Inlägg från: Drömmenomstort |Visa alla inlägg
  • Drömmenomstort

Bim april 2022

Hej!

Jag har inte varit med från början men jag hänger gärna på om jag får?

Har två missfall i bagaget och har försökt sen april/maj 2020.

Har bim om 7 dagar. Går och nojjar och känner massa symptom i kroppen. Går runt och dividerar om jag ska ta ett tidigt test eller inte. 

• Drömmenomstort
    evelinagra1 skrev 2022-03-30 18:00:35 följande:

Kanelkringla : jag håller tummarna för dig! Jag har berättat för 2 kompisar, den ena har nyss fött barn och den andra har berättat att dom nyligen har börjat försöka så jag är sååå rädd att hon ska bli gravid före mig.. låter hemskt och taskigt men vi har försökt i över 1 år så om dom skulle lyckas nu skulle tyvärr göra mig väldigt ledsen :/

Jag förstår dig verkligen till 110%. Så blev det för mig och en kollega. Hon släppte det som en bomb när jag berättat att vi försökt länge och fått missfall osv.

Hennes graviditet har ju givetvis inget med mig att göra. Men jag tycker det är så jobbigt att man aldrig kan fly bebisar och gravidmagar. Man blir påmind av allt och så stressad, nedstämd, ledsen och orolig. 
  • Drömmenomstort
    Klara1997 skrev 2022-03-31 06:45:17 följande:

Hej alla!
    jag hoppar in här 
    jag har bim 7-8 April
    tog ett test i morse:  negativt, inte så konstigt iof men kunde inte låta bli:/

skickar en lycka till :) 
     Ska bli kul att följa allas resor till ett + 

Jag gjorde samma sak! Har så mycket symptom så kunde inte låta bli. Dock kan dessa lika gärna vara symptom på annalkande mens. Men man hoppas ju.

Jag har sån testmani. Men ska försöka vänta tills söndag nästa gång. Har BIM 6 april. Är första försöket sen missfall förra månaden. 
  • Drömmenomstort
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 19:42:59 följande:
    Hoppas det stannar där! <3 

hur brukar ni göra när ni testar? Brukar ni testa tillsammans med partner eller själva först?:)
    Jag testar alltid ensam men har alltid berättat direkt.

Om det blir positivt denna månaden så tvekar jag kring att säga något. Hålla det för mig själv för att bespara honom ytterligare ett missfall. Tanken är att berätta först efter första ultraljudet vecka 8. Får tidigt ultraljud pga min historik. Men jag känner mig kluven, vill ju inte beröva honom ett ultraljud där ett hjärta faktiskt slår...
  • Drömmenomstort
    Klara1997 skrev 2022-03-31 19:58:45 följande:
    vill du inte ha honom som stöd
    och tror du inte han vill finnas där för dig 
    tänker på bådas tankar skönt att bolla bra och dåliga tankar 
    håller tummarna för er
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 20:11:49 följande:

Drömmenomstort: jag tänker som klara1997! slippa gå och bära oron själv utan finnas där för varandra <3

Jo kanske det. Våra liv är sjukt intensiva och komplicerade. Han har barn sen innan men vill så gärna ha barn igen. Det är mitt fel att vi inte kan, det är mig det är fel på. 

Med allt som pågår runt oss skulle jag vilja ge honom glädjande nyheter för en gång skull. Förra månaden hade vi äntligen börjat våga tro och hoppas att det skulle gå vägen. Men så kom blödningen.... Paniken varje gång man går på toaletten eller känner en flytning ser jag inte fram emot igen. 

Undrar om jag någonsin kommer kunna njuta av att vara gravid. Har varit inne i detta i 2 år nu. 

Men ska inte förstöra er andras glädje! För de allra flesta går det ju vägen inom 1 år och de får sin bebis utan större problem.
  • Drömmenomstort
    MAKL skrev 2022-04-02 07:21:51 följande:

Vaknade av mensvärk och mycket riktigt så slutade även det här försöket i mens. Jag är så trött på detta, känner mig helt slut och uttömd på ork efter varje misslyckat försök nu. Hänger kvar här då jag borde hinna med ett till bim innan månaden är slut.

Jag förstår dig. Detta är en fruktansvärd resa helt ärligt. Jag trodde någonstans att det skulle vara magiskt, fint och roligt att skaffa barn. Men helt ärligt är det nästan bara ångest, sorg och ledsamhet. Men att inte skaffa är ju ett ännu värre alternativ. 
  • Drömmenomstort
    evelinagra1 skrev 2022-04-02 12:33:36 följande:

Äl+ 6 idag och mår precis som alla andra månader så blir väl inget denna månaden heller, ont i brösten, molvärk och krämiga flytningar?
    hur länge ska man orka försöka egentligen?

Samma sak här men också illamående. Men det betyder verkligen ingenting, kan ju lika gärna vara mensen och min endometrios som spökar. 

Kunde inte symptom vara helt olika åtminstone så att man inte kände sig schizofren och slapp hoppas? 
  • Drömmenomstort

Jag lägger till mig själv. Tagit två tester redan denna månad som varit negativa... Vet inte om jag ska testa imorgon igen eller vänta på BIM 

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    6/4 Drömmenomstort 33 år (24e försöket, MF aug 2020 och feb 2022, 1a barnet) 
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    14/4 Brallans 39 år, (2:a försöket, 2:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    15/4 Limandax (2:a försoket, 1:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    29/4 Flisan1989 32 år (4e försöket 1a barnet)
    29/4 MAKL (21:a försöket, 1:a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall) 
  • Drömmenomstort
    Fyrklöverns skrev 2022-04-03 17:01:03 följande:
    Du har så rätt i detta, trodde också att det skulle vara magiskt och mysigt men känner enbart ångest, frustration och desperation då alternativet är otänkbart. Varför ska det vara så hemskt.. 
    Vi är lika gamla såg jag i listan, och det är första barnet för båda. <3

Inte för att jag känner mig gammal på det sättet men jag börjar ändå få panik kring min ålder. Jag såg framför mig en stor familj med 3-4 barn då mycket av min egen familj har försvunnit och min man kommer från en stor familj. Men drömmen försvinner bara i intet. 2 år och 2 missfall som var 1,5 år emellan...

Sen känns det som att så många går och sneglar mot ens mage och typ väntar på att man ska säga något. För i helvete låt mig vara, jag kanske bara åt för mycket tacos och kakor i helgen. Det är därför jag inte får plats i mina byxor idag.

Sen att man aldrig kan fly undan alla gravidmagar och bebisar över allt på alla sociala medier då många vänner själva är i barnskaffaråldern. "Sluta tänka på det så kommer det gå" Alltså säger en person till det till mig så kastar jag mig ut för en bro. 
  • Drömmenomstort
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

Min kom också idag.. Försök nr 24...
    Har bidrottninggele hemma. Men har inte läst på någonting om det. 

Jag tänkte börja läsa på om hur jag ska äta och vara för att optimera allting. Jag har både endometrios och för högt bmi med även om det inte är skyhögt. Allt jag kan komma ner är ju bra och jag vill definitivt under 30 iallafall. Helst under 28.

Fertilitet och viktnedgång har tydligen stort samband. Men jag har ju mycket annat emot mig också och snart är jag för gammal. 
  • Drömmenomstort

Min mens blev försenad 2 dagar så nu hamnar ägglossning exakt den helgen jag är borta om två veckor. 

Finns det något värde i att försöka ändå eller är det bättre att hoppa denna månaden för att vila hjärnan från allt testande och köra nästa? Jag kommer köra ägglossningssitumlerande samtidigt nämligen och det är dumt att slösa tabletter om försöket inte blir ordentligt 

Blir försök 25 för mig så känns knappt som det finns någon mening längre iallafall...

Svar på tråden Bim april 2022