• Mon 31 Jan 2022 13:00
    5780 visningar
    31 svar
    31
    5780

    Fadern vill göra abort

    Jag är 37 år och har sedan tidigare inga barn men vill ha i framtiden .

    har träffat en och samma man i 6 år , vi har haft skyddat sex fram tills juni 2021. Jag har sagt till mannen att han bör ha kondom då han sällan avbryter samlaget i tid alt inte bryr sig utan kommer i mig. Han vägrar använda kondom då det inte är skönt för honom osv .

    han har barn sedan innan men har sagt att han vill inte ha nu men på sikt med mig. Han kan inte ha ?barn just nu? - enligt honom själv för att det skulle förstöra hans liv.

    skulle Någon av er göra en abort med tanke på min ålder osv? 

  • Svar på tråden Fadern vill göra abort
  • Anonym (Behål­l)
    Mon 31 Jan 2022 17:58
    #11

    Nej verkligen inte.
    Blir sjukt provocerad av att höra hur din kille/sambo/man resonerar.

    Om du gör abort nu, och sen aldrig blir gravid igen så kommer du ångra dig...

    Jag håller på dig!

  • Mon 31 Jan 2022 18:07
    #12

    Han får väl skylla sig själv när han väljer att inte skydda sig 

  • Anonym (Anna)
    Mon 31 Jan 2022 20:00
    #13

    Ännu en tråd där två passiva personer plötsligt blir gravida...
    Detta kan ju inte kommit helt oväntat för dig, TS,  hur gick dina tankar när ni slutade använda preventivmedel?  
    Antingen så kräver man att mannen använder kondom, annars blir det inget sex.   Eller så skyddar man sig själv på annat sätt.    
    Jag hade inte frivilligt satt mig i en sits där pappan inte vill ha barnet.    
    Låter hårt, men denna situationen hade lätt kunnat undvikas.
    Om du ska behålla barnet eller inte är bara upp till dig.  
    Det är inte synd om mannen alls om du behåller, han gjorde sitt val när han hade oskyddat sex .
    Däremot är det synd om barnet som är oönskat av pappan.
    Ett tips är att prata med en kurator på Kvinnokliniken, då får du hjälp att reda ut dina tankar och komma fram till rätt beslut för dig.  

  • Mon 31 Jan 2022 20:31
    #14

    Ja, jag hade gjort abort. Inte för att tillmötesgå mannen som uppenbarligen är en idiot då han vägrar skydd trots att han inte vill ha barn, utan för att jag vill att mitt barn ska vara önskat av båda föräldrar. Du kan så klart hoppas att han kommer att ångra sig och ta sitt ansvar när barnet väl kommer, men det finns det inga som helst garantier. Det är minst lika troligt att du föder ett barn som får leva med att pappan inte vill ha med henom att göra. 

  • LFF
    Tue 1 Feb 2022 09:35
    #15
    Kvinna00 skrev 2022-01-31 13:00:56 följande:
    Fadern vill göra abort

    Jag är 37 år och har sedan tidigare inga barn men vill ha i framtiden .

    har träffat en och samma man i 6 år , vi har haft skyddat sex fram tills juni 2021. Jag har sagt till mannen att han bör ha kondom då han sällan avbryter samlaget i tid alt inte bryr sig utan kommer i mig. Han vägrar använda kondom då det inte är skönt för honom osv .

    han har barn sedan innan men har sagt att han vill inte ha nu men på sikt med mig. Han kan inte ha ?barn just nu? - enligt honom själv för att det skulle förstöra hans liv.

    skulle Någon av er göra en abort med tanke på min ålder osv? 


    Nej, jag hade inte gjort abort. Hans spermier, hans ansvar. Han vägrar skydd och då får han stå sitt kast. 

    När menar han att det passar med att skaffa barn med dig? Du är ändå 37 år gammal och fruktbarheten minskar. 
  • Anonym (Felic­ia)
    Tue 1 Feb 2022 10:02
    #16

    en bekant gjorde abort pga mannens ovilja, nu är hon inte i barnafödande ålder längre och är tyvärr ofrivilligt barnlös.


    Jag själv hade inte gjort abort i din situation, men bara du kan ta det beslutet. stort lycka till! 

  • Anonym (J)
    Tue 1 Feb 2022 15:16
    #17

    Jag hade inte gjort abort om jag velat ha ett barn till. 

    Pappan kan bara hålla käften. Jag hade stängt öronen. En abort är inte bara att ta ett piller, det är extremt jobbigt både psykiskt och fysiskt. Min abort gick jättebra (kirurgiskt) men det var tufft på olika sätt ändå. 

  • Anonym (J)
    Tue 1 Feb 2022 15:18
    #18

    Jag tror inte ett ögonblick på att han kommer vilja skaffa barn med dig om några år.

  • Anonym (X)
    Tue 1 Feb 2022 15:19
    #19
    +1

    Hur har ni pratat om ev graviditet?

    Du: "Du måste använda kondom, jag är oskyddad."
    Han: "Nej, det är inte skönt."
    Du: ?
    Han: ?

  • Anonym (X)
    Tue 1 Feb 2022 15:19
    #20

    Vid din ålder har du inte heller "några år" på dig att vänta in honom, då riskerar du att missa chansen.

Svar på tråden Fadern vill göra abort