yasee skrev 2022-05-25 06:56:24 följande:
Hej alla! har inte varit så aktiv pga mått sämst. Och då menar jag inte fysiskt utan psykiskt. Har en depression i bagaget och den har börjat blossat upp lite. Jag tvivlade på att det ens var en bebis i magen pga inga symtom(vilket är sanning med modifikation då jag har nästan helt uttömda järndepåer och lågt blodvärde = konstant trött) . Väntade på blödning varje gång det molade. Grät konstant för jag trodde verkligen att det var helt dött i magen. Sprang på toa flera gånger om dagen på jobbet för att kolla om det kommit blod. Allt detta har tagit så mycket energi som jag inte har.
Så kom gårdagen, dagen vi skulle göra kub. I mitt huvud var det bara ett sätt att bekräfta att det avstannat i magen. När läkaren började och det dök upp en skuttande liten groda nästan genast på skärmen var jag i chock. Min man höll min hand hårt och den stunden vi hade i rummet under kuben var helt fantastisk, att vi fick se en första glimt på vårat gemensamma barn. Allt såg bra ut där inne och resultat av kuben var bättre än vi kunnat förväntat. Jag var också i exakt den veckan och dagen jag själv räknat ut så min bf är en så länge oförändrad.
Nu börjar jag ta in att detta kanske går. Att bra saker kan hända oss också.
Åh så underbar känsla att få se bebisen på ultraljudet <3 känner verkligen igen mig i det du skriver! Jag har inte heller haft så mycket symtom så jag har trott att den varit död där inne jag med! Jag ska göra kub nästa vecka men hade sån panik så gjorde vul förra veckan och fick också se en aktiv liten bebis! <3
njut nu av din graviditet <3