Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Kan en graviditet missas på ett VUL ?

Kexsmula skrev 2022-01-28 05:12:35 följande:

Det är totalt omöjligt att en graviditet missas på ett VUL. Särskilt om du skulle tro att du känner sparkar, eftersom de känns ganska sent och då är fostret så stort att det absolut inte kan missas.

Jag har samma problem här, har problem med magen och var nästan säker på att jag var gravid, varit på vul i maj och ett nu i juni som läkaren sa att det är helt tomt, skulle i så fall varit i vecka 17 och magen är helt platt när jag ligger på ryggen. Kan även spänna in magen så den är helt platt när jag står upp, men klart blir man orolig.. 😞Tänker att om jag hade varit gravid v.17 så hade där varit en liten kul, vet att tråden är gammal, men någon mer som har samma problem där tarmarna är igång hela tiden?? Känns som bubblor och sparkar inuti magen, väldigt obehagligt!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-30 20:44:12 följande:

Jag tyckte det kändes precis som fosterrörelser /sparkar precis efter jag hade fött mitt första barn men det var ju såklart inte det , det måste ju varit tarmarna eller att jag var så van vid det. Konstigt nog var det inte så med andra eller tredje , de föddes med snitt så vet inte om det hade nått med det att göra.
    Tror tarmar kan kännas som det, speciellt om man känner efter. 

Ja man "känner" ju efter för man blir nojjig 🙄 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-30 20:44:12 följande:

Jag tyckte det kändes precis som fosterrörelser /sparkar precis efter jag hade fött mitt första barn men det var ju såklart inte det , det måste ju varit tarmarna eller att jag var så van vid det. Konstigt nog var det inte så med andra eller tredje , de föddes med snitt så vet inte om det hade nått med det att göra.
    Tror tarmar kan kännas som det, speciellt om man känner efter. 

Det är ju 10 år sen jag var gravid senast och det är bara sista 2 veckorna jag har haft denna känslan i magen så den får gärna försvinna nu 😬
Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?