• Anonym (Help)
    Tue 12 Apr 2022 10:07
    1695 visningar
    7 svar
    7
    1695

    Va ska ja göra hjälp!

    Jag och barnen blir psykiskt misshandlade av min man ( deras pappa)  jag talade om hur ja mådde ang detta till en kurator.  Nu har hon gjort en soc anmäla och jag känner inte att jag kan berätta för dom hur de är för han kommer fan döda mig när han vet vad ja sagt . :( 

  • Svar på tråden Va ska ja göra hjälp!
  • Anonym (A)
    Tue 12 Apr 2022 10:12
    #1

    Japp, samma hände mig också nyligen. Det lärde mig väldigt snabbt att aldrig vara ärlig mot personer som har anmälningsskyldighet. Jag rekommenderar dig att leta upp telefonlinjer som jourhavande kompis, jourhavande präst och liknande. Du är helt anonym.

    I det läge som du är skulle jag ändå rekommendera dig att vara ärlig och ta hjälp. Det handlar inte bara om lite bråk och skrik, du är uppenbart rädd för din man och ja, han kanske faktiskt dödar dig. Du måste ta ditt föräldraansvar och lämna honom, annars kan soc omhänderta barnen även för din del, om de anser att du inte klarar av att skydda dem. Ring kvinnojouren IDAG och be om hjälp med akut boende och att ta dig ur relationen.

  • Anonym (Ta hjälp)
    Tue 12 Apr 2022 11:53
    #2

    Hej
    Du har ett ansvar gentemot dina barn, de ska ju inte behöva växa upp under psykisk misshandel.
    En orosanmälan låter som en väldigt klok (och självklar) handling av denna kurator.

    Socialtjänsten brukar har en handläggare som jobbar med Våld i nära relation som kan hjälpa er med skyddat boende och stöd för din situation.
    Våld är ju mer än bara det fysiska.
    Du ska ju kunna prata om hur du har utan att vara rädd för vad din partner tar sig till.
    Ring till kommunen och be att få kontakt omdelbart.

    Ta hjälp NU för både din och dina barns skull

  • Tue 12 Apr 2022 11:55
    #3

    Ring kvinno jouren! 

  • Anonym (Ta hjälp)
    Tue 12 Apr 2022 11:55
    #4

    Och bra att du började prata om det...Även du har ju så klart rätt att få må bra...

  • Anonym (Oj)
    Tue 12 Apr 2022 11:57
    #5

    Hur kunde du missa att det skulle ske en orosanmälan? Sådant kan man inte prata om med kuratorer och psykologer utan konsekvenser. 

    Du får helt enkelt berätta sanningen, finns inget annat alternativ.

  • Anonym (Help) Trådstartaren
    Tue 12 Apr 2022 12:34
    #6
    Anonym (Oj) skrev 2022-04-12 11:57:09 följande:

    Hur kunde du missa att det skulle ske en orosanmälan? Sådant kan man inte prata om med kuratorer och psykologer utan konsekvenser. 

    Du får helt enkelt berätta sanningen, finns inget annat alternativ.


     De börja me att ja behövde prata jag mådde dåligt. Jag sa lite för mycket ja:( men fan hon typ märkte att de va något o fiskade efter info:(
  • Anonym (A 2)
    Tue 12 Apr 2022 19:03
    #7

    Ring kvinnojouren. 

Svar på tråden Va ska ja göra hjälp!