• Anonym (Förvirrad.)

    Har han varit otrogen?

    En tjej har kontaktat mig och säger att min man inte varit mig trogen. Detta ska ha hänt för 4 år sedan då jag va gravid med vår yngsta. Jag visade meddelandet för min man var av på han blir chockad och säger att han absolut inte varit de och vill att jag ska avbryta konversationen med henne och blocka henne. När jag sa att jag ville veta mer så vart han irriterad och sa att hon bara hittat på allt. Nu efteråt kan han inte möta min blick och han verkar osäker. Jag skulle vilja kolla i hans mobil för att se om han har hennes nr och har henne på sociala medier. Om de är så att han varit otrogen för 4 år sedan ska jag förlåta honom och vara släppa allt och gå vidare?

  • Svar på tråden Har han varit otrogen?
  • Don Dante

    träffa kvinnan. Bilda dig en uppfattning. Varför inte tillsammans med sin man?

    så löser nog nog problemet. Lycka till

  • Anonym (nja)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-18 22:59:45 följande:

    Varför riskera förhållandet för något som k a n s k e hänt för fyra år sedan. Jäkligt knepig kvinna som kommer med sådana anklagelser. Vad var eg syftet med det? Jo just det. Hon vill lätta sitt hjärta och känner att hon har skyldighet att upplysa dig. Vilken dum jävel. 


    Du har några val. Ignorera henne som en knäpphare. Träffa henne och fråga vad hon är ute efter. Klargör för henne att din relation är stabil och kommer att fortgå. 


    Varför inte träffa henne tillsammans? Skulle ta hela hennes beteende med en nypa salt. 


    För om det är sant så har TS levt i en lögn i 4 år med en idiot som dolt sanningen för henne så hon inte skulle kunna välja själv om hon ville leva med en snubbe som bedrog henne. Du kanske tycker det är ointressant men jag tror de allra flesta människor vill kunna välja själva vilken slags partner de lever med och vilket slags förhållande de lever i.

    Ja, människor som avslöjar saker är ju alltid "knepiga". Att man inte ska kunna lura sin partner utan att andra ska "lägga sig i"... hemskt ju Drömmer
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (nja) skrev 2022-01-19 09:26:08 följande:
    För om det är sant så har TS levt i en lögn i 4 år med en idiot som dolt sanningen för henne så hon inte skulle kunna välja själv om hon ville leva med en snubbe som bedrog henne. Du kanske tycker det är ointressant men jag tror de allra flesta människor vill kunna välja själva vilken slags partner de lever med och vilket slags förhållande de lever i.

    Ja, människor som avslöjar saker är ju alltid "knepiga". Att man inte ska kunna lura sin partner utan att andra ska "lägga sig i"... hemskt ju  // Drömmer

    Klart hon ska få veta men han verkar ju inte ha varit en sådan idiot under de fyra åren eftersom de verkar ha haft det bra. Det ska bli ändå räknas det också. De behöver göra val båda två. Tycker att de båda ska träffa kvinnan för att reda ut anklagelserna. I det här fallen är den som tagit rollen som upplysare även den som påstår att han varit otrogen med. Annars har jag riktigt svårt för folk som ska springa runt med en massa självpåtagna idéer om att tala sanning. Sköt dig själv och skit i andra om det inte handlar om något olagligt. 

  • Anonym (nja)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-19 11:36:38 följande:

    Klart hon ska få veta men han verkar ju inte ha varit en sådan idiot under de fyra åren eftersom de verkar ha haft det bra. Det ska bli ändå räknas det också. De behöver göra val båda två. Tycker att de båda ska träffa kvinnan för att reda ut anklagelserna. I det här fallen är den som tagit rollen som upplysare även den som påstår att han varit otrogen med. Annars har jag riktigt svårt för folk som ska springa runt med en massa självpåtagna idéer om att tala sanning. Sköt dig själv och skit i andra om det inte handlar om något olagligt. 


    Så bara man gör bra saker oxå så är det helt ok att bedra sin partner menar du?

    Ja de behöver göra ett val, men det är ju svårt att göra ett val på saker som pågår bakom ens rygg eller hur? För att göra ett val behöver man ju ha alla fakta och det är ju lite svårt om den andra gör allt i sin makt för att man INTE ska få reda på något.

    Japp, det TS behöver göra är att försöka luska fram sanningen så hon vet vad det är hon har att förhålla sig till.

    Du menar alltså på fullt allvar att man kan bete sig hur fan man vill mot andra människor så länge man inte gör något olagligt?. Ja det förklarar ju din inställning till saker. Otrohet är ju inte olagligt så då är det ju ok att bedra sin partner bäst man vill.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (nja) skrev 2022-01-19 12:03:25 följande:
    Så bara man gör bra saker oxå så är det helt ok att bedra sin partner menar du?

    Ja de behöver göra ett val, men det är ju svårt att göra ett val på saker som pågår bakom ens rygg eller hur? För att göra ett val behöver man ju ha alla fakta och det är ju lite svårt om den andra gör allt i sin makt för att man INTE ska få reda på något.

    Japp, det TS behöver göra är att försöka luska fram sanningen så hon vet vad det är hon har att förhålla sig till.

    Du menar alltså på fullt allvar att man kan bete sig hur fan man vill mot andra människor så länge man inte gör något olagligt?. Ja det förklarar ju din inställning till saker. Otrohet är ju inte olagligt så då är det ju ok att bedra sin partner bäst man vill.

    Jag har inte sagt att man får bete sig hur man vill. Olagligheter bör ju påpekas eller anmälas. Otrohet är et oerhört svårt ämne. Då kommer vi in på moral och de rättesnörena placeras på allt för olika nivåer. Den som fördömer starkas har inte automatiskt rätt. Du har din moral och kan inte tvinga någon att rätta sig efter den. Det är ett val den andre personen gör. Likväl som du gör ett val. Finns dock inget som helst försvar eller bortförklaringar för en otrohet. Har man lovat trohet är det det som gäller. De som lever i öppna relationer har sina grundförutsättningar. 


    Öppenhet och transparens samt kommunikation är en förutsättning för en bra och livskraftig relation. Där hör inte svek och lögner hemma. 

  • Anonym (Julia)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-16 19:20:01 följande:
    Har han varit otrogen?

    En tjej har kontaktat mig och säger att min man inte varit mig trogen. Detta ska ha hänt för 4 år sedan då jag va gravid med vår yngsta. Jag visade meddelandet för min man var av på han blir chockad och säger att han absolut inte varit de och vill att jag ska avbryta konversationen med henne och blocka henne. När jag sa att jag ville veta mer så vart han irriterad och sa att hon bara hittat på allt. Nu efteråt kan han inte möta min blick och han verkar osäker. Jag skulle vilja kolla i hans mobil för att se om han har hennes nr och har henne på sociala medier. Om de är så att han varit otrogen för 4 år sedan ska jag förlåta honom och vara släppa allt och gå vidare?


    Helt ärligt.
    Det låter som om någon vill jävlas med endera dig eller din man. Jag tror inte ett dugg att han varit otrogen. 

    Varit med om samma sak, och jag som tur var så framgick det att den tiden jag skulle varit otrogen, då var jag och min make på semester i Thailand under fyra veckor, men jag skulle tydligen varit hemma i Örebro och haft sex med snubben som riktade anklagelserna.

    Har du inte haft klara bevis själv, så skall du inte lyssna på någon annan. Att slänga ihop en fabricerad kommunikation på sms eller annan plattform är lätt idag. 
     
  • IQfiskpinne

    Om man inte ser på direkt bevis kan man ju fråga varför man skulle påstå en sådan sak så långt efteråt i en lögn?

    Antagligen så har din kille varit otrogen eller så har han gjort den här tjejen illa på något annat sätt. Och antagligen kommer du inte hitta bevis så långt efteråt.

  • Anonym (nja)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-19 12:20:24 följande:

    Jag har inte sagt att man får bete sig hur man vill. Olagligheter bör ju påpekas eller anmälas. Otrohet är et oerhört svårt ämne. Då kommer vi in på moral och de rättesnörena placeras på allt för olika nivåer. Den som fördömer starkas har inte automatiskt rätt. Du har din moral och kan inte tvinga någon att rätta sig efter den. Det är ett val den andre personen gör. Likväl som du gör ett val. Finns dock inget som helst försvar eller bortförklaringar för en otrohet. Har man lovat trohet är det det som gäller. De som lever i öppna relationer har sina grundförutsättningar. 


    Öppenhet och transparens samt kommunikation är en förutsättning för en bra och livskraftig relation. Där hör inte svek och lögner hemma. 


    Nej, moral är hur lätt som helst om man kan skilja på handlingar och känslor. Det blir däremot komplicerat när man på alla möjliga sätt ska försöka äta kakan och ha den kvar och intala sig själv (och andra) att man kan bete sig omoraliskt och ändå vara moralisk eller hitta sätt att försöka rättfärdiga omoraliska handlingar.

    Moral är inte något som var och en hittar på som det passar dem för stunden, det är inte moral, det är nyttomoral vilket bara är ett annat namn för egoism. En handling blir inte moralisk bara för att den som utförde den tyckte det var helt ok. Att lura andra blir inte ok bara för att den som lurade den andra tyckte det var ok.

    Så ja, omoraliska handlingar kan alltid ifrågasättas och fördömas för hur skulle folk annars förstå att de gör fel om ingen ifrågasätter deras handlingar utan förminskar och normaliserar dem istället?

    Japp öppenhet och transparens dvs ärlighet är en förutsättning för alla slags förhållanden eftersom det är avgörande för förtroendet. Utan förtroende så försvinner grunden för ett förhållande. Alltså är det lika mycket i HANS intresse att TS får svar på alla sina frågor.
  • Anonym (Förvirrad.)

    Även om jag valt att lita på min sambo så har det de senaste dagarna ändå gnagt i mig, tänk om hänt något men jag funderar på när skulle han haft tid med de då han alltid kommer hem efter jobbet och dröjer sig inte kvar i staden. Samtidigt vill jag inte veta då inte är beredd att splittra min familj och lämna mina man. Så jag kanske få släppa de och leva vidare och hoppas på att de verkligen inte hänt. Nu kanske tycker att jag gör fel men jag får stå mitt kast. 

  • Plupp73

    Hej!
    Han kan ju ha varit full och dum och haft sex en gång med någon som taggat på honom ute. För 4 år sedan.
    Han har kanske i efterhand inte velat riskera allt han har genom att berätta, och därför hållit tyst.
    När detta nu kom upp som en blixt från en klar himmel, så reagerar han med försvar, givetvis.

    Fundera på om allt ni har skulle spricka om det hon sa är sant. Föreslå annars en kaffe med honom och henne, och få sanningen i ansiktet. Men det kan nog vara bra att fundera över de lika vägarna efter det lite i förhand.
    Lycka till!

  • Anonym (nja)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-19 20:38:30 följande:

    Även om jag valt att lita på min sambo så har det de senaste dagarna ändå gnagt i mig, tänk om hänt något men jag funderar på när skulle han haft tid med de då han alltid kommer hem efter jobbet och dröjer sig inte kvar i staden. Samtidigt vill jag inte veta då inte är beredd att splittra min familj och lämna mina man. Så jag kanske få släppa de och leva vidare och hoppas på att de verkligen inte hänt. Nu kanske tycker att jag gör fel men jag får stå mitt kast. 


    Fel och fel, det är ju upp till dig att avgöra vilken slags relation och vilken slags man du vill leva med.

    Dock borde du fråga dig om det verkligen är så bra att inte kunna stå upp för sig själv för att man är så extremt rädd för att bli lämnad. Det gör ju att du hamnar i ett väldigt svag position där han i stor sett kan göra vad som helst och du är kvar ändå för att du är rädd att splittra er familj. Att stoppa huvudet i sanden och hellre leva i en lögn för att man är för svag för att kunna konfrontera verkligheten är inte alltid den bästa lösningen.

    Dessutom kan du ju oxå fråga dig vem det egentligen är som splittrar familjen, den som beter sig illa mot sin partner eller den som inte finner sig i att bli behandlad på det sättet? Om det skulle spricka mellan er så är det ju inte du som sett till att det blev så, det är i så fall HAN eftersom det är han som orsakat situationen genom sitt agerande.
  • Anonym (Restaurang?)
    Anonym (nja) skrev 2022-01-20 15:13:41 följande:
    Fel och fel, det är ju upp till dig att avgöra vilken slags relation och vilken slags man du vill leva med.

    Dock borde du fråga dig om det verkligen är så bra att inte kunna stå upp för sig själv för att man är så extremt rädd för att bli lämnad. Det gör ju att du hamnar i ett väldigt svag position där han i stor sett kan göra vad som helst och du är kvar ändå för att du är rädd att splittra er familj. Att stoppa huvudet i sanden och hellre leva i en lögn för att man är för svag för att kunna konfrontera verkligheten är inte alltid den bästa lösningen.

    Dessutom kan du ju oxå fråga dig vem det egentligen är som splittrar familjen, den som beter sig illa mot sin partner eller den som inte finner sig i att bli behandlad på det sättet? Om det skulle spricka mellan er så är det ju inte du som sett till att det blev så, det är i så fall HAN eftersom det är han som orsakat situationen genom sitt agerande.
    Varför måste alla göra som just du valde när du blev bedragen?  Vi bör inte utvärdera och välja sätt själva för då gör vi fel enligt dig. Gränsen mellan svart och vitt är knivskarp för dig men inse att inte alla resonerar som du gör. I tråd efter tråd, samma argument. Ibland skriver en TS: -Jag vet att nåt hänt/vad som hänt/kanske hänt-vi har jobbat med det och nu går vi vidare. Mitt förhållande och mitt beslut.
    Men det accepterar inte du...
  • Anonym (nja)
    Anonym (Restaurang?) skrev 2022-01-20 15:30:28 följande:
    Varför måste alla göra som just du valde när du blev bedragen?  Vi bör inte utvärdera och välja sätt själva för då gör vi fel enligt dig. Gränsen mellan svart och vitt är knivskarp för dig men inse att inte alla resonerar som du gör. I tråd efter tråd, samma argument. Ibland skriver en TS: -Jag vet att nåt hänt/vad som hänt/kanske hänt-vi har jobbat med det och nu går vi vidare. Mitt förhållande och mitt beslut.
    Men det accepterar inte du...
    Var nånstans har jag skrivit att TS ska göra på det ena eller andra sättet?
    Jag skrev snarare att det är upp till henne att själv välja.

    Dock tycker jag inte att det är så smart att låta sin rädsla för att bli lämnad bli så stor att man står ut med saker man normalt aldrig skulle acceptera. Att låta sig styras av sina rädslor är inte bra för någon. Jag tror att det är betydligt bättre att vara ihop med någon för att man vill det med hela sitt hjärta än för att man är rädd för att splittra familjen. 

    Vad tycker du själv? Tycker du det är bra att tolerera vad som helst ifrån andra för att man är rädd? Är det friskt att inte ens våga ta reda på sanningen för att man är rädd att det skulle kunna vara sant och att man då hellre väljer att blunda?
  • Anonym (Psss)

    Absolut att det kan finnas knäppgökar som vill förstöra. Påstår inte att det aldrig har hänt. Men att någon out of the blue hittar på något sådant är nog ändå extremt mycket ovanligare än att någon är otrogen och ljuger om det. Så redan där har du sannolikhetern att han har varit otrogen är större.

    Hans reaktion när du konfronterade säger sitt. Är man oskyldig berättar man väl allt direkt, att hon är någon han jobbat hos osv. Inte några dagar senare när han "kommit på vad han ska säga".

    Vem är tjejen måste du ta reda på. Någon han har gjort ett jobb hos påstår han. Ok. Vad jobbar han med? Åker han hem till folk i sitt jobb och gör saker? Snickare? Eller är det ett privat jobb, alltså att han hjälpt någon tjej med något på fritiden? Om det var privat, varför har han varit hos henne på fritiden och hjälpt henne med något utan att säga det till dig?

    Hittar du tjejens namn på typ eniro? Annars gör så att du påbörjar en swish till det där numret så du får ett namn på henne (avbryt innan du godkänner precis vid momentet där man ser namnet på den man vill swischa till). När du väl har namnet kan du börja luska vem det är. Har han haft någon kollega med det namnet? En tjejkompis? Går hon på samma aktivitet som han? För om han påstår att han hjälp denna random kvinna i sitt jobb, alltså att hon är kund, så faller det ju om du får reda på att hon är en kollega eller vän. 

    Be att få kolla hans telefon. Har han hennes nummer i telefonen? Vad säger historiken? Antagligen har han tagit bort all historik om han haft något att dölja. Men, trumfkort, om hon nu varit en kund han har gjort jobb hos så borde ju numret rimligtvis finnas med i historiken för 4 år sedan, han kom väl inte hem till henne oannonserat. Så har han inget att dölja med henne borde numret finnas där i historiken. För han raderar ju inte numret om det är helt oskyldigt. Men har han något att dölja har han raderat samtalet.  Hittar du inte hennes nummer så kollar du vilka nummer han blockat under inställningar. Finns hennes nummer där är det ju väldigt suspekt. Varför har han blockat det om det inte vore för att de har haft en relation där hon plötsligt blivit "jobbig" ich velat mer och hotat ringa dig.

    Var lite detektiv nu

  • Anonym (Psss)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-17 10:28:05 följande:

    Jag har pratat med min man som va jätteledsen och berättade allt och han inte alls varit med henne utan vara varit hemma hos henne på jobb de kan kollega intyga. Han har inte skrivit med henne på sociala medier då han inte hade de vid den tid punkten. När jag själv tänkte efter så har han aldrig smuslat med telefonen utan jag har fått använda den och jag behövt. Han har inte kommit hem senare från jobbet och jag har alltid kunnat nå honom på mobilen. Har inte märkt några avvikelser i hans beteende eller i vår sexliv. Jag har valt att lita på honom för han säger själv att han inte skulle offra 16år och 2 barn för en annan tjej. Hoppas jag gör rätt. ????


    Fast hur kan du komma ihåg att han kom hem direkt efter jobbet för 4 år sen?

    Hon hade ju en konversatione med honom som hon visade upp. Du ser ju på numret om det verkligen är din kille hon pratat med. 

    Vad är det han jobbar med eftersom han åker hem till folk? Då kan man ju verkligen vara otrogen mitt under arbetstid. Då spelar det ingen roll att han "kom hem direkt efter att han slutade". Han kan ju ha gjort något samtidigt som han jobbat hornhinnan eller åkt till henne på lunchen. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-16 19:33:32 följande:

    Jag frågade om hon hade några bevis och hon hade bara en konversation där hon säger att hon ska berätta allt för mig vara av min sambo svara att hon ska lägga ner och att han blockar henne. Hon visste att jag va gravid vid denna tidpunkt.


    Men det där är ju jättekonstigt, varför nämnde han inte det för dig? Och när skrev de det, nu eller då?

    Varför har hon hållit tyst i fyra år?
Svar på tråden Har han varit otrogen?