trilskas skrev 2022-03-19 08:31:30 följande:
Nej, precis. Den lägenhet han fått är en tvåa. Vi bor för närvarande i en fyra. Så hos honom kommer det inte finnas sängar eller så till barnen i första taget i alla fall. Han menar att han kommer kunna bidra med det som behövs - ifall det behövs. Såsom, ytterkläder framförallt, fritidsaktiviteterna barnen har. Och barnens matkostnader... Jag kommer nog behöva be om lite extra pengar till det, men inget jag räknar med så att säga.
Nu vet vi ju inte här varför ni vill vara särbo. Men det lilla du skrivit om att han ändå är borta så mycket, får mig ju att tro att det är så där det kommer vara - alltid.
Gör ni slut ska du givetvis ha underhåll enligt FK. Kanske går även som särbo, om ni inte kommer överens, eftersom ni tänker ha separata ekonomier. Kan vara bra att kolla upp.
På Konsumentverket finns uträkningar vad det kostar med barn i olika åldrar så du kanske kan titta på det om du inte gjort det, se hur det rimmar med er verklighet, samt vad du får in på bb osv. Visa honom, om du ser att det här kommer inte gå ihop. Det är inte rimligt att du ska gå bankrutt när du är föräldraledig om ni ändå är ett par, liksom.