• Anonym (Jonna)

    Tappat känslor?

    Jag och killen min har varit tillsammans i 7 år. I början i vårat förhållande hade vi ett distansförhållande. Varje gång vi sågs ville han ligga o kyssas i sängen flera timmar och gärna ha sex varje gång vi sågs. Vilket är förståeligt egentligen då vi var nykära och sågs sällan. Men nu på senare tid kan han komma hem från jobbet utan att pussa eller kyssa eller krama mig. På julen när min familj tog bilder på oss tillsammans så höll han inte om mig eller nåt, han stod bredvid mig bara på alla bilder. Han vill aldrig hitta på saker med mig. Han tar hellre med sig ena barnet på 4 år och åker iväg. Visst kan ju bero på att han vill ge mig avlastning och egentid då vi har en 4 månaders bebis iof..

    han lägger aldrig ut bilder på mig i sociala medier, han lägger bara ut på barnen. När han var tillsammans med sitt ex så la han ut bilder på henne då o då när hon sov på fb och även när dom åt middag osv. Han är medveten om att jag är rätt brydd om vilka bilder som får visas offentligt på mig, då bilden måste godkännas och vara bra. Men han har aldrig ens frågat om han får lägga ut bilder på mig, trots vi varit tsm 7 år. Han köper aldrig blommor eller uppvaktar mig. Bara på alla hjärtans dag. Men han har aldrig uppvaktat mig iof inte ens i början. Dock är han gullig på vissa sätt att köra mig dit jag vill med bilen och även åka iväg ibland och handla på affären det jag vill ha när jag är sötsugen! Han är snäll i vardagen och så. Men inte mer än så! Han verkar inte lyssna varje gång jag pratar heller, ibland svarar han inte. Vi har småbarn men har aldrig sagt att han vill umgås bara han o jag, eller få egentid att hitta på saker. Han ser mer framemot att mecka bil i garaget eller sitta o spela dataspel. Det tjatar han om rätt mycket att han vill göra. Men det har iof varit så även i början också...

  • Svar på tråden Tappat känslor?
  • Fjäril kär

    Dags att ta lite barnledig tid och sitta ner och prata med varandra om ert förhållande. Det verkar som att ni båda två tar saker för givet utan att ens kommunicera om saken och då är det inte så underligt att det blir missförstånd och besvikelse.

  • Anonym (E)

    Så han visar egentligen att han älskar dig men inte med fysisk närhet. Du kan väl själv ta initiativet? Ett ligg på lunchen skulle nog liva upp stämningen.

    Sen det där att han inte lägger ut bilder är antagligen för att du har sådana krav på hur du får se ut, om det inte är rena skräckbilderna så låt det vara. Jag kan garantera att han inte ens orkar fråga dig eftersom han vet att det blir en hel process kring det.

Svar på tråden Tappat känslor?