• Anonym (E)

    Vanligt att tappa känslor när man är deprimerad?

    Hej jag har på gränsen till svår depression och ska börja med mediciner. 
    undrar om det är vanligt att förlora känslor för sin partner när man mår så dåligt. 


    han betyder jätte mycket för mig så jag fattar inte riktigt varför jag ska börja tappa känslor, är det min hjärna som vill lura mig för att den vill att jag ska må dåligt?    


    Undrar om det finns nån som har varit i samma situation som jag som kan hjälpa mig lite o kämpa emot. 


     

  • Svar på tråden Vanligt att tappa känslor när man är deprimerad?
  • Anonym (Svårt svar)

    Hej. Ser att du inte fått några svar, så jag ger ett försök.

    Svårt att svara på. Jag är i samma sits och undran. Jag lämnade dock min partner för 9 månader sen, då allt började skava mellan oss och det fanns det som inte var bra (ingen runt omkring mig tycker jag ska försöka reparera).

    Jag är den som har misstänkt depression, har varit låg och väldigt ångestfylld länge dock utan hjälp utifrån men nu ser det ut som jag ska få professionell hjälp.

    Jag ältade mina känslor varje dag när jag var i relationen, har ältat dem mer eller mindre varje dag sen jag lämnade också. Det enda som var skönt med att jag lämnade var att jag kunde sluta oroa mig för det som inte var bra i relationen, och att jag inte behövde fortsätta bråka med min partner om det jag ältade.

    Men visst fan är det svårt nu också, har försökt gått vidare men det gav mig bara mer ångest tyvärr. Så vad fan är det man behöver i livet???!!!

Svar på tråden Vanligt att tappa känslor när man är deprimerad?