• Anonym (Sophi­a)
    Fri 18 Mar 2022 20:20
    4522 visningar
    22 svar
    22
    4522

    Han hade sex med mig när jag var däckad

    Det här är något som gnagt i mig i flera år och jag vill gärna höra hur andra ser på det.

    För många år sedan var jag tillsammans med en kille. Vid tiden var vårt förhållande på upphällningen, samlivet var nästan obefintligt.

    Så en kväll efter att gästerna gått hem efter en fest vaknade jag av att han hade penetrerande samlag med mig när jag låg däckad efter alldeles för mycket alkohol.

    Efter en liten stund lyckades jag så putta bort honom. Vad jag vet slutade han då, åtminstone vaknade jag inte av att han försökte igen. 

    Jag kände mig så kränkt, oerhört utsatt och respektlöst behandlad och när jag dagen efter ifrågasatte vad han gjort svarade han ung. "jag trodde du ville, du gillar ju det".

    Vad han syftade på då var en händelse 5 år tidigare då vi nyss träffats och var så där passionerade som nyförälskade kan vara. Han skulle jobba natt och jag bad honom väcka mig med sex när han kom hem, vilket han också gjorde. Det kändes mysigt och lockande just då. 

    Aldrig någonsin efter den gången har jag bett honom eller på nåt vis "låtit honom" ha sex med mig när jag sover. Ändå hävdade han att han trodde det var fritt fram när han tog för sig av min näst intill medvetslösa kropp flera år senare. 

    Var det han gjorde försvarbart tycker ni? Får jag i nån grad skylla mig själv för att jag flera år tidigare gett mitt samtycke?

    (Ja, jag har läst den andra tråden om väninnan som låter partnern ha sex med henne när hon sover...)
  • Svar på tråden Han hade sex med mig när jag var däckad
  • Anonym (Teddy­)
    Fri 18 Mar 2022 20:25
    #1
    +1

    Självklart är det inte försvarbart. Det är skillnad på att väcka en nykter person med sex och att ha sex med någon som är avdäckad. En normalt funtad person förstår att man bara har sex med människor som kan kommunicera på ett obehindrat sätt.

  • Anonym (12345­6)
    Fri 18 Mar 2022 20:28
    #2
    -3

    Dagens tema är att starta trådar med detta tema. Spöke

  • Fri 18 Mar 2022 20:32
    #3

    Sex utan du gett samtycke? Våldtäkt 

  • Fri 18 Mar 2022 20:51
    #4
    Ocdmänniska skrev 2022-03-18 20:32:23 följande:

    Sex utan du gett samtycke? Våldtäkt 


    Inte då, men i dag. Rent juridiskt alltså.
  • Anonym (PJ)
    Fri 18 Mar 2022 21:02
    #5

    herregud,Det är absolut inte ditt  fel och även om om du gav din tillåtelse var det en gång för länge sen.Han borde frågat igen eller vänta till nästa dag för hur är det ens skönt att ha sex med någon som sover eller på något sätt inte kan säga till?

    Om du vill ge honom en nya chans vilket han inte förtjänar alls så ska nog ni både sitta ner och prata om vad som är okej och inte okej i en förhållande

  • Anonym (PJ)
    Fri 18 Mar 2022 21:05
    #6
    +1
    Anonym (123456) skrev 2022-03-18 20:28:18 följande:

    Dagens tema är att starta trådar med detta tema. Spöke


    Lägg ner,antigen ger du henne råd eller så går du bara vidare
  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:07
    #7
    Anonym (PJ) skrev 2022-03-18 21:02:35 följande:

    herregud,Det är absolut inte ditt  fel och även om om du gav din tillåtelse var det en gång för länge sen.Han borde frågat igen eller vänta till nästa dag för hur är det ens skönt att ha sex med någon som sover eller på något sätt inte kan säga till?

    Om du vill ge honom en nya chans vilket han inte förtjänar alls så ska nog ni både sitta ner och prata om vad som är okej och inte okej i en förhållande


    Det var länge sedan jag lämnade honom och jag vill absolut inte ge honom någon ny chans men tack för ditt svar.
  • Anonym (PJ)
    Fri 18 Mar 2022 21:08
    #8
    Anonym (PJ) skrev 2022-03-18 21:02:35 följande:

    herregud,Det är absolut inte ditt  fel och även om om du gav din tillåtelse var det en gång för länge sen.Han borde frågat igen eller vänta till nästa dag för hur är det ens skönt att ha sex med någon som sover eller på något sätt inte kan säga till?

    Om du vill ge honom en nya chans vilket han inte förtjänar alls så ska nog ni både sitta ner och prata om vad som är okej och inte okej i en förhållande


    Förlåt,glömde att det var för länge, strunta i  den nedre texten
  • Anonym (Sophi­a) Trådstartaren
    Fri 18 Mar 2022 21:10
    #9
    Anonym (PJ) skrev 2022-03-18 21:02:35 följande:

    herregud,Det är absolut inte ditt  fel och även om om du gav din tillåtelse var det en gång för länge sen.Han borde frågat igen eller vänta till nästa dag för hur är det ens skönt att ha sex med någon som sover eller på något sätt inte kan säga till?

    Om du vill ge honom en nya chans vilket han inte förtjänar alls så ska nog ni både sitta ner och prata om vad som är okej och inte okej i en förhållande


    Borde jag ha pratat med honom innan att det inte är okej att han har sex med mig om jag är däckad?
  • Anonym (Luke)
    Fri 18 Mar 2022 21:12
    #10
    -1
    Anonym (Sophia) skrev 2022-03-18 20:20:30 följande:
    Han hade sex med mig när jag var däckad
    Det här är något som gnagt i mig i flera år och jag vill gärna höra hur andra ser på det.

    För många år sedan var jag tillsammans med en kille. Vid tiden var vårt förhållande på upphällningen, samlivet var nästan obefintligt.

    Så en kväll efter att gästerna gått hem efter en fest vaknade jag av att han hade penetrerande samlag med mig när jag låg däckad efter alldeles för mycket alkohol.

    Efter en liten stund lyckades jag så putta bort honom. Vad jag vet slutade han då, åtminstone vaknade jag inte av att han försökte igen. 

    Jag kände mig så kränkt, oerhört utsatt och respektlöst behandlad och när jag dagen efter ifrågasatte vad han gjort svarade han ung. "jag trodde du ville, du gillar ju det".

    Vad han syftade på då var en händelse 5 år tidigare då vi nyss träffats och var så där passionerade som nyförälskade kan vara. Han skulle jobba natt och jag bad honom väcka mig med sex när han kom hem, vilket han också gjorde. Det kändes mysigt och lockande just då. 

    Aldrig någonsin efter den gången har jag bett honom eller på nåt vis "låtit honom" ha sex med mig när jag sover. Ändå hävdade han att han trodde det var fritt fram när han tog för sig av min näst intill medvetslösa kropp flera år senare. 

    Var det han gjorde försvarbart tycker ni? Får jag i nån grad skylla mig själv för att jag flera år tidigare gett mitt samtycke?

    (Ja, jag har läst den andra tråden om väninnan som låter partnern ha sex med henne när hon sover...)
    Det han gjorde var fel om han var medvetande vid tillfället. Omedveten sex kan dock hända i en relation och han kan ha varit däckad eller vid omedvetande själv. Har själv vaknat upp en gång av att jag hade aktiv sex i sömnen. 

    Det bästa du kan göra är att gå vidare.
Svar på tråden Han hade sex med mig när jag var däckad