• Anonym (Sanne­)
    Fri 4 Mar 2022 09:59
    3512 visningar
    10 svar
    10
    3512

    Sexlivet under småbarnsåren. Vi vill men finner inte ork o tid!?

    Båda föräldrar behöver väl inte vakna 04.30? Vi gjorde så att vi tog varannan natt med vårt barn. En fick sova ut i eget sovrum (en sov med barnet). Vi turades också om att få sovmorgnar på helgen. Vi tränade tillsammans och på varsitt håll, sånt påverkar ju sexlusten. Vi turades om. Och vi hade Bolibompa-sex då barnet såg på tv. Ibland hade vi sex i sovrummet eller i tvättstugan när barnet sov på dagen. Vi bor i hus. Sedan hade vi barnvakt av mormor rätt ofta. Har ni någon släkt som kan hjälpa? Det är tufft, småbarnsåren. 

  • Anonym (Sanne­)
    Fri 4 Mar 2022 12:04
    #4
    Anonym (My) skrev 2022-03-04 11:10:33 följande:
    Vi turas om men har inte möjlighet att sova i olika rum så båda blir väckta 04.30 tyvärr. Jag har oftast svårt att somna om då så blir oftast jag som går upp. Vid 10-11 tiden är jag urtrist och måste ibland lägga mig för vila. Känns som hela dagen går åt till massa vila och trötthet.. hehe.

    Ja alltså småbarnsåren är verkligen tuffa.. hade räknat med det men hade inte räknat med att stiga upp 04.30 VARJE morgon faktiskt. Har inga vänner vars barn vaknar så tidigt.

    Bolibompasex är uteslutet här då barnet inte är intresserad av att se på tv. Så det är nör barnet vilar 1 tim isf.. Ja barnvakt har vi ibland men tyvärr inte så ofta då vi båda jobbar oregelbundna tider och barnvakterna mån-fre. Så tyvärr kan vi endast få barnvakt 1 helg av 4. Men absolut vi försöker göra såna lösningar. Kanske mest att vi känner oss lite ensamma i frustrerationen då våravänner med barn inte har samma tidiga mornar som vi och därmed har ork under dagar ich kvällar.
    Håll ut! Det blir bättre med tiden. Redan när dom är tre år. 
Svar på tråden Sexlivet under småbarnsåren. Vi vill men finner inte ork o tid!?