• Anonym (Missl­yckad)
    Fri 25 Mar 2022 17:49
    1895 visningar
    6 svar
    6
    1895

    Ensam och ingen tycker om mig

    Jag är ensam/socialt isolerad och har inga vänner, är ung så har ingen egen familj, och mina syskon, föräldrar, och släkt är som de är.
    De lever sina liv och jag mitt. 
    är arbetslös och har ingen sysselsättning. har aldrig varit i ett förhållande pga personliga problem.
    Mina föräldrar har varit delaktiga i mitt liv och försökt iallafall att vara föräldrar, men aldrig visat omtanke eller kärlek.
    Hur vanligt är detta och hur påverkar det en som person? 
    Ibland känns livet orättvist men samtidigt så hade det ju kunnat vara värre. kan inte känna igen mig i andra dock, ser jag folk som har bra relationer till släkt och familj och som har nära vänner, så kan jag inte låta bli att känna mig misslyckad och hopplös.

  • Svar på tråden Ensam och ingen tycker om mig
  • Pilsne­r
    Fri 25 Mar 2022 17:50
    #1
    +2

    Jag tycker om dig! Kram!

  • Fri 25 Mar 2022 22:17
    #2
    +1

    Är du tjej eller kille? Kan vara bra att skriva om du vill ha tips eller råd på vad man kan göra för att bryta sin isolering. <3

  • Anonym (Tänkt­e skriva samma sak)
    Sat 26 Mar 2022 01:11
    #3
    minst skrev 2022-03-25 22:17:15 följande:

    Är du tjej eller kille? Kan vara bra att skriva om du vill ha tips eller råd på vad man kan göra för att bryta sin isolering. <3


    Tänkte skriva samma sak. Män är priviligierade, men på det här orådet är det tvärtom och lättare för oss. 
  • Anonym (M)
    Sat 26 Mar 2022 01:17
    #4
    +1

    Vill du ha mer kontakt med din familj/släkt än vad det brukar vara? Ta inte på dig att det skulle vara fel på dig tänker jag, det är nog bara hjärnspöken för vem är perfekt liksom. Vad är problemet i familjen? Tänk på att det bara kan bli bättre om du senare i livet får en egen familj, då vet du hur du inte vill ha det. 

  • Sat 26 Mar 2022 01:24
    #5
    Anonym (Tänkte skriva samma sak) skrev 2022-03-26 01:11:10 följande:
    Tänkte skriva samma sak. Män är priviligierade, men på det här orådet är det tvärtom och lättare för oss. 
    nice sexism. Vi är långt från priviligierade. Women and children first i nödsituationer. Vi dör 8-10 år tidigare än kvinnor. I fråga om vårdnad får kvinnor barnen 8 av 10 ggr. Vid skilsmässa lämnas män utblottade. Du vet inte vad du pratar om. Att vara människa innefattar en rad olika utmaningar som ser olika ut för kvinnor respektive män. Ingen av oss är priviligerade förutom de födda med en silversked i munnen. 
  • Anonym (M)
    Sat 26 Mar 2022 01:34
    #6
    Vladdis skrev 2022-03-26 01:24:54 följande:
    nice sexism. Vi är långt från priviligierade. Women and children first i nödsituationer. Vi dör 8-10 år tidigare än kvinnor. I fråga om vårdnad får kvinnor barnen 8 av 10 ggr. Vid skilsmässa lämnas män utblottade. Du vet inte vad du pratar om. Att vara människa innefattar en rad olika utmaningar som ser olika ut för kvinnor respektive män. Ingen av oss är priviligerade förutom de födda med en silversked i munnen. 
    Jag som kvinna lämnades utblottad efter en skilsmässa, så det du skriver är faktiskt inte rätt. De flesta vettiga människor väljer väl ändå delad vårdnad också. Vet även fler som blivit lurade på pengar av exmannen. För att inte tala om mäns våld mot kvinnor, hur många dör inte av det på ett år. Män är överlag mer privilegierade inom vård och lön överlag, vi är inte jämställda där än.
Svar på tråden Ensam och ingen tycker om mig