..

    Jag ska försöka prata med henne igen och se om det är något vi kan försöka lösa.


    Hur är uppdelningen med allt som ska göras i hemmet? Har läst mycket att kvinnor som får stå för det mesta tappar lusten faktiskt att vara med sin partner pågrund av det dom får stå för att i hemmet. Bara en fundering!
  • Mon 17 Jan 2022 12:42
    #92
    Ocdmänniska skrev 2022-01-17 12:07:15 följande:

    Hur är uppdelningen med allt som ska göras i hemmet? Har läst mycket att kvinnor som får stå för det mesta tappar lusten faktiskt att vara med sin partner pågrund av det dom får stå för att i hemmet. Bara en fundering!


    Efter hennes önskemål så har vi delat upp det så att jag lagar all mat, fixar frukost, lunch och middag varje dag. Iaf lunch och middag. Sen så har hon ansvaret över tvättning, diskning och städning. Men städningen hjälpa vi oftast åt med. Och allt detta på hennes begäran.
  • Mon 17 Jan 2022 14:41
    #93
    Tjorven27 skrev 2022-01-17 12:42:54 följande:

    Efter hennes önskemål så har vi delat upp det så att jag lagar all mat, fixar frukost, lunch och middag varje dag. Iaf lunch och middag. Sen så har hon ansvaret över tvättning, diskning och städning. Men städningen hjälpa vi oftast åt med. Och allt detta på hennes begäran.


    Okej då handlar det nog inte om det, om hon själv vill ha det så. Ska väl vara kanske om hon äter p piller? (Har inte läst alla kommentarer) det kan minska sex lusten, om hon gör så kanske prata med hon om att kanske prova sluta med det? Och köra annan skydd
  • Anonym (panfl­öjt)
    Mon 17 Jan 2022 15:16
    #94
    -2
    Anonym (iform) skrev 2022-01-16 11:27:19 följande:

    Börja hårdgymma, skaffa muskler, minska kroppfettet. Det är the silverbullet. För tre år sen var jag i din sits, min fru ville aldrig, avvisade alla mina försök, var helt oattraherad. Men nu tar hon initiativet och vill kramas, hångla, suga (hända aldrig innan) och ligga flera gånger i veckan. Träna järnet och satsa på dig själv - bli attraktiv, det kräver hårt jobb men är så värt det!
    VÄldigt bra sagt, Många glömmer att fortsätta vara attraktiva för sina partners efter att de stadgat sig.
  • Anonym (panfl­öjt)
    Mon 17 Jan 2022 15:18
    #95
    -1
    Tjorven27 skrev 2022-01-17 09:49:41 följande:

    Tack till alla er som svar som svarat här på slutet som haft för avsikt att hjälpa, stötta och komma med råd. Istället för att bara kritisera mig, och försöka få mig att framstå som ett manssvin, som inte tänker på något annat än sex osv osv..

    Jag ska försöka prata med henne igen och se om det är något vi kan försöka lösa.


    Jag tyker du ska börja flirta med andra tjejer, gör henne ltie svartsjuk, då kanske hon inser att hon behöver bjuda till lite. 


    Men framför allt va inte klängig. Prova köra en freeze out, ta inga initiativ alls på två veckor, se vad som händer, låt henne komma till dig. 

  • Mon 17 Jan 2022 15:19
    #96
    -1

    Nä, det är på hennes villkor vi lagt upp det så här hemma.

    Men en liten fråga. För någon vecka sedan så fick hon hem ett paket med lite finare underkläder och så som hon köpt. Men jag skulle få vänta med att se dem på för hon inte kände sig på topp då hon hade mens för tillfället. Sen så ett tag senare så när jag skulle åka ner och handla så vad hon mig lämna in paketet med de nya underkläderna för att skicka tillbaka allting. Och då undrade jag varför hon skulle göra det? Och då sa hon bara att ?det kändes onödigt och dyrt att köpa massa nya underkläder, de ska ju ändå bara tas av?

    Skulle det vara konstigt och jag köpte någonting till henne, lite finare trosor och en bh kanske? Jag gissar att det har samma effekt som med kläder, att man känner sig finare osv när man klär upp sig. Så tänker jag att hon kanske känner sig finare och så med nån uppsättning lite finare underkläder? Eller tänker jag helt fel här..?

  • Mon 17 Jan 2022 15:24
    #97
    -1

    Jag tycker inte det låter helt fel, men försök matcha dom hon köpte då kanske, tänker om det inte var string så köp inte string. Tycker det skulle vara snällt och det verkar som hon har svårt att kanske lägga pengar på sig själv då så då är det bra att du kanske kan göra det.

    Och precis så kan det ju vara att man känner sig uppkläd liksom, men gör det av omtanke och nämn inget om sex, utan säg nått då att du tänkte eftersom hon egentligen ville ha liksom!

  • Mon 17 Jan 2022 15:42
    #98

    Nu vet jag ju tyvärr inte vad hon köpte eftersom att jag inte fick se nånting av det.. Men hon använder både string och vanliga trosor.

  • Mon 17 Jan 2022 15:54
    #99

    Ah men då kanske du kan köpa en blandning av några stycken då! Köpt nått du tror hon skulle gilla som är lite fina!

  • Anonym (H)
    Mon 17 Jan 2022 16:20
    +1
    Tjorven27 skrev 2022-01-17 15:19:18 följande:
    Nä, det är på hennes villkor vi lagt upp det så här hemma.

    Men en liten fråga. För någon vecka sedan så fick hon hem ett paket med lite finare underkläder och så som hon köpt. Men jag skulle få vänta med att se dem på för hon inte kände sig på topp då hon hade mens för tillfället. Sen så ett tag senare så när jag skulle åka ner och handla så vad hon mig lämna in paketet med de nya underkläderna för att skicka tillbaka allting. Och då undrade jag varför hon skulle göra det? Och då sa hon bara att det kändes onödigt och dyrt att köpa massa nya underkläder, de ska ju ändå bara tas av
    Skulle det vara konstigt och jag köpte någonting till henne, lite finare trosor och en bh kanske? Jag gissar att det har samma effekt som med kläder, att man känner sig finare osv när man klär upp sig. Så tänker jag att hon kanske känner sig finare och så med nån uppsättning lite finare underkläder? Eller tänker jag helt fel här..?
    Nej! Det signalerar ännu mer press. ABSOLUT inga underklädesköp för guds skull. Du bör backa så hon hinner bygga upp lust.
  • Mon 17 Jan 2022 16:41
    -1

    Tycker du det när hon var påväg att köpa till sig själv? Tänker att det är snällt då om han köper utan att nämn nått om sex eller ens att få se dom på!

  • Mon 17 Jan 2022 16:47
    -2
    Anonym (panflöjt) skrev 2022-01-17 15:18:11 följande:

    Jag tyker du ska börja flirta med andra tjejer, gör henne ltie svartsjuk, då kanske hon inser att hon behöver bjuda till lite. 


    Men framför allt va inte klängig. Prova köra en freeze out, ta inga initiativ alls på två veckor, se vad som händer, låt henne komma till dig. 


    Bra idé, och kör då en kombination av det. Antyd att du har en ny trevlig kvinna på jobbet, smussla lite med mobilen, låtsas att du får SMS, småskratta lite och om hon frågar säger du bara att det inte var något särskilt. Samtidigt som du inte tar några initiativ till fysisk närhet. Se det som ett test, om hon inte reagerar på det då vet du att hon struntar i dig och vad du gör.
  • Anonym (Felli­x)
    Mon 17 Jan 2022 17:10

    Har inte läst hela tråden, men uppfattade att ni är under 30 och har sex ungefär 1-2 gånger i månad? Jag förstår absolut att du vill ha mer. Det är kanske bara en fas, men det kan potentiellt förstöra allting. Ni får schemalägga sex date och ni får inte skippa. Köp doftljus och massageolja och massera henne länge över hela kroppen. Hjälp henne slappna av. Sexbrist är inget skämt, ni måste hitta gnistan annars kommer det inte hålla. Men samtidigt behöver hon kanske annat först.

  • Anonym (H)
    Mon 17 Jan 2022 17:30
    -1
    Ocdmänniska skrev 2022-01-17 16:41:01 följande:
    Tycker du det när hon var påväg att köpa till sig själv? Tänker att det är snällt då om han köper utan att nämn nått om sex eller ens att få se dom på!
    Om det är mig som frågar, så JA! Underkläder ska under inga omständigheter köpas för att försöka få igång ett sexliv. Verkligen aldrig.
  • Mon 17 Jan 2022 17:53
    -1

    Jag tänker att det kan ju kanske vara ett sätt att spice it up lite? Sen såklart behöver man ju inte säga det rakt ut.. ?Jag har köpt sexiga underkläder till dig för du ska vilja ligga mer?

    Hon hade ju ändå köpt massor av nytt men som hon lämnade tillbaka för hon tyckte det var dyrt och onödigt.

    Känns som att det brukar vara en ?vanlig? grej att tjejer köper lite finare underkläder för att spice it up med sin kille?

  • Anonym (nej)
    Mon 17 Jan 2022 18:22

    Alltså nej! Inga underkläder för att få igång ett dött sexliv. Isf nya underkläder till dig själv! Det du kan göra är att göra dig själv mer attraktiv. Se till att din hygien och personlighet är på topp. Om du har blivit bekväm och mest ligger i soffan får du rycka upp dig. Osv. Har du koll på att det inte är något som direkt avskräcker? Dålig andedräkt eller något liknande? Är du kärleksfull och vänlig i tonen mot henne?

    Se över dig själv. Inga nya underkläder till henne. Om du själv är i högform på alla sätt och vis så tror jag också på att göra dig lite mer otillgänglig en period för att kolla läget. Låt henne få sakna dig lite och se hur hon reagerar. Bryr hon sig inte så är det nog helt enkelt hennes känslor som inte klarade sig förbi nyförälskelsestadiet.

  • Mon 17 Jan 2022 18:54

    Skulle säga att jag är i samma form fysiskt som jag var när vi träffades. Mår psykiskt mycket bättre sedan vi träffades. Har ett jobb som kräver att jag är snygg och fräsch varje dag.

    Är väldigt kärleksfull och vi bråkar sällan eller är otrevliga i tonen mot varandra. Klart sånt händer från bådas håll. Men inget som skulle vara mer än ?vanligt?

  • Mon 17 Jan 2022 18:55

    Kan inte trycka att jag svarar Anonym h.

    Jag menade det som att köpa för att vara snäll inte för att få igång sexlivet, eftersom hon tyckte det var för dyrt/onödigt

Svar på tråden Sambo vill inte ligga..