• Sat 26 Feb 2022 16:32
    414428 visningar
    977 svar
    977
    414428

    Gravid med bf november 2022

    Hej,
    Grattis! Jag följs gärna åt!
    Jag är 25 år, aldrig varit gravid tidigare. Vi började försöka i Januari så detta var vårt andra försök. Haft barnlängtan så länge jag kan minnas. Plussade i föregår på äl+9 så är fortfarande super tidigt. Enligt min app är jag beräknad nån gång 8-10 Nov. Känns helt overkligt, är så orolig men försöker njuta. Men hur tusan håller man det hemligt tills man vet att något faktiskt lever där inne? Känns som jag exploderar redan och har bara vetat i två dagar.. 

  • Sun 27 Feb 2022 11:51
    #13
    elina933 skrev 2022-02-27 11:21:43 följande:

    Hej!

    Jag plussade 21/2 och är isåfall i v5 idag. Går in i v 6 imorgon. Jag har fått olika datum från olika appar, allt från 30/10-2/11. 


    Vi har verkligen längtat att bli gravida men jag kan inte glädjas åt graviditeten ännu då jag inte längre är säker på om jag verkligen är gravid eller ej?. Jag testade med ett CB digitalt test som visar antigen + eller - och jag fick ett +. Jag testade igen några dagar efter plusset för att verkligen övertyga att det är sant och dom har visat negativt?. Ingen mens ännu. Jag har haft verk centralt i tjejmagen och tryckande känsla mot ryggen, kissat ofta och är trött. 
    Håller tummarna att det finns ett frö där inne ?? 


    Åh vilken jobbig situation.. Jag vet inte hur det brukar vara, har också precis plussat med mitt första barn.. Du kanske kan få boka in ett tidigt ultraljud i vecka 7 för att se om något lever där inne så att du vet? <3
  • Sun 27 Feb 2022 11:52
    #14
    Jennymittilivet skrev 2022-02-27 11:36:47 följande:

    Just plussat. BF 5/11, skakig och lite chokad även om jag hur barn blir till (har barn ????) men trodde vi hade sex långt från ÄL. Ingen som vet ännu, inte vågat berätta för pappan ännu ???????? 
    inte mycket symptom ännu, vilket ju såklart kan oroa? men det är ju tidigt och senast jag var gravid mådde jag vedervärdigt i nio månader!!!!


    Åååh stort Grattis! 
  • Sun 27 Feb 2022 12:26
    #16
    elina933 skrev 2022-02-27 12:00:06 följande:

    Felicccccia: Ja verkligen jobbig situation. Stort grattis till dig!  

    Jag har besök hos MVC den 7 mars, (hälsokontroll) jag får ta upp det med dom (om inget annat hinner hända fram tills dess) och sedan ta det därifrån. 


    Tack! Åh okej, önskar dig lycka till <3
  • Sun 27 Feb 2022 14:00
    #19
    Dalarna91 skrev 2022-02-27 13:18:54 följande:

    Vad använder ni för graviditetsapp? 
    Jag fann en sida för ett tag sen där det stod om fostret, mamman och pappan. Men hittar inte den nu. Vet någon vilken jag menar? 


    Jag har 4 st haha. Libero, Graviditet+, preglife och preggers. Jag köpte premium på preggers för tror det var 6kr i månaden och tycker att den är bäst. Där kan man se 3d bilder på hur barnet växer och även frukter som jämför hur stort barnet är i varje vecka. :)
  • Sun 27 Feb 2022 15:38
    #21
    Esme00 skrev 2022-02-27 15:27:24 följande:

    Hej jag testade positivt fö en vecka sedan och sen tog jag ett till nu i fredags o det visade positivt också men det är jättesvårt vet inte vad jag ska tro ännu men hoppas på det bästa 


    Åhh grattis! Förstår dig.. Plussade med för några dagar sedan men känns overkligt :)
  • Sun 27 Feb 2022 19:07
    #23
    Dalarna91 skrev 2022-02-27 17:59:46 följande:
    Jag har Libero, graviditet+ och One million Babies. Kunde inte citera där du kommenterade till mig :p 
    Haha ja men en känns för lite xD När är du beräknad enligt appen? 
  • Sun 27 Feb 2022 20:15
    #25
    Dalarna91 skrev 2022-02-27 20:06:33 följande:
    Beror på app, men 30/10-3/11. Du? 
    Samma här, 6-8/11 enligt apparna men räknar jag själv så är jag beräknad den 8 :)
  • Wed 2 Mar 2022 22:45
    #38
    Mol94 skrev 2022-03-02 21:26:48 följande:

    Hej! 
    Jag plussade för 1 vecka sen med clearblue och fick gravid 2-3. Har försökt sen april och hade en bokat tid för utredning nästa vecka, så är otroligt glad att vi lyckades sista ägglossning innan besöket! 

    Har bf 4/11.

    Känns fortfarande overkligt!


    Åh Stort Grattis!! <3
  • Thu 3 Mar 2022 16:08
    #42
    Dalarna91 skrev 2022-03-03 15:49:04 följande:

    Grattis till er som har plussat :) 
    Jag går in i vecka 6 imorgon men har inga symtomer. Är det någon som har symtom och vilka i så fall?


    Jag ska snart gå in i vecka 5 och jag har två symptom, är extremt trött på eftermiddagarna, och hungern kommer som en smäll, ingen förvarning alls. Äter jag inte då blir jag illamående. Kan inte äta nått som är sött. Mitt morgon urin är mörkt som öl och har lite molande värk till och från men mår ganska bra ändå. Känner mig dock annorlunda i kroppen generellt, den beter sig inte som vanligt.. Hoppas det håller sig till det, så man får må bra och njuta <3
  • Mon 7 Mar 2022 22:04
    #83
    Jowalowa skrev 2022-03-07 16:13:15 följande:

    Tänkte vänta med att ansluta här tills man visste om allt går bra eller inte men kom fram till att det är en ganska tråkig inställning!

    Är gravid med mitt första barn och går enligt de flesta appar in i v 6 imorgon. 
    Är lite förvirrad med hur man räknar men i apparna står det som v6 (5+0).

    Blir alltså ett BF runt 8/11 om allt vill sig väl :D

    symptom jag känner av i dagsläget:
    Tröttare än vanligt
    Andfådd
    Drömmer mycket och vaknar på nätterna
    illamående som smyger sig på då och då
    lite halsbränna
    svullen mage 24/7
    svullna ömma bröst och det smäller genom Bröstvårtorna
    molvärk i nedre magen som jag förstått säkert är växtvärk

    Är det bara jag som tycker det är lite mycket symptom såhär tidigt?? har ju inget att jämföra med men trodde det skulle komma lite senare


    Grattis! :) Jag har samma BF som dig, går in i vecka 6 på onsdag. Har också liknande symptom, tröttheten är värst. Känner mig bara allmänt annorlunda, Lite illamående när hungern kommer, andfådd, svullen mage, lite diffus molande känsla i magen, mörkare urin än vanligt och jag har från att ha varit världens gottegris gått till att inte alls vilja äta något som är sött, vill bara ha salt. Helst av allt dricka buljong haha.. Drycker och frukt går bra men godis, choklad och annat, känner inget sug alls och det smakar inte speciellt gott heller längre.. Hoppas det fortsätter så XD
Svar på tråden Gravid med bf november 2022