• Anonym (Anonym)

    Blödde efter sex. Lugna en orolig själ!

    I tisdags blödde jag en del precis efter min kille tagit mig bakifrån. Dagen efter var det bara pyttelite blod. 

    Det har hänt en gång förut men har haft sex imellan utan några problem.

    Har tid hos gynekolog om 10 dagar men är så vansinnigt orolig, livsfarligt och googla för det enda som kommer upp är livmodercancer. 

    Ni som blött efter sex, vad var det som orsakade det? 

  • Svar på tråden Blödde efter sex. Lugna en orolig själ!
  • Anonym (Tim)

    En äldre tråd, men värt att svara ifall någon annan har liknande oro.

    Sex kan ibland orsaka smärre blödningar och smärta utan att det är något allvarligt. I nästan samtliga fall är det fråga om att ha varit lite för hårdhänt och råkat skada slemhinnan. Om kvinnan inte riktigt uppvärmd och fuktig när mannen ska tränga in, kan hon även få små sprickor vid slidöppningen som då svider och kan även blöda lite. Det är helt ofarligt men kan vara skrämmande första gången.

    Att använda glidmedel anses fortfarande av många som lite "snuskigt", men kan innebära skillnad mellan att kunna njuta av penetration eller att få smärtor och mindre blödningar, särskilt en bit uppe i åldrarna då slemhinnorna börjar bli skörare. Jag rekommenderar verkligen att använda glidmedel varenda gång man har sex, för oss var det en otrolig skillnad, för bägge parterna.

    Att föra upp en för stor penis eller dildo kan göra ont som tusan, flera dagar efteråt. Vissa ställningar ökar risken för detta. Vi kan exempelvis inte alls köra "bakifrån", dvs doggy style. Jag stöter i botten på en gång vilket hustrun tycker är riktigt obehagligt. 

    Jag kan berätta att en gång när vi råkat bli lite på lyran och jag körde på lite för hårt, fick hustrun både en mindre blödning och en typ av mensvärk. Hon fick panik ifall det var något allvarligt och bokade genast tid för gynbesök. Där konstaterades det att hon hade fått några blåmärken på livmoderhalsen. Extra kul blev det när läkaren undrade ifall hon visste vad som hade orsakat det, till exempel en för stor dildo. Nja, det var min välutrustade make, fick hon säga och fick rådet att säga åt mig att ta det lite lugnt i fortsättningen. Hon fick käka Ipren ett par dagar och jag fick skämmas som en hund.


     

Svar på tråden Blödde efter sex. Lugna en orolig själ!