Parterapi eller är det för sent
Jag var på gymmet igår efter jobbet mest för att kunna skingra tankarna, träffade då den personen som alltid har tid för mig och prata.
Vi pratade en lång stund och han var stöttande utan att komma för nära.
När jag sedan kom hem undrade min sambo om jag ville utsätta barnen för att bo på flera ställen och ryckas upp med rötterna, han var full med självömkan och kastade skuldkänslor på mig. Efter 20 år älskar jag fortfarande honom eller är det det att jag älskar honom för att han är mina barns pappa? Rådgivaren sa att jag är förvirrad inför det faktum att jag har känslor för två personer samtidigt. Finns det någon som varit med om något liknande och kan råda hur jag skall tänka?
Sen att du älskar honom har väl inget att göra med att ni måste vara ett par?? Du kan väl älska att han är pappa till era barn?
Separera, gå i terapi för att bygga upp dig själv, få distans till din man som kontrollerar dig, skaffa EGNA vänner (testa appen GoFriendly) och intressen och gå INTE in i en relation med killen på gymmet. Risk finns att du kan bli riktigt sårad på nytt när du är i ett så känsligt tillstånd. Släpp inte in en man i ditt liv förändras du känner dig stabil!
Stålsätt dig. Stå upp för din rätt att vara lycklig och må bra!! Låt inte sambon utpressa dig emotionellt.