Hjälp….
Anonym (Gravid) skrev 2022-03-05 18:08:59 följande:
Varit tillsammans i 4 år.. Jag försöker prata med honom men han anser att jag är för petig och vill ha det städat, ingen annan har det så städat hemma. Men jag vill ha de rent hemma. Vill ej ja damm överallt, hela diskbänken full med disk eller damm på alla ytor.. funderar på att skita i att tvätta och se vad som händer. Om han sätter på en tvätt efter en vecka eller 2.. inte handlat i perioder för att se om han kan planera mat. Men då köper han hämtmat eller köper middag för 1 dag....Jag vill gå i familjeterapi för att jag känner stort behov. Men han anser att det inte behövs.. men jag vet ej hur vi ska ta oss ur detta utan extern hjälp.. han anser att det är jag som ska förändra mig. Hantera stress och inte tänka på allt hemma .. inte vara så ?pedant? vi har verkligen ett vanligt hem, ej pedant.. nu när jag ej har ork alls så är det så rörigt.. tvätt som ej är vikt sen 2 veckor tillbaka och dammsög sist var nog 2 veckor sedan.. en ren diskmaskin som stått orörd i 2 dagar.. vill se om han han tänka sig ta ur den.. men han fyller bara diskhon med disk..
Känns som jag klagar väldigt mycket, men min ork är verkligen helt borta denna graviditeten...