Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Bim april 2022

evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

Min tempkurva brukar också se ut så där, det är inte förrän ett par dagar innan ägglossning som jag har stabilt låg temp. Det verkar lite väl tidigt även om det så klart kan variera från månad till månad. Men om du aldrig brukar ha äl så tidigt så är det nog mer sannolikt att tempen svajar istället. 
  • Fyrklöverns
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 11:37:25 följande:

ja det är nog så, man lär sig något nytt varje månad haha. Tempen har aldrig legat högt efter mens innan. Tror inte att det är ägglossning iallafall men får väl se vad som händer :) 

Ja men eller hur, speciellt nu när man analyserar allting så känns det som att det är något nytt varje månad haha!
    Hur låg tempen imorse? 
  • Fyrklöverns
    Butembobaby skrev 2022-03-18 14:18:16 följande:

Jag är på CD 5 idag. 
    Jag tror vi kommer köra lite halvpaus denna månad. Vi kommer försöka ligga varannan dag, men jag skippar nog äl testen och tempningen denna månad. 

Är lite smått uppgiven efter 2 kemiska/missfall på 3 månader. Kommer försöka vänta att testa också denna månad. 

Vi får väll se hur det går d jag är lite controlfreak haha 

Vad tråkigt att höra! Jag blev så glad när du plussade <3

Förstår känslan, jag tog ju också paus i två månader med tempen och testandet men nu känner jag mig okej igen och vill ha lite koll på cykeln. Svårt att släppa kontrollen helt hehe. Du har i varje fall fått bekräftelse flera gånger nu att det kan ta sig, hoppas nu på bästa omständigheter att den lilla vill fästa ordentligt och stanna kvar <3
  • Fyrklöverns

Mensen kom som utlovat igår så då kör vi igen.. Någon mer som är lite less nu? Känner mig inte så ledsen eller besviken som förr utan börjar mest tröttna på nåt sätt. 

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 
    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)

3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Fyrklöverns
    MAKL skrev 2022-03-27 21:36:14 följande:
    Synd mensen för upp för dig :( 
    Jag känner precis som du. Jag är bara less och trött på att det aldrig blir ett plus på stickan så orkar inte bli besviken längre. Snarare så jag börjar fundera på om vi ens ska fortsätta försöka. Har nästan svårt att se ett framtida barn i vårat liv längre eftersom jag inte vågar hoppas när det går så dåligt månad efter månad. Det blir nog kanske så som du beskriver det när försöken blir så många utan resultat. 
    Vi får stötta varandra att fortsätta försöka så kanske det blir våran tur snart :)
    Precis så känner jag också. Vad är poängen med att fortsätta försöka när det inte går som man vill. Jag har svårt att se det nu då jag inte vet hur det känns att ha barn. Undrar om det kommer bli vår tur någon gång ens. Känner nu att man kommer vara så sen på det att ingen tycker det är spännande längre. Alla andra går ju också och väntar på att man ska komma ut med att man är gravid. Alla andra är på barn två och tre och här sitter en annan tomhänt?
  • Fyrklöverns
    Kiiwii skrev 2022-03-28 23:09:28 följande:
    Jag med är less. Inte ledsen och uppgiven, jag har ju mina två barn och kommer vara nöjd ändå om det inte blir fler <3 Men känner mig less på att det inte blir nåt som jag trodde. Trodde verkligen jag skulle blir gravid kring årsskiftet eller så men kroppen funkar ju inte alls som före hormonspiralen så det är klart det tar tid. Jag hade som planerat att få vara hemma med bebis snart då jag är så less på jobbet och tänkte byta jobb sen. Nu blir det inte alls som jag tänkt och det kan jag känna mig lite ledsen över ibland. Nu byter jag jobb ändå ganska snart och kanske inte hinner jobba så länge, haha. Jag hoppas det även fast det inte heller är optimalt ;). 

Näää, kom igen kroppen, klart vi alla måste få plus snart :)
    Jag förstår, jag har också längtat efter att få vara hemma från jobbet och ta hand om en liten bebis och fokusera på familjen. Men det är som du säger, man orkar inte vänta längre, den planen skjuts bara längre och längre fram och man vet aldrig om det ens blir något. Vad skönt att du har bytt jobb ändå. Jag har också lite egna projekt vid sidan om så länge så det blir förhoppningsvis lite lättare framöver. 
  • Fyrklöverns
    Drömmenomstort skrev 2022-04-02 08:28:34 följande:
    Jag förstår dig. Detta är en fruktansvärd resa helt ärligt. Jag trodde någonstans att det skulle vara magiskt, fint och roligt att skaffa barn. Men helt ärligt är det nästan bara ångest, sorg och ledsamhet. Men att inte skaffa är ju ett ännu värre alternativ. 
    Du har så rätt i detta, trodde också att det skulle vara magiskt och mysigt men känner enbart ångest, frustration och desperation då alternativet är otänkbart. Varför ska det vara så hemskt.. 
  • Fyrklöverns
    Drömmenomstort skrev 2022-04-03 17:55:52 följande:
    Vi är lika gamla såg jag i listan, och det är första barnet för båda. <3

Inte för att jag känner mig gammal på det sättet men jag börjar ändå få panik kring min ålder. Jag såg framför mig en stor familj med 3-4 barn då mycket av min egen familj har försvunnit och min man kommer från en stor familj. Men drömmen försvinner bara i intet. 2 år och 2 missfall som var 1,5 år emellan...

Sen känns det som att så många går och sneglar mot ens mage och typ väntar på att man ska säga något. För i helvete låt mig vara, jag kanske bara åt för mycket tacos och kakor i helgen. Det är därför jag inte får plats i mina byxor idag.

Sen att man aldrig kan fly undan alla gravidmagar och bebisar över allt på alla sociala medier då många vänner själva är i barnskaffaråldern. "Sluta tänka på det så kommer det gå" Alltså säger en person till det till mig så kastar jag mig ut för en bro. 

Åhh jag känner igen mig så mycket i allt du skriver <3

Jag har haft precis samma dröm, 3-4 barn, jag gillar också stora familjer. Känner mig heller inte gammal i mig själv men siffran säger något annat, särskilt när folk i vår ålder redan har flera barn. 
    Jag beklagar verkligen dina missfall <3 det måste vara droppen i frustrationen. Att få hoppet och sen tas det bort från en bara så där. 

Jag är med sjukt trött på att folk ska glo på min mage, särskilt min svärmor! Dra åt helvete vill jag bara säga! Jag blir så arg på att de väntar så jag vill inte ens ge dem ett barnbarn. Svärfar har ju sagt att han har ångest över att kanske inte få uppleva barnbarnens student, och vad ska jag göra åt det??

Jo tack, alla e så jävla smarta när de säger ?Det händer när du slappnar av och slutar stressa om det!? Absolut..för alla vet att stress och barntankar är ett väletablerat och framgångsrikt preventivmedel?

• Fyrklöverns
    ems1991 skrev 2022-04-06 16:31:24 följande:

Jag förstår verkligen inte varför det inte går. Jag tar ägglossningstest som ger utslag samma dagar i varje cykel och ändå går det inte. Jag har tom nästan slutat dricka kaffe för jag tänker att det går nog lättare om man får i sig mindre koffein. Och mitt älskade cola zero köper jag numera koffeinfritt. Men det verkar ju inte göra någon skillnad. För att inte tala om hur sjukt sugen jag är på ett glas vin, men har ju inte vågat ta något glas på flera månader ifall man är gravid. Vet verkligen inte hur man ska leva :/ Lever ni på som vanligt eller hur lever ni? <3 

Jag undrar precis samma sak, varför går det inte? Ägglossningen är där varje månad, mensen är som en klocka..jag är normalviktig, tränar, äter vitaminer..dragit ner på kaffe och alkohol. I några månader körde jag helt utan alkohol då jag läst att även måttliga mängder påverkar, men det gjorde ingen skillnad och jag tycker att det bidrar mer livskvalitet att kunna unna mig då och då, särskilt när mensen kommer.. Det är så jag överlever nuförtiden, jag försöker vara glad att jag kan njuta av vin och ensamtid med min man innan stöket kommer.. 
  • Fyrklöverns
    Kiiwii skrev 2022-04-06 21:28:26 följande:

Jag lever ganska som vanligt. Blev gravid tre gånger förut när vi ville ha barn och levde som vanligt då så jag tror inte allt för mkt på att begränsa sig en massa med kosten. Sedan mår ju alla bra av att leva rätt hälsosamt men jag dricker vin, kaffe, äter det jag vill och slutar med sånt som inte är bra att äta och dricka den dagen jag får veta att jag är gravid :)

Självklart kan man ju testa dra ner på kaffet, socker och annat som är mindre bra att inta för fertiliteten men om man inte får resultat av det tänker jag att man likagärna kan få dricka nåt glas vin emellanåt och dricka sin kopp kaffe osv. 

För min egen del så får jag tydligare ÄL och kortare mer regelbunden cykel av att skippa gluten och socker. Går jag ner lite i vikt blir hormonbalansen på en gång mkt bättre. Just mina hormoner verkar väldigt känsliga för vikt och kost som höjer inflammation i kroppen.

Det är ju olika vad som kan funka, men fertiliteten generellt brukar bli högre om man som överviktig går ner lite, behöver inte ens var mkt, kan räcka med 5-10 kg. Just för mig gör det stor skillnad men kanske inte för en annan. 

Sen kan man ju ha alla de bästa förutsättningarna och vara fullt fertil och ändå tar det lång tid, mkt ska klaffa. De små liven är verkligen små mirakel.

Kämpa på. 

Jag har funderat på att skippa socker i varje fall för att se om det gör skillnad, men tror jag hade varit förstörd om jag inte unnar mig och det inte händer något ändå. Som du säger så även om allting är optimalt så är det väldigt mycket som ska klaffa för att det ska bli ett litet mirakel.. 

Hur går det med din cykel nu? Vilket försök är ni inne på? <3
Svar på tråden Bim april 2022