• Anonym (Ledsen)

    Misshandlad

    Jag älskar denna man så otroligt mycket,  men han slår mig. Kan vi lösa detta på något sätt? Jag vill verkligen leva med honom, men klarar inte detta mer. Är sönderslagen i ansiktet och hela min kropp är full med blåmärken, mitt långa fina hår har han klippt av. 
    Jag har ljugit för polisen flera gånger nu för att skydda honom. Jag VILL leva med honom, vill aldrig ha nån annan, men finns det hjälp gör oss?

  • Svar på tråden Misshandlad
  • Anonym (Men kärä nån)

    Jag hittar inga ord.Varför?Är du inte rädd för ditt liv.Tragiskt.

  • Mackan1978

    En vän till mig var väldigt nära på att bli ihjälslagen av sin misshandlade man, hon fick fly tillslut. 
    Du Måste lämna!!! 

  • sextiotalist

    Svaret är med all säkerhet nej.
    Men om du, mot all kunskap, stannar kvar hos skräpet, skaffa inte barn med honom.
    Då kommer du utsätta även barnen mot brott. För numera så är även  barnen brottsoffer, även om de inte blir slagna.

  • Anonym (X)

    Du har haft flertalet trådar över tid.
    är det inte tydligt för dig att han inte kommer ändra sig?

  • Anonym (Ledsen)

    Han har gjort slut nu. Jag mår fruktansvärt dåligt.

  • klyban
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-01-27 06:54:27 följande:
    Han har gjort slut nu. Jag mår fruktansvärt dåligt.

    Vill du bli slagen?
    För det kommer aldrig sluta, och snart står han där igen och vill komma tillbaka och slå dig mer.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-01-27 06:54:27 följande:

    Han har gjort slut nu. Jag mår fruktansvärt dåligt.


    Det är det här som får dig att stanna. Han gör slut, du blir ledsen, han kommer tillbaka, du blir glad. I den karusellen har du inte tid att reflektera över dina egna känslor utan tolkar den där paniken du känner som kärlek. 

    Ge dig själv lite tid. Visst, du kanske älskar honom men ibland måste man ändå skiljas åt. Folk kan dö. Folk kan tappa känslorna. Man tvingas gå vidare. Man måste inte leva ihop eller ha en relation för att man är kär. Och: man slutar vara kär till slut. 


    Jag tycker att du ska ta kontakt med en kvinnojour och prata med någon. De är vana vid dessa situationer och du kan vara anonym. De kan ge dig bra tips så att du först och främst tar dig igenom de närmaste dagarna. 

Svar på tråden Misshandlad