• Tor 27 jan 19:58
    8188 visningar
    28 svar
    28
    8188

IVF - med PGD Karolinska

Hej! 

Ska också påbörja pgd. Vet ni om man har rätt till 3 försök oavsett vilket län man tillhör? 

Hur lång tid tog det för er från att remiss till karolinska hade skickats till att sätta igång behandlingen? (har redan genomgått utredning av sjukdom och att det är pgd som gäller för oss). 

• Sön 30 okt 11:23

Hej! 

Missat massor här ser jag. Jag har 50/50 för att föra vidare en neurologisk sjukdom och även fått veta att jag har dålig äggreserv för min ålder (är 31 år). känns jobbigt att det är två faktorer som försvårar nu. Fick valet att prova vanlig ivf med risk att barnet är sjukt och behöva göra abort eller pdt som jag valde. Ska nu få komma på nybesök om någon vecka.
    Är lite nojig att jag inte ska ha tillräckligt med ägg och att de få kanske bär på anlaget. Hur lång tid efter nybesöket fick ni påbörja behandlingen? och vart i processen är ni andra nu? 

• Ons 16 nov 14:44

Hej Mirryam.

har varit på nybesök nu och ska få börja till nästa mens slutet av nov. Skönt att de gick att komma igång snabbt. Hoppas verkligen på bra resultat nu, det jobbigaste kommer nog vara att vänta på analysen som kommer ta ca 6-8 veckor. Hur lång tid kommer du få vänta på svar? Håller verkligen tummarna att det är positiva besked ni får!! 

verkar som det kritiska är att ägget/äggen ska klara sig, sen verkar det vara goda chanser vid återinförande och plussa, enligt samtalet på nybesöket. fick ni samma uppfattning? 

Svar på tråden IVF - med PGD Karolinska
Logga in
Bli medlem