• Anonym (Livet)

    SEX Under graviditet?

    Undersökning

    Vill din man inte ha sex under graviditet?
    Hur känner du som kvinna? Är du mer eller mindre sugen på sex?
    Om du är, specificera gärna om du har några böjelser eller fantasier som dominerar. 
    För många många män är sex under graviditet avtändande men för de flesta upphetsande.

    Ser fram emot en livlig diskussion. 

  • Svar på tråden SEX Under graviditet?
  • Anonym (Flässta)

    Får inte ihop det där med många många (avtändande) och men för de flesta upphetsande. Tar de ut varandra?

  • Anonym (F)

    Jag var inte alls intresserad av sex då min fru var gravid. Att trycka in den och tänka "hej, här kommer pappa" var alldeles för avtändande.

  • Anonym (L)

    Min man ville inte ha sex alls under graviditeten, han tyckte det var avtändande att "någon var därinne" och jag hade svamp samt var torr som fnöske i alla slemhinnor från v 15 så man kan väl lugnt säga att jag inte var sugen heller. Vet att en del blir superkåta under graviditet, men jag är inte en av dem.

  • Anonym (Susan)

    Många män tänker på det lilla livet som gror därinne i livmodern. De drivs av en omtanke om och en rädsla att "skada" fostret med sina kraftfulla stötningar med penis i erektion direkt mot livmodern. Sen må de uppleva kvinnan hur sexig som helst som gravid med de utseendemässiga förändringar som kommer med graviditeten. I alla fall i första halvlek. Alltså inget personligt om ingen/båda parter tveksamma.

    Därför är det viktigt om kvinnan har sin sexuella drive i behåll att använda ställningar som inte är skadliga för barnet. Barnmorska upplyser. Samt att praktisera oralt, kyssar och smek om båda vill och känner för det.

     

  • Anonym (Emmy)

    Vi har det dilemmat hemma också, jag är gravid och min sambo ser bara att jag har bebis där inne sjukt frustrerande man märker att han tänker på det hela tiden, nu är min sambo väldigt mycket för analsex vilket är skönt ibland när man är på det humöret haha. Så då får vi slå till på det istället. Lite ge och ta av båda.

  • Anonym (Qq)

    Har haft mycket sex under hela graviditeten. Men nu när det är 2 veckor kvar till bf så låter vi bli (otalat från båda håll). Jag känner mig stor och inte så intresserad. jag tror att han vill vara försiktig och inte starta igång något. Den sexuella kemin existerar inte just nu helt enkelt men vi myser extremt mycket istället

  • Anonym (Sambo vill inte)

    Är gravid i vecka 32 och min sambo är totalt ointresserad, han skyller på trötthet. Blir ledsen och känner mig fet, äcklig. han säger att han tycker att jag är fin men att han är trött.. jag tror inte på det. Blir orolig, tänk om hans lust inte kommer tillbaka? 

  • Anonym (R)

    Jag är gravid i vecka 39 och senast vi hade sex var för tre dagar sedan. Men visst känns det konstigt när det rör sig i magen. Vi har inte sex lika ofta men det händer då och då. Har dock inte kunnat få orgasm sedan vecka 30.

  • Platypus

    Vi hade sex hela tiden efter det att morgonsjukan lagt sig och så länge mina höfter hängde med, blev lite mindre mot slutet då jag inte orkade med vikten riktigt.
    Jag älskade det och är glad att maken gjorde det också. Hade han inte gjort det så...

  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Susan) skrev 2022-05-03 08:53:28 följande:

    Många män tänker på det lilla livet som gror därinne i livmodern. De drivs av en omtanke om och en rädsla att "skada" fostret med sina kraftfulla stötningar med penis i erektion direkt mot livmodern. Sen må de uppleva kvinnan hur sexig som helst som gravid med de utseendemässiga förändringar som kommer med graviditeten. I alla fall i första halvlek. Alltså inget personligt om ingen/båda parter tveksamma.

    Därför är det viktigt om kvinnan har sin sexuella drive i behåll att använda ställningar som inte är skadliga för barnet. Barnmorska upplyser. Samt att praktisera oralt, kyssar och smek om båda vill och känner för det.

     


    Hur ska barnet bli skadat av en liten pillevipp? Män tror lite väl mycket om sin egen förmåga ibland.
  • Anonym (Min partner)

    Min partner ville inte ha sex när jag var gravid, jag tyckte bara det var skönt att slippa sexet faktiskt 

  • Anonym539

    Min man älskade sex under min graviditet. Han kände liksom att jag blev mer attraherande med större bröst, mage, rumpa och lår. Det blev gosigare och mer genuint på något sätt.

Svar på tråden SEX Under graviditet?