• Flöjt

    Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

    En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

    Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

  • Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?
  • Anonym (A)

    Så du menar att vi tjejer inte är tillräckligt snygga om vi inte har en fin rumpa?

    Varför ska vi ändra på oss bara för att bli attraktiva, om någon gillar mig hoppas jag inte det är beroende på mitt utseende

  • sextiotalist
    Anonym (A) skrev 2022-01-17 10:18:51 följande:

    Så du menar att vi tjejer inte är tillräckligt snygga om vi inte har en fin rumpa?

    Varför ska vi ändra på oss bara för att bli attraktiva, om någon gillar mig hoppas jag inte det är beroende på mitt utseende


    Det är nog så
    TS gillar rumpor (inget fel med detta, man får ha vilka preferenser man vill), men hans idealrumpa är det fåtal som har, därför vill han att alla ska ändra sig, så urvalet ökar
    En annan, nämner inte hans nick, älskar magra kvinnor (troligen avsaknad av den rumpa som TS gillar) då vill han att kvinnorna ska vara magra, så hans urval ökas. 
    Etc etc. Det dessa män inte reflekterar över är att deras fixering vid sina preferenser är så dominerande, så de kommer troligen förbli utan partners, därför ingen lever upp till deras krav.
    Sedan finns det en drös män (och kvinnor) som också har preferenser, men ser det mer som en bonus till allt annat som den de blir kära i har.
  • Cecese

    För att jag inte vill ha en rumpfixerad karl. Spela roll om han älskar min rumpa eller inte, mej ger det inget om han ger den uppmärksamhet. Det är tom avtändande och irriterande med en karl som är för rumpfixerad och en sån karl är inget för mig. 

  • Friger

    Nu bryr jag mig kanske inte särskilt om rumpor. Men många här inne verkar ju ha som uttalad policy att inte ta hand om sin kropp, sen ska gubbarna gilla läget.

    Låter varken sympatiskt eller hälsosamt.

  • Anonym (Edupantadeller)
    Friger skrev 2022-01-17 11:24:56 följande:

    Nu bryr jag mig kanske inte särskilt om rumpor. Men många här inne verkar ju ha som uttalad policy att inte ta hand om sin kropp, sen ska gubbarna gilla läget.

    Låter varken sympatiskt eller hälsosamt.


    Nja, jag tränar för att fortsätta vara frisk och stark, men jag fokuserar inte träningen på "Jag måste träna rumpan för att männen ska ha något att titta på'. Träningen är för mig, inte för att dra till mig någons blickar.
  • Fjäril kär
    Friger skrev 2022-01-17 11:24:56 följande:

    Nu bryr jag mig kanske inte särskilt om rumpor. Men många här inne verkar ju ha som uttalad policy att inte ta hand om sin kropp, sen ska gubbarna gilla läget.

    Låter varken sympatiskt eller hälsosamt.


    Fast man tränar väl för sin hälsas skull och inte för att nåt slisko ska glo på röven på gymmet?

    Jag löptränar och simmar för min hälsas skull och för att mitt jobb är fysiskt tungt. Den träningen har inte ett dyft med min röv att göra.
  • Lainie Kennedy

    Jag tränar både rumpan och armarna, men bara för att jag gillar att träna och vill ha en stark kropp. Är över 40, singel och ointresserad av sex eller sexuella förhållanden.

  • Anonym (anonym)
    Friger skrev 2022-01-17 11:24:56 följande:

    Nu bryr jag mig kanske inte särskilt om rumpor. Men många här inne verkar ju ha som uttalad policy att inte ta hand om sin kropp, sen ska gubbarna gilla läget.

    Låter varken sympatiskt eller hälsosamt.


    De flesta tränar för att ökad syresättning är bra för hjärnans funktion, och för att bli gladare, mer produktiv, mer skarp och kvicktänkt. (om man tränar kondition.)

    Styrketräning är bra för att orka mer i vardagen utan att få ont. Rumpmuskler har inte ett skit med styrka i vardagen att göra. Benmuskler, armmuskler, rygg- och magmuskler har det däremot. Liksaså kondition.

    Återigen, som har tagits upp i tidigare trådar, de flesta som är överviktiga och ohälsosamma i Sverige är MÄN. 57 procent av männen i Sverige är överviktiga i Sverige. 46 procent av kvinnorna i Sverige är överviktiga.

    Alltså, är det MÄN som grupp som är mer ohälsosamma än kvinnor. Kvinnor 'tar hand om sin kropp' bättre än män. 

    Har sett så många män med kulmagar att det är skrattretande vad de snackar skit om kvinnors kroppar. 
  • Spucks

    Jag antar TS är samma troll som panflöjten (anonym nick) i den andra tråd där en man beklagar sig att hans sambo inte tränade när hon var höggravid och inte gör det nu en vecka efter hon födde barn.

  • cosinus

    Rumpa är ju bland det tråkigaste man kan träna faktiskt. Gör det ändå ibland för balansen i kroppen (känns inte vettigt att träna allt annat men inte ben och rumpa) men det är fasen inte kul.

    Däremot är det kul att köra rygg, armar, bröst....ja det mesta annat.

    Det jag eg mest har mot rumpa/ben är dels att det gör löpningen så seg någon dag efteråt och dels att jag var tvingad till det på grund av en skada i tonåren så jag hyser ff agg mot all form av benträning.

    Jag älskar att känna mig stark, men den känslan får man aldrig i vardagen av att vara stark i rumpan. Jag menar jag kan klättra uppför ett rep, jag kan ta mig upp på nästan vilket tak som helst för att hämta en boll ungarna sparkat upp och jag älskar att kunna springa ifatt en buss utan att flåsa. Men inget av det uppnås av att jag står och nöter en massa rumpa i gymet.

Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?