• Ronlar

    Våldtäkt -ingen DNA

    Hej. För att göra en lång historia kort så blev jag våldtagen av en man jag träffade ute, även drogad. Det skedde hemma hos mig. Men mannen är ju ?okänd? eftersom jag inte hade bytt några kontaktuppgifter.


    Nu är det så att polisen inte hittat något DNA, trots att jag anmälde direkt och åkte in på undersökning utan att ha tvättat mig. Jag vet att jag blev våldtagen för jag var vid medvetande några gånger, och jag kände ju också dagen efter en smärta inuti slidan liksom.

    Försökringsbolaget verkar nu ifrågasätta att det ens hänt pga DNA inte hittas.

    Någon som kan hjälpa? Hittar man alltid DNA? Vad annars kan det bero på? någon som haft problem med försäkringsbolag efter våldtäkt?

  • Svar på tråden Våldtäkt -ingen DNA
  • Anonym (.)

    I Sverige saknar DNA betydelse. Hur det ser ut i ditt land  kan ingen på ett svenskt forum svara på.

  • Anonym (TR)
    Ronlar skrev 2022-01-27 13:47:09 följande:
    Våldtäkt -ingen DNA

    Hej. För att göra en lång historia kort så blev jag våldtagen av en man jag träffade ute, även drogad. Det skedde hemma hos mig. Men mannen är ju ?okänd? eftersom jag inte hade bytt några kontaktuppgifter.


    Nu är det så att polisen inte hittat något DNA, trots att jag anmälde direkt och åkte in på undersökning utan att ha tvättat mig. Jag vet att jag blev våldtagen för jag var vid medvetande några gånger, och jag kände ju också dagen efter en smärta inuti slidan liksom.

    Försökringsbolaget verkar nu ifrågasätta att det ens hänt pga DNA inte hittas.

    Någon som kan hjälpa? Hittar man alltid DNA? Vad annars kan det bero på? någon som haft problem med försäkringsbolag efter våldtäkt?


    Vad säger läkaren som undersökte dig om skador odyl? Finns det spår efter droger i ditt blod?
  • Anonym (X)

    Jag fattar inte, skulle våldtäkt med kondom ( =avsaknad av DNA) då inte vara våldtäkt? 

  • Mrs Moneybags
    Anonym (X) skrev 2022-01-27 14:22:51 följande:

    Jag fattar inte, skulle våldtäkt med kondom ( =avsaknad av DNA) då inte vara våldtäkt? 


    Precis. Och våldtäkt med tillhyggen exempelvis? Det är ju lika mycket en våldtäkt som en med en penis + utlösning.

    Det låter som att försäkringsbolaget är ute och cyklar. Om läkare och polis har konstaterat att du, TS, har blivit utsatt för en våldtäkt förstår jag inte hur försäkringsbolaget kan komma med några invändningar. DNA har ju inget med saken att göra. 
  • Anonym (.)
    Mrs Moneybags skrev 2022-01-27 14:35:52 följande:
    Precis. Och våldtäkt med tillhyggen exempelvis? Det är ju lika mycket en våldtäkt som en med en penis + utlösning.

    Det låter som att försäkringsbolaget är ute och cyklar. Om läkare och polis har konstaterat att du, TS, har blivit utsatt för en våldtäkt förstår jag inte hur försäkringsbolaget kan komma med några invändningar. DNA har ju inget med saken att göra. 
    Därför är det mycket osannolikt att detta det har hänt i Sverige. Det försäkringsbolag som skulle gjort så här skulle snart råka illa ut.
  • Anonym (M)

    Beklagar verkligen det du har utsatts för.. har själv blivit våldtagen för 11 år sen, också hemma hos mig men av en kille jag kände som stalkade mig. Han tog sig in utan tillåtelse och min dotter låg och sov..hemskt.
    Jag åkte in till AVK men vågade tyvärr aldrig anmäla så kollade inte om de hade hittat DNA , han kom i mig men jag var så äcklad så jag duschade direkt efter.. 

    Men iallafall, som nån annan skrev, det är ju våldtäkt även om det är med kondom, om killen inte får utlösning eller om det är med något föremål. Så DNA borde väl verkligen inte behövas för att det ska räknas som våldtäkt? Helt sjukt och det gör det.. Isåfall om det skulle behövas för att hitta personen eller bevisa att det var just han kanske..
    Kram och lycka till med allt iallafall! 

  • Ronlar

    Hej,

    Jo jag är svensk och detta är i Sverige. jag Var kanske otydlig, men försökringsbolaget ifrågasätter om det har hänt -eftersom DNA saknas och förundersökningen har ju lagts ner då gärningsman saknas. Jag hade inga Direkta skador förutom lite blåmärken -jag kunde ju knappt göra motstånd då jag var drogad. Drogrestet visade positivt så det är bevisat. 


    Försökringsbolaget har inte gett nej eller ja än, men de har ringt flera gånger så det kanske är min känsla att de ifrågasätter, just för att de om och om igen frågar om detta med att det inte är styrkt av DNA (Eller vittnen). 

  • Ronlar

    Det kanske beror på att jag har tre hemförsäkringar som de är så misstänksamma. En via facket som jag inte ens visste att jag hade, min och sambons ordinarie hemförsäkring och så samma för sambon som också hade via facket. Jag har varit ärlig om det.

Svar på tråden Våldtäkt -ingen DNA