Inlägg från: Anonym (Inte du som är snål) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte du som är snål)

När ber ni om swish?

Naturligtvis påminner man om nån glömmer att swisha. Det är inte snålt! Om jag glömde swisha nån efter en middag skulle jag VERKLIGEN vilja ha en påminnelse. och om dom egentligen Inte glömmer utan tycker det är najs att du betalar är det riktigt fult - och dom som är snåla. Det är kort och gott inte det minsta konstigt eller snålt att påminna - bara gör det. Tänk inte ens tanken att du är snål för det för det är du inte.

• Anonym (Inte du som är snål)
    Anonym (Snål?) skrev 2022-01-25 22:01:47 följande:

Haha men alltså vad ni är arga påååå miiiiiig

Bla för att jag vid några tillfällen har varit enda gemensamma nämnaren i sällskapet och därför har det blivit lättare att swisha just mig. Jag betalar inte alltid, har försökt att inte vara den som drar kortet och har ingen aning om hur swish-benägenheten ser ut för de andra, men jag upplever att det ofta är folk som glömmer när det väl är jag som betalar. Sedan är det svårt att veta vad alla ska betala förrän notan har kommit så det går ju inte alltid att swisha i förväg.

Är egentligen inte så intresserad av att diskutera min skuld i frågan och huruvida det är mitt eget fel att fenomenet uppstår Frågan är mer: När är det ok att be om swish? Vilka summor struntar ni andra i och vilka ber ni folk betala för?

Om du vill ha ett belopp - jag skulle antagligen strunta i det om det var belopp typ en kaffe. Sånt känns som det jämnar ut sig. men då skulle jag å andra sidan heller inte ha bett om en swish från början utan sagt att det jämnar ut sig. är det sagt att man ska swisha så är det inte snålt att påminna om det
Svar på tråden När ber ni om swish?