• Anonym (Hola)

    Kan ej ha penetrationssex

    Hej, 

    om ni killar skulle träffa någon med problem i underlivet, alltså tex som har problem och får jätteont vid penetrationssex så att man inte kan ha det, hur skulle ni reagera då - ärligt? 


    jag har nämligen träffat en kille två ggr då vi hade sex men inte fullt ut då eftersom jag för väldigt ont. Den verkade som han typ inte ville träffa mig igen, så det kan ju ha handlat om mitt problem.. eller vad tror ni? För vi hade annars jättebra sex, han sa att jag var skitbra på avsugning och massa annat, så måste typ berott på mitt problem känns det som. 

  • Svar på tråden Kan ej ha penetrationssex
  • Anonym (man)

    Ärligt; skulle jag träffa nån med det "problemet" så skulle det vara en orsak att inte träffas mer och bli förälskad/kär.

    Hade det hänt under ett förhållande, och vi redan är en familj så hade jag inte lämnat pga det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet faktiskt inte. Jag skulle nog sakna det, att vi inte kan ha sex på det sättet.
    Men skulle jag vara kär i henne, så skulle det inte få komma emellan. Då är det viktigare med närheten. 

  • Studentpappa

    Min sambo hade problem med samlagssmärta första åren, jag köpte det och lät henne styra. Ibland gick det bra och ibland blev det andra aktiviteter, idag är problemen borta. 

    Om sex varit helt uteslutet vet jag inte om jag agerat likadant, men jag är glad att jag såg förbi hennes problem och satsade ändå. Vi träffades för nästan 20 år sedan.


    Ride it like you stole it
  • Tompa2022

    Vi har under vårt drygt 20-åriga äktenskap haft det besväret till och ifrån under perioder, men det har löst sig genom att vi då tillämpade annan form av sex. Älskar man varandra, så gör man de anpassningar som krävs, det ingår liksom i kontraktet. I nöd och lust, sa vi visst.

    Om din nya kille tappar intresset redan efter att du haft ont två gånger vid samlag, så undrar jag om du ens ska investera känslor i honom. Hur blir det senare om du mot förmodan skulle drabbas av sjukdom, utbrändhet eller något som gör att sex försvinner ett tag från kartan? Drar han då och lämnar dig i sticket?

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hola) skrev 2022-05-03 09:07:53 följande:
    Kan ej ha penetrationssex

    Hej, 

    om ni killar skulle träffa någon med problem i underlivet, alltså tex som har problem och får jätteont vid penetrationssex så att man inte kan ha det, hur skulle ni reagera då - ärligt? 


    jag har nämligen träffat en kille två ggr då vi hade sex men inte fullt ut då eftersom jag för väldigt ont. Den verkade som han typ inte ville träffa mig igen, så det kan ju ha handlat om mitt problem.. eller vad tror ni? För vi hade annars jättebra sex, han sa att jag var skitbra på avsugning och massa annat, så måste typ berott på mitt problem känns det som. 


    Jag som kvinna hade inte heller inlett något med en partner som inte kunde ha penetrerande sex. 
  • Anonym (beror på)

    Jag är visserligen kvinna, men om det hade varit något som var tillfälligt eller gick att bota hade det inte gjort så mycket. Om det hade varit permanent hade jag nog varit mer tveksam till att inleda något seriöst med personen.  

  • Anonym (man 50)
    Anonym (Hola) skrev 2022-05-03 09:07:53 följande:
    Kan ej ha penetrationssex

    Hej, 

    om ni killar skulle träffa någon med problem i underlivet, alltså tex som har problem och får jätteont vid penetrationssex så att man inte kan ha det, hur skulle ni reagera då - ärligt? 


    jag har nämligen träffat en kille två ggr då vi hade sex men inte fullt ut då eftersom jag för väldigt ont. Den verkade som han typ inte ville träffa mig igen, så det kan ju ha handlat om mitt problem.. eller vad tror ni? För vi hade annars jättebra sex, han sa att jag var skitbra på avsugning och massa annat, så måste typ berott på mitt problem känns det som. 


    För mig är penetrerande sex något väldigt speciellt pga av närheten och intimiteten och aldrig så bra oralsex eller smek kan kompensera för det fullt ut - det handlar inte bara om att få bra orgasm. Så för mig hade det antagligen varit en deal breaker om jag inte var extremt förälskad i personen.

    Det finns, som du säkert vet, hjälp att få för att behandla smärtor vid samlag, och ovasett din nuvarande situation rekommenderar jag dig starkt att prata med en gynekolog om detta, såvitt jag förstår brukar det gå att behandla men det kan ta tid. Sex ska inte göra ont.
  • Anonym (Gul)

    Det finns ju annat man kan göra,  spela Yatzy, gå på promenader eller vad som helst.

  • Anonym (Tjej men ändå)

    Har inte samma problem som du men har en sjukdom, endometrios, vilket gör att jag inte alltid kan ha penetrerande sex. Var öppen med det till han som sedan fyra år är min partner direkt från början. En av de första gångerna vi hade sex började jag störtblöda på hans fina lakan och var övertygad om att han skulle dra. Men nej han har stannat och fortsatt älska mig oavsett. 
    Det är ju inte omöjligt att killen du träffade inte vill ses mer på grund av det, men rätt person kommer tycka om dig som du är och samarbeta med dig för att få ett så bra sexliv som möjligt. 

  • Robert 832

    Tror de män är få som skulle kunna tänka sig en monogam relation utan penetration men det är verkligen inte omöjligt att hitta. Idag är många mer experimentiella och hittar andra sätt att stimulera varann. 

  • Anonym (-)

    Om allt klaffade i övrigt så är det inte otänkbart att jag skulle kunna ha en sådan relation.

  • Anonym (Till ts)

    Det finn bedövningssalva man kan ta, jag har själv använt det flera gånger och tycker det fungerar bra. Men du borde såklart uppsöka läkare med. 

  • Anonym (Man 53 år)

    Inga problem!
    Jag hade nog mycket väl kunna tänka mig en relation där sexet fungerar utmärkt men inte penetration finns med.

    Visst skulle jag i viss mån sakna just vaginal penetration men inte mer än om allt annat funkar kan jag faktiskt hoppa över det utan bekymmer.

    Hoppas det löser sig för dig och att du får ett bra sexliv som du trivs med oavsett vad det innebär.

    Mvh 
    Man 53 år.

  • Anonym (beror på)
    Anonym (Till ts) skrev 2022-05-04 19:30:47 följande:
    Kan ej ha penetrationssex

    Det finn bedövningssalva man kan ta, jag har själv använt det flera gånger och tycker det fungerar bra. Men du borde såklart uppsöka läkare med. 


    Om hon använder bedövningssalva så känner hon ju inget vid sex och kan därför inte njuta av det. Då finns det ju ingen poäng med sex för hennes del utan hon gör det bara för mannens skull, hur kul är det? Dessutom riskerar salvan även att bedöva mannen så att han inte heller känner något.
  • Jonnynilsson

    Tyvärr men sex utan penetration går fetbort. Jag fullkomligt älskar att ligga på på min fru (missionären) och till en början knulla henne sakta för att sedan öka tempot och när jag känner att hon kommer så försöker jag också komma så vi förenas i en skön orgasm.

    Den närheten vi får och känner vid penetration tror jag inte är möjlig med enbart slick och sug.

  • Anonym (Till ts)

    Ts bedövar väl inte klitoris heller? Och mannen blir inte alls bedövad, har funkat utmärkt för mig iaf. De flesta kvinnor har inte så mycket känsel i själva slidan ändå. Det är ju klitoris som är grejen. Sex som bara består av penetration är ju meningslöst för de flesta kvinnor då vi inte kan få orgasm av det. 

  • Anonym (Man 53 år)

    Man 53 år här igen.

    Som jag skrev tidigare, jag skulle nog mycket väl kunna tänka mig att avstå vaginal penetration om allting annat funkade bra sexuellt.

    Är det omöjligt med penetration oralt, mellan brösten och analt mm också? Det tror jag skulle vara lösningar som många på partners skulle tycka var trevliga och bra alternativ till just vaginalt samlag. Du skriver ju dessutom att din partner uppskattar att du erbjuder bra oral stimulans till honom. 

    Hoppas ni hittar bra alternativ till vaginal penetration. Var kreativa!

  • Anonym (Kim)

    Vet inte riktigt om den killen är värd att satsa på. Ett par gånger med sex kan inte bli perfekt. Tar tid att lära sig varandra. 


    Brukar du ha ont vid sex? Jag tror du ska uppsöka ungdomsmottagningen, barnmorska eller gynekolog. Du behöver klura på orsaken till smärtan. Har du  drabbats av vestibulit eller är du helt enkelt inte våt nog. Det löser man med massor av glid. Hur fungerar din onani? Lika ont då? Du ska kunna njuta av sex i olika former du med. 

Svar på tråden Kan ej ha penetrationssex