• Anonym (Maria)

    Testa sig, hur lång tid.

    Hej 
    Hur lång tid bör det gå innan man testar sig för att vara helt säker på att man inte har någon könssjukdom.

    Jag hade skyddat sex med en snubbe för tre veckor sedan, och började lite orolig då jag nu börjar känna att snubben i fråga kanske vara lite, märklig, och jag känner att jag inte riktigt kan lita på honom...

    Han säger sig vara helt frisk, och har även på förfrågan visat upp negativa nyligen tagna tester. Jag köpt ett sådant där test från dynamic code på apoteket och testade mig för fyra olika könssjukdomar. Alla kom tillbaka negativa. Testet gjordes exakt två veckor efter vi hade sex. 

    Bör jag vara orolig, eller kan jag lita på testet från dynamic code? Alltså att jag inte tog testet för tidigt? Är jag frisk?

  • Svar på tråden Testa sig, hur lång tid.
  • Hotelliggaren

    Jag hade känt mig väldigt safe. Killen visade upp negativt test, ni skyddade er och du har tagit ett negativt test. Precis allt tyder ju på att du är frisk!

  • Anonym (1177)

    De du får gratis från 1177 kan tas en vecka efter sexet. Du kan beställa hem hur ofta du vill. 
    Det finns ingen anledning att betala för att ha ett säkert sexliv. 

  • Anonym (Maria)
    Anonym (1177) skrev 2022-01-25 15:15:35 följande:

    De du får gratis från 1177 kan tas en vecka efter sexet. Du kan beställa hem hur ofta du vill. 
    Det finns ingen anledning att betala för att ha ett säkert sexliv. 


    Tänkte mer testa för allt. Mycoplasma Genetalium testar ju knappt vården för.
  • Anonym (Maria)

    Tack för svaren. 
    Känner mig lite lugnare. Risken för HIV eller något annat borde väl vara låg? 

    Han pillade mig där nere. Vi hade ej oralsex, utan vanligt sex med kondom. 

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Maria) skrev 2022-01-25 19:21:40 följande:

    Tack för svaren. 
    Känner mig lite lugnare. Risken för HIV eller något annat borde väl vara låg? 

    Han pillade mig där nere. Vi hade ej oralsex, utan vanligt sex med kondom. 


    Förstår verkligen din oro men tycker verkligen du har gjort allt du kunnat göra. Du har tagit ansvar, ni använde kondom och har även testat dig för flera sjukdomar som inte visade något. 


    Om allt luktar och ser ut som vanligt där nere ska det inte vara någon fara, vissa sjukdomar ger tyvärr inte symtom men du har ju testat dig. 


    Kram

Svar på tråden Testa sig, hur lång tid.