• Anonym (Långa spiror)

    Någon som provat dejtingappen Elite singar

    Hej.

    Jag är akademiker, 48 år. Levt själv några år efter skilsmässa och börjar nu längta efter en relation. Har inte testat appar. Bor i Stockholm. Vill gärna träffa en man med utbildning.

    Någon som testat Elite singlar? Finns det vanliga vettiga män där som bor runt Stockholm....?

  • Svar på tråden Någon som provat dejtingappen Elite singar
  • Anonym (Långa spiror)
    Hotelliggaren skrev 2022-01-16 01:23:39 följande:

    Det var väl mer att din fråga ganska tydligt kopplade samman sagda dejtsajt med din bakgrund. Och vi vet ju vad elite betyder. Jag fattar att du vill sålla agnarna från vetet, inget mer med det. Men tror många tänker att det är pretentiöst.


    Tack för ditt tydliga svar. Förstår att det kan missuppfattas men man fattar ju sig kort i sina inlägg.
  • Anonym (Långa spiror)
    Nicke989 skrev 2022-01-16 08:03:40 följande:

    Kan tillägga att alla jag träffade hade akademisk utbildning.


    Tack. Då verkar det som att du mötte den målgrupp du sökte.
  • Nicke989
    Anonym (Långa spiror) skrev 2022-01-16 11:29:36 följande:
    Tack. Då verkar det som att du mötte den målgrupp du sökte.
    Ja, det var den målgruppen jag själv sökte och det var den jag fann. Namnet "Elit" kan möjligen leda tankarna till att personerna som har konto där ser sig som förmer, men de jag träffade var lika ödmjuka som vilka människor som helst.
    Jag uppskattade verkligen sajten och går i tankar att regga mig där igen. I och med att den är lite dyrare kan jag tänka mig att de som har konto där är personer som verkligen söker seriöst.
  • Anonym (geografi)

    Jag är man som bor i Sundsvall. För mig var inte Elit Singlar särskilt bra eftersom utbudet av profiler inom det geografiska område som jag söker inom var väldigt litet. Men eftersom du bor i Stockholm lär utbudet vara hyfsat stort, men samma sak gäller ju vilken plattform du ä väljer.

    En fördel med ES ät ju att det pga kostnaden håller fake och oseriösa profiler borta. Men i stort tror jag faktiskt inte att ES skiljer sig så mycket från t.ex. match.com och Mötesplatsen om du själv aktivt söker och kontaktar profiler. Du kan ju filtrera på utbildningsnivå på de sidorna. Skillnaden är möjligen att du inte blir bombad med meddelanden från profiler som inte uppfyller dina krav på ES.

  • Anonym (Reabacken)
    Anonym (Långa spiror) skrev 2022-01-15 21:39:10 följande:
    Någon som provat dejtingappen Elite singar

    Hej.

    Jag är akademiker, 48 år. Levt själv några år efter skilsmässa och börjar nu längta efter en relation. Har inte testat appar. Bor i Stockholm. Vill gärna träffa en man med utbildning.

    Någon som testat Elite singlar? Finns det vanliga vettiga män där som bor runt Stockholm....?


    Jag trodde att det är exceptionella män, Eliten, som du vill ha?
    Vanliga män hittar på i "reabacken", Tinder t ex.
  • Anonym (Bodelibo)
    Anonym (Reabacken) skrev 2022-01-16 12:24:21 följande:
    Jag trodde att det är exceptionella män, Eliten, som du vill ha?
    Vanliga män hittar på i "reabacken", Tinder t ex.
    TS kan väl inte ansvara för att siten heter Elite. Hon skriver ju själv att det låter fånigt. Att däremot söka någon på samma intellektuella nivå är väl inget konstigt alls? Vrf är DET så upprörande. Att man söker någon i samma ålder, viss religion eller med visst intresse är väl också ok. Vrf kan inte utbildningsnivå vara ett okej urval. Är man en dålig människa då?
  • Anonym (Reabacken)
    Anonym (Bodelibo) skrev 2022-01-16 12:46:29 följande:
    TS kan väl inte ansvara för att siten heter Elite. Hon skriver ju själv att det låter fånigt. Att däremot söka någon på samma intellektuella nivå är väl inget konstigt alls? Vrf är DET så upprörande. Att man söker någon i samma ålder, viss religion eller med visst intresse är väl också ok. Vrf kan inte utbildningsnivå vara ett okej urval. Är man en dålig människa då?
    Synonymer till Elit:

    de bästa
    toppskikt
    societet
    grädda
    överklass
    elittrupp
    det förnämsta
    creme de la creme

    Låter det som vanliga män tycker du?

    Motsatsord till Elit:

    medelmåtta
  • Anonym (Bodelibo)
    Anonym (Reabacken) skrev 2022-01-16 12:53:28 följande:
    Synonymer till Elit:

    de bästa
    toppskikt
    societet
    grädda
    överklass
    elittrupp
    det förnämsta
    creme de la creme

    Låter det som vanliga män tycker du?

    Motsatsord till Elit:

    medelmåtta
    men åter igen. TS har inte satt namnet på Elite. Det är ett dumt namn men om det finns trevliga akademiker där som någon skriver, som inte uppför sig som någon elit, så är det väl ok. Eller har du problem med sidan BARA för att de som äger den satt ett fånigt namn.
  • Anonym (Reabacken)

    Om man söker en vanlig vettig man, så duger Tinder och dom andra Svensson-dejtapparna.
    Om dom männen inte duger, så söker man på dejtappar för Eliten.

  • Anonym (Bodelibo)
    Anonym (Reabacken) skrev 2022-01-16 13:00:05 följande:

    Om man söker en vanlig vettig man, så duger Tinder och dom andra Svensson-dejtapparna.
    Om dom männen inte duger, så söker man på dejtappar för Eliten.


    men man kan vara en vanlig vettig människa OCH akademiker

    på samma sätt man kan vara en vanlig vettig människa OCH kristen
    eller sportig, eller golfare eller ..... osv

  • Anonym (Tvättbräda)
    Anonym (Långa spiror) skrev 2022-01-15 21:39:10 följande:
    Någon som provat dejtingappen Elite singar

    Hej.

    Jag är akademiker, 48 år. Levt själv några år efter skilsmässa och börjar nu längta efter en relation. Har inte testat appar. Bor i Stockholm. Vill gärna träffa en man med utbildning.

    Någon som testat Elite singlar? Finns det vanliga vettiga män där som bor runt Stockholm....?


    Halloj långben. Hur gick det. Gick du med i elitklubben? Hittat nån välutbildad man som du gillar? 
  • Rikard777
    Till TS (om det fortfarande är aktuellt), jag är en akademiker i Stocholm som också söker kärlek och som prövat Elite för ett år sedan. Skriv gärna till mig så berättar jag om mina erfarenheter. 
Svar på tråden Någon som provat dejtingappen Elite singar