• Anonym (Hjärn­an)
    Sun 1 May 2022 04:27
    4713 visningar
    32 svar
    +2
    32
    4713

    Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.

    Du vill ha ett förhållande men inte sex, 
    I början hade du sex i princip varje dag.

    Nu finns där ingen lust ingen attraktion.
    Ändå vill du hålla fast.
    Ändå vill du prata.
    Ändå vill du kramas.

    Dina systrar i samma läge som brutit.
    Hittar någon ny.
    Finner attraktion.
    Älskar sex igen.

    Mitt jävla dilemma
    Jag vill inte lämna.
    Jag vill inte leva i celibat.
    Det är ju dig jag älskar.

    Är det ändå bäst att bryta upp?
    För min skull?
    För din skull?
    Med någon annan kanske du finner lust?

    Jag förstår verkligen inte!
  • Svar på tråden Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Sun 1 May 2022 04:59
    #2
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-01 04:50:11 följande:

    Ursäkta men jag förstår inte riktigt hur du menar, det är skrivet på ett sådant sätt att man inte förstår riktigt. 


    Måste man bryta upp från sitt förhållande för att få ett aktivt sexliv igen? Är väl poängen.
    (Tanken var att det skulle vara lite som en dikt)
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Sun 1 May 2022 11:34
    #8
    Anonym (Woman91) skrev 2022-05-01 05:47:34 följande:

    Om inte din partner vill ha sex men du vill så lär du bryta upp. 


    jag hade inte klarat av att leva i en relation utan sex men nu har jag det 1-3 ggr i veckan med min partner. 


    Jag vet, rent tankemässigt är det enkelt.
    Känslomässigt är det jobbigt.

    Vårt sexliv sjönk långsamt och nu när jag tog tag i det, så började jag med att fråga hur ser det ut om allt annat är bra och hon svarade att sex 2-3 gånger i veckan är bra. Jag tänkte att bra då finns det något att jobba på. Nu har vi gått i parterapi i ett år men kommer aldrig fram. Jag har därför kommit fram till det är skälva attraktionen som inte finns.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Sun 1 May 2022 11:39
    #9
    Anonym (Jagockså) skrev 2022-05-01 11:22:41 följande:

     Vi har sex fast mer sällan, oftast vill jag inte. De är han som då tar initiativ och då låter jag honom . De är kanske 1 gång i veckan ibland mindre. Vi hade ca 4-5/vecka innan så de är ju klart mindre. Största skillnaden är faktiskt att jag inte känner lust alls. Bara ooo okey "" måste jag "" . Varför är de såhär. Ja jag har mindre känslor kvar för honom. Han är inte attraktiv längre. Varför är ja kvar ? Barn osv. Förmodligen,  och klart tycker ja om honom, men älskar, tvekar på att jag gör det. Jag har fått och förälskat mig i någon annan.. sedan dess är allt värre. Jag vet inte vad den andra tänker om mig och kommer väl aldrig veta. Han är med i förhållande:(...


    Tycker du att han har förändrats, eller är det något annat som gör att du upplever honom som mindre attraktiv?
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Sun 1 May 2022 11:45
    #10
    Tukt skrev 2022-05-01 08:04:56 följande:

    Det är ju knappast ett nytt ämne här inne, om än ett nytt sätt att framföra det på.

    Om något är ett stort problem i relationen så bör man ju reda ut vad det grundas i, innan man tar sitt pick och pack och drar.
    Så även med sex. Det kan ju finnas massor orsaker till varför man inte vill eller kan. En del av dessa kan vara medicinska och går att åtgärda med ett recept. 
    Så viktigt man pratar, och reder ut. Men eftersom det kan vara konfliktfyllt kan det också vara bra att ta det snacket hos en terapeut.
    Vill ens partner inte prata, så är det svårare. Men det är väl i det läget det kan vara dags separera. 


    Vi har jobbat på det i drygt ett år, hon tycker att vår relation gjort stora framsteg men när jag frågar om sex säger hon hennes behov nu är trygghet och inte sex. Men jag litar inte på det utan känner att den verkliga anledning är att attraktionen har dött.
    Hon säger att hon på sikt vill ha sex, men jag håller på att tappa hoppet. 
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Sun 1 May 2022 19:00
    #13
    Ascendere skrev 2022-05-01 16:09:10 följande:

    Tror hon menar att hon inte är attraherad av TS men vill ha tryggheten det innebär att dela privatekonomi och bostad med någon, inte att hon vill känna sig trygg med TS nör det gäller den sexuella situationen.

    TS bra att hon är ärlig i alla fall. Du kan välja, stanna kvar som familjeförsörjare och satsa på platoniskt vänskap eller lämna. 


     


     


    Nej, Det hon menar med inte trygg är att hon känner sig osäker på min kommunikation att jag säger en sak men mitt kroppsspråk visar något annat.  Att vara "trygg" i att hon vet vad jag känner och vill. 
    Den ekonomiska-sociala biten är det egentligen bara barnen som är ett hinder. Vi äger både vårt hus och en mindre fastighet, har bara lån på hennes övernattningslägenet eftersom hon veckopendlar. Bägge har lön något över snitt. 
    Så det handlar mest om vad vi vill.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:32
    #25
    Anonym (Hur menar du) skrev 2022-05-02 08:24:00 följande:

    Går ett förhållande ut på sex för dig? Du har inte tänkt på att ett kk-förhållande passar dig bättre då?


    I min värld är det tre delar:
    Sex
    Närhet 
    Värderingar och kommunikation.
    Det funkar för mig om någon är mindre och någon annan större. Men när en av dessa inte funnits på flera år tappar jag lusten. 
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:36
    #26
    Shameless skrev 2022-05-02 00:37:15 följande:

    Låter som att hon bara kommer med dåliga ursäkter för att inte behöva ligga. Det där är döttfött. 


    Jag börjar inse det, tyvärr.
    Det gör dock ont ändå.
    Och som jag skrev i TS jag förstår verkligen inte,
    eftersom hon gärna kramas och är nära och säger att hon tycker att vårt förhållande blivit mycket bättre under det senaste året när vi aktivt har jobbat. 
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:55
    #28
    Mimosa86 skrev 2022-05-02 08:34:15 följande:

    Hur är er kommunikation då? Om hon känner sig otrygg och avskärmad från dig så kan det absolut påverka hennes lust och attraktion till dig.

    Men detta borde väl ni ha kommit till bukt med efter ett år av terapi? 


    Jag tror att det bästa är, om du vill ge det en chans, att sätta upp en mental tidsgräns. Typ vi jobbar med detta ett år till och vi båda ger då allt för att förändra situationen. Om inget sker så bryter vi 1 maj nästa år och separerar. En överenskommelse som får båda att inse allvaret. 


    Lite så som du beskriver har jag tänkt med en chans och en tid, hade egentligen redan gått ut, men då fick jag det svaret, att hennes behov var trygghet men att hon på sikt vill ha ett aktivt sexliv, varvid jag tänkte att jag ska inte ge upp om vi är nära. det var ca 5 månader sen och nu tänker jag till helgen fråga igen hur hon vill ha det,

    Det som händer inom mig är att jag hela tiden varit attherad av henne, men börjar så smått tappa det. Jag är rädd att det kommer bli nån gång bara för min skull men att hon egentligen inte vill.
    Jag älskar henne men vill inte leva utan sex och vara med någon som är tänd på mig också.
    Jag har haft en ganska undertryck bild av mig själv. Men känner nu att jag är värd att leva ut att inte bara passa upp hela tiden att stå upp för mig själv. (Det där blev svamligt men man säga jag tänker bara stanna om det blir BRA, jag är inte längre nöjd med OK)
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 22:58
    #29
    Anders 386 skrev 2022-05-02 12:43:51 följande:

    Jättebra skrivet TS. // GladJust det där du beskriver är ett  jättevanligt dilemma både för män och kvinnor. Kanske vanligaste orsaken till skilsmässor.


    Tack, 
    Det gör så ont och man känner sig självisk när man lämnar någon man älskar. Men heller det än att bli bitter.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 23:03
    #30
    Ascendere skrev 2022-05-02 19:26:06 följande:
    Exakt.
    Kolla på vad hon gör inte vad hon säger.
    en fråga i all välmening : hur är det med andra kvinnor, får du inviter? är du attraktiv rent objektivt? 
    Är väl rätt normal,
    Ser lite bättre ut än snitt 45:åringen.
    Men är å andra sidan något sämre sociala än snittet.

    Ingen som ger mig inviter men passar troligen rätt bra in i normen för någon som söker något seriöst.
  • Anonym (Hjärn­an) Trådstartaren
    Mon 2 May 2022 23:07
    #31
    Anonym (Hur menar du) skrev 2022-05-02 22:39:39 följande:

    men tar du lång tid på dig att komma då? Hon kanske inte orkar med sex i 30 min? 


    Hon har inte testat hur lång tid det tar för mig att komma de senaste 5 åren. Så utslaget per dag blir det 0 minuter.  
    Men det var lite så när vi slutade med sex det var något Hon ville göra bort så snabbt som möjligt.
Svar på tråden Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.