Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Skyddsrum

Ja,  det har vi. Det är nog det första jag tänker på cykelförråd, källare eventuellt allmän tvättstuga, förvaringsrum sommar/vinterförvaring till förening, föreningslokal, och skyddsrum är det väl en utav de viktiga tänker jag om jag ska flytta eller så då vill man väl veta saker och ting?

Har man inte det så googla. Jag tror att det ska väl finnas endel runt erat område. Det bör finnas det. :) 

• Gameofthrones
    Anonym (Orolig) skrev 2022-03-06 23:37:23 följande:
    Låt säga att 70 personer får plats i skyddsrummet. Då har alla 1 kvm säger vi. Där ska du sitta i kanske tre dygn, och även sova.
    Tycker du då att det är ok att åtta hundar, 10 katter, 16 burfåglar och 15 tamråttor/kaniner/marsvin också ska trängas där? Var ska de kissa och bajsa? Kommer alla djur att hålla sams? Störa de andra? 
    Hur ser du på hygienen? Folk med pälsdjursallergi? 
    Tror du att man bryr sig om det under ett krig? Hygien vad tror du vad man gör i en tunnelbanestation vad tror du vad Ukrainare gör? Tror du att det tänker hygien när det tänker överlevnad? Alla har skyldigheter Att hjälpas åt. Och skydda sina familjemedlemmar. Man gör det bästa åt situationen.

Du, Men dela rum med våldtäktsmän, rånare, kvinnomisshandlare, mördare, psykopat, sociopater, pedofiler. Det har du inte nått emot? 
  • Gameofthrones

Det du måste komma över det är din rädsla. Tokiga människor kan bli extremt farliga och ta dumma beslut. 

Jag skulle ta hand om människor och djur. Sätta min familj och våra husdjur i säkerhet behövs jag nånstans då gör jag det. Ser jag ett djur eller människa i nöd så hjälper jag till.

Det blir ett system med hur man sköter sin hygien och djur såklart. Utav de bästa ur situationen. 

Förhoppningsvis kommer Sverige klara sig ifrån krig. Det hoppas ju alla?!?

Och Förhoppningsvis så slutar det kriga snart i Ukraina. Det är tillräckligt med många människor som har dött och det räcker. Man blir lite utmattad av pandemi och krig. 

• Gameofthrones

Ja just det djur får inte vara med i skyddsrum. 

Då tar vi bilen och åker ut fort som fan.

• Gameofthrones

Tunnelbanan är ett förslag. Med djur. 
    Som sagt det är det krig så tror jag att det blir lite annulunda? Om vi skulle stå som Ukraina. 

Svar på tråden Skyddsrum