• Anonym (Ställa upp sex?)

    Ställa upp på ställa-upp sex?

    Hej,

    Sex med min fru är av två typer: 
    Hon är kåt och tar initiativ(runt ägglossning oftast), då har vi sex eftersom jag sällan tackar nej.

    Jag är kåt och tar initiativ, oftast säger hon nej men ibland har vi sex, hon visar tydligt att det bara är för min skull, säger saker som "se till att bli klar bara" eller "jag vill bara sova". Det är oftast på en tidpunkt som hon valt, tex om jag initierar på dagen, hon tackar nej och föreslår kvällen istället. 
    Frågar vad hon går igång på, erbjuder olika saker, försöker komma med förslag, ingen respons. "Gör vad du behöver så det är klart" är enda svaret. Känns inte som att hon är närvarande, utan hon är liksom "aktivt passiv" eller hur jag ska beskriva det. Om hon var passiv på ett mer närvarande sätt skulle jag inte ha några problem, typ "gör vad du vill så säger jag till om det går för långt" och att hon faktiskt njöt av att ge av sig själv, men det är tydligt att hon gör det för min skull för att hon ser det som sin plikt. 

    Känns lite trist ärligt talat. Jag tänker att sex är en upplevelse man delar med sin partner, och att det blir så bra som man gör det till. Man behöver inte alltid vara sugen på sex men jag tänker  att det kan vara som att gå ut och ta en öl med en kompis, jag kan vara trött och grinig innan jag kommer dit men när jag träffar min kompis och vi utbyter energi blir man piggare och lite gladare. 

    Finns det hopp om förändring eller är det dags att hitta någon jag är mer kompatibel med? 
    Min fru uppskattar mig som partner och person men jag känner inte direkt att det finns någon attraktion från hennes sida, eller det verkar som att hon tycker jag är attraktiv men hon är liksom inte attraherad, om ni fattar vad jag menar?

    Jag ser bra ut och är ganska lång och vältränad och sådär så det är inte där det sitter, tror det sitter mer i personkemin än något annat.

     

  • Svar på tråden Ställa upp på ställa-upp sex?
  • Anonym (För män: ställ upp)

    Riktar det här enbart till män, så damerna behöver inte sura: När hon vill ha sex, så ställ ALLTID upp. Oavsett trött, ont i ryggen eller att du är deppig. Man har väldigt få tillfällen på sig att neka sex när hon vill innan hon helt slutar ta initiativ. Kan räcka med 2 nej och hon kommer inte försöka igen.

    Så att tacka nej bara några gånger och det är sedan bara du som behöver ta initiativ till sex för hon kommer inte göra det.

    Så tacka aldrig nej och ställ alltid upp. 

    Det här skall inte vändas på, ses som orättvist eller påverka diskussion om att kvinnor skall säga nej när inte de vill. Det är liksom bara så det är DU förlorar oerhört långsiktigt på att tacka nej. Ställ därför alltid upp.

  • Anonym (Cel)
    Anonym (För män: ställ upp) skrev 2022-03-05 23:03:00 följande:

    Riktar det här enbart till män, så damerna behöver inte sura: När hon vill ha sex, så ställ ALLTID upp. Oavsett trött, ont i ryggen eller att du är deppig. Man har väldigt få tillfällen på sig att neka sex när hon vill innan hon helt slutar ta initiativ. Kan räcka med 2 nej och hon kommer inte försöka igen.

    Så att tacka nej bara några gånger och det är sedan bara du som behöver ta initiativ till sex för hon kommer inte göra det.

    Så tacka aldrig nej och ställ alltid upp. 

    Det här skall inte vändas på, ses som orättvist eller påverka diskussion om att kvinnor skall säga nej när inte de vill. Det är liksom bara så det är DU förlorar oerhört långsiktigt på att tacka nej. Ställ därför alltid upp

    Jag det måste väl stämma


  • Anonym (Cel)

    Men så förvånande att ni båda är tillsammans med kvinnor som inte blir kåta på er. Undrar verkligen vad det skulle kunna bero på.




    Kunde tyvärr inte citera dig.
    men här får du svar. 
    Svarar du kvinnor i tråden med likadan tråd/ämne??
    Erkänn att du gjort likadant? 
    Din man har fått stoppa in den lite snabbt. Sker i dom flesta förhållande, säger inte alla, men snälla det är jätte vanligt. Och OBS att inte är positivt alls att det blir så i långa loppet. Men i ett förhållande kan det bli så i början när ENA tappar lusten (drastisk menar jag). Tjatet kommer och man märker först inte skillnad på partnern, sen kommer det helt plötsligt några nej och i mellan åt så säger hon ja-men-skynda-på-sex. Sen när man gjort det där ett tag så lovar jag dig att även den andra tröttnat och problemet är uppe på ytan eller strax inman dess. 
    Tycker bara det är synd att dessa kommebyster kommer när dom som kommentarar vrider det till nån slags påtvingat skit. T.S kanske inte la till i detaljen att hon efter låtit sig bli påsatt och kanske fått orgasm för att hon har kommit igång. Kanske händer 30% av gångerna hos mig, eller hände ska jag säga. För jag tillåter ingen skynda-på-sex utan att hon visar att hon vill ha en het snabbis sex där hon är lika driven. det Kan räcka med att säga vilken ställning hon vill ha eller att kyssas tillbaka.


    Det är fortfarande likadan hos mig som för TS, men väldigt få gånger gör hon det där som jag beskrev och då känner även jag att det är äkta. Tro mig, jag har avbrutit då hon spelat teater. Har man varit tillsammans över 15 år så känner man varandra och kan den andras skådespel. 
    Säg mig då, vad är felet mer än att du och många andra säger att man ska skämmas o.s.v? Tittar ni på er bror, syste, kompis eller pappa, ja ni fattar. Det sker hela tiden i ett förhållande. Ni har dom runt om er, ni själva gör så. Sluta ljug

  • Anonym (Eh vah?!)
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-05 23:44:39 följande:

    Men så förvånande att ni båda är tillsammans med kvinnor som inte blir kåta på er. Undrar verkligen vad det skulle kunna bero på.


    Kunde tyvärr inte citera dig.
    men här får du svar. 
    Svarar du kvinnor i tråden med likadan tråd/ämne??
    Erkänn att du gjort likadant? 
    Din man har fått stoppa in den lite snabbt. Sker i dom flesta förhållande, säger inte alla, men snälla det är jätte vanligt. Och OBS att inte är positivt alls att det blir så i långa loppet. Men i ett förhållande kan det bli så i början när ENA tappar lusten (drastisk menar jag). Tjatet kommer och man märker först inte skillnad på partnern, sen kommer det helt plötsligt några nej och i mellan åt så säger hon ja-men-skynda-på-sex. Sen när man gjort det där ett tag så lovar jag dig att även den andra tröttnat och problemet är uppe på ytan eller strax inman dess. 
    Tycker bara det är synd att dessa kommebyster kommer när dom som kommentarar vrider det till nån slags påtvingat skit. T.S kanske inte la till i detaljen att hon efter låtit sig bli påsatt och kanske fått orgasm för att hon har kommit igång. Kanske händer 30% av gångerna hos mig, eller hände ska jag säga. För jag tillåter ingen skynda-på-sex utan att hon visar att hon vill ha en het snabbis sex där hon är lika driven. det Kan räcka med att säga vilken ställning hon vill ha eller att kyssas tillbaka.


    Det är fortfarande likadan hos mig som för TS, men väldigt få gånger gör hon det där som jag beskrev och då känner även jag att det är äkta. Tro mig, jag har avbrutit då hon spelat teater. Har man varit tillsammans över 15 år så känner man varandra och kan den andras skådespel. 
    Säg mig då, vad är felet mer än att du och många andra säger att man ska skämmas o.s.v? Tittar ni på er bror, syste, kompis eller pappa, ja ni fattar. Det sker hela tiden i ett förhållande. Ni har dom runt om er, ni själva gör så. Sluta ljug


    Ehh......??? Och att det är vanligt skulle försvara beteendet eller vadå?! Om så 100% av alla skulle göra detta så skulle det va lika vidrigt beteende.

    Jag är kvinna med HÖG sexlust (vill flera ggr om dagen, minst en ggn om dagen) men min lust för gemensamt sex dör om min partner saknar lust, då onnar jag ist o om sexbehovet matchar för dåligt i längden så gör jag slut. Jag har inte varken rätt eller lust till en annans kropp mot dens genuina vilja bara för att jag är kåt.

    Nu hoppas jag detta är en fredagatråd för den gör mig fan illamående...
  • Anonym (Cel)
    Anonym (Eh vah?!) skrev 2022-03-06 02:51:54 följande:
    Ehh......??? Och att det är vanligt skulle försvara beteendet eller vadå?! Om så 100% av alla skulle göra detta så skulle det va lika vidrigt beteende.

    Jag är kvinna med HÖG sexlust (vill flera ggr om dagen, minst en ggn om dagen) men min lust för gemensamt sex dör om min partner saknar lust, då onnar jag ist o om sexbehovet matchar för dåligt i längden så gör jag slut. Jag har inte varken rätt eller lust till en annans kropp mot dens genuina vilja bara för att jag är kåt.

    Nu hoppas jag detta är en fredagatråd för den gör mig fan illamående...

    Tror helt enkelt att du inte förstår situationen.
    Och sen är du helt enkelt en av dom som aldrig gjort så. Killar som inte har lust men som ställer upp kanske inte säger det lika väl som en kvinna gör, vad vet jag, men det kan vara så. Så din kille har kanske gjort så med dig. Skrev ju att det inte är positivt, så jag försvarar ju inte det. Förklarade hur det brukar stega. Jag förklarade också hur jag gör idag. 


    Så helt klart att du inte förstod nånting känns det som.
    När det skriva här om sådana inlägg blir det sån stor grej av det.
    När man pratar med bekanta, blandad kön så är det en helt annan ton.
    Tror att det är svårt att förklara i skrift, många detaljer blir lämnade som hade hjälpt läsaren för att tråden inte ska bli för lång och ?tråkig?.

  • Gameofthrones
    Anonym (Ställa upp sex?) skrev 2022-03-05 20:54:16 följande:

    Jag vet inte om jag vill ha eller om jag vill ge kärlek och närhet, det är liksom det som ör grejen. 


    Jag har alltid i tidigare relationer känt att sex är något jag ger kvinnan för att jag älskar henne och för att man delar nåt fint. Med min fru är det liksom annorlunda, hon tycker att det är hon som ger mig någonting, men inte tvärtom. 


    Det du beskriver du hill ge njutning till kvinnan det ör ju bra sex är personligt i förhållandet. 

    Men jag tror att du vill för mkt ge henne och det kan kväva till slut. Tycker att du backar och tänker hur många förhållande du har haft varför det har tagit slut. 

    Jag tror stenhårt att du kväver henne och överöser du vill för mkt och det kan bli väldigt fel. 
  • Anonym (Eh vah?!)
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-06 08:54:09 följande:

    Tror helt enkelt att du inte förstår situationen.
    Och sen är du helt enkelt en av dom som aldrig gjort så. Killar som inte har lust men som ställer upp kanske inte säger det lika väl som en kvinna gör, vad vet jag, men det kan vara så. Så din kille har kanske gjort så med dig. Skrev ju att det inte är positivt, så jag försvarar ju inte det. Förklarade hur det brukar stega. Jag förklarade också hur jag gör idag. 


    Så helt klart att du inte förstod nånting känns det som.
    När det skriva här om sådana inlägg blir det sån stor grej av det.
    När man pratar med bekanta, blandad kön så är det en helt annan ton.
    Tror att det är svårt att förklara i skrift, många detaljer blir lämnade som hade hjälpt läsaren för att tråden inte ska bli för lång och ?tråkig?.


    Det är mkt möjligt att jag inte förstår o det är bra att du lyfter frågan. Tänker att du även kan lyfta frågan med henne och prata om vad du upplever o hur hon känner o hur ni vill ha det.
  • Anonym (Cel)
    Anonym (Eh vah?!) skrev 2022-03-06 13:04:06 följande:
    Det är mkt möjligt att jag inte förstår o det är bra att du lyfter frågan. Tänker att du även kan lyfta frågan med henne och prata om vad du upplever o hur hon känner o hur ni vill ha det.
    Det har vi pratat om och hon vet vad som gäller. Och säger hon inte hur man på bästa sett kan hjälpa för att öka sexlust, då kan man inte göra nåt åt saken och då blir det skilsmässa. men man får ha tålamod och ge henne mkt tid, men JAG som person har även en gräns. Så som jag satte efter alla dessa gånger med ja-men-skynda-på-förhelvete-sex. Du vet det som i längden inte är hållbart och det som många kommenterade som äckligt o.s.v Tungan ute. Stackars T.S hahaha.
  • Anonym (Jk)

    Jag tycker du ska göra samma sak mot henne.
    Föreslår hon sex så säg nej, förhala eller säg åt henne att skynda sig medan du ligger på rygg dom en död fisk.

  • Jemp
    Anonym (Cel) skrev 2022-03-05 23:44:39 följande:

    Men så förvånande att ni båda är tillsammans med kvinnor som inte blir kåta på er. Undrar verkligen vad det skulle kunna bero på.


    Kunde tyvärr inte citera dig.
    men här får du svar. 
    Svarar du kvinnor i tråden med likadan tråd/ämne??
    Erkänn att du gjort likadant? 
    Din man har fått stoppa in den lite snabbt. Sker i dom flesta förhållande, säger inte alla, men snälla det är jätte vanligt. Och OBS att inte är positivt alls att det blir så i långa loppet. Men i ett förhållande kan det bli så i början när ENA tappar lusten (drastisk menar jag). Tjatet kommer och man märker först inte skillnad på partnern, sen kommer det helt plötsligt några nej och i mellan åt så säger hon ja-men-skynda-på-sex. Sen när man gjort det där ett tag så lovar jag dig att även den andra tröttnat och problemet är uppe på ytan eller strax inman dess. 
    Tycker bara det är synd att dessa kommebyster kommer när dom som kommentarar vrider det till nån slags påtvingat skit. T.S kanske inte la till i detaljen att hon efter låtit sig bli påsatt och kanske fått orgasm för att hon har kommit igång. Kanske händer 30% av gångerna hos mig, eller hände ska jag säga. För jag tillåter ingen skynda-på-sex utan att hon visar att hon vill ha en het snabbis sex där hon är lika driven. det Kan räcka med att säga vilken ställning hon vill ha eller att kyssas tillbaka.


    Det är fortfarande likadan hos mig som för TS, men väldigt få gånger gör hon det där som jag beskrev och då känner även jag att det är äkta. Tro mig, jag har avbrutit då hon spelat teater. Har man varit tillsammans över 15 år så känner man varandra och kan den andras skådespel. 
    Säg mig då, vad är felet mer än att du och många andra säger att man ska skämmas o.s.v? Tittar ni på er bror, syste, kompis eller pappa, ja ni fattar. Det sker hela tiden i ett förhållande. Ni har dom runt om er, ni själva gör så. Sluta ljug


    Men sluta ursäkta sexuellt utnyttjande.
    Nej det är inte OK bara för att du ägnar dig åt det. Nej det är inte standard. Normalt sett märker man väl huruvida partnern är sugen eller kommer igång långt före man "stoppar in den, eller ägnar du dig inte åt förspel heller? Och ts skriver svart på vitt att partnern inte kommer igång.
Svar på tråden Ställa upp på ställa-upp sex?