• Anonym (Undra­r)
    Wed 4 May 2022 19:53
    1843 visningar
    11 svar
    11
    1843

    Har ingen lust till sex

    Jag har ingen lust till sex sen några månader tillbaka. Min sambo tycker dock jag borde ställa upp på sex då han ställer upp på att passa barn och åka till Ikea. Hur gör ni andra? Ställer ni upp på sex? 

  • Svar på tråden Har ingen lust till sex
  • Wed 4 May 2022 20:08
    #1

    Sex ska man enbart ha av lust.

    Att jämföra upplåtelse av sin kropp för nån annans sexuella tillfredställelse med att åka till Ikea är så efterblivet att all respekt för vederbörande skulle dö och snippan stängas för all överskådlig framtid. Vilket jävla stolpskott. Haha.

  • Wed 4 May 2022 20:20
    #2

    Det där med att ställa upp.... Finns väl inga klockrena svar. Beror ju på vad man menar med att ställa upp. Klart jag inte ligger med min tjej om jag absolut inte har lust, samtidigt kan jag ju smeka henne för att ge henne en skön godnatt-orgasm utan att jag är särskilt kåt själv. Ligga kan jag göra för att hon vill det om jag är lite trött, men då får det gå fort. Och ibland kommer man ju igång under sexet fast man inte trodde det först. Men det är klart, man ska inte göra nåt man verkligen inte vill.

    Samtidigt gör man det ibland. Masserar hennes trötta fötter tex. Det ger ju inte mig nåt personligen mer än att jag vet att hon älskar det och kan slappna av. Vad man lägger i att ställa upp får nog varje människa själv avgöra, och vad man känner att det tillför en själv och partnern.

    Att han tycker du ska ställa upp tyder på att han inte är riktigt övertygad om att du inte vill. Mer att du är lite lat och bekväm, och killars vanliga ide om att får man väl in den brukar hon gilla det. Har svårt att tänka mig att han verkligen vill ligga med dig om han vet att du faktiskt inte alls får ut nåt av det. Det skulle iaf inte jag vilja göra.

  • Anonym (Gö'rt­)
    Wed 4 May 2022 20:27
    #3
    +1

    Ställ upp på sex, det är en så liten insats att det kan du unna honom.
    Köp en strap-on och kör på tills han är nöjd.

  • Anonym (Sambo­)
    Wed 4 May 2022 21:10
    #4

    Detta med sex, lust och ge och ta är svårt.
    Å ena sidan skall man verkligen inte begå övergrepp på sig själv. Å andra sidan kan man ju emellanåt göra saker som den andra parten väldigt gärna vill....

    Det man skall fundera över är ju att intimitet är det som skiljer en parrelation ifrån platonisk vänskap, och jag tror nog att många av oss vuxna ändå önskar sex i en relation. För mig (kvinna) är sex otroligt viktigt även efter ett helt liv som sexuellt aktiv i över 30 år. Sedan tycker jag faktiskt att jag får mer sexlust av att ha sex regelbundet.
    Men visst, jag kan vara utan i 2 veckor, för att andra veckor ha sex varje dag.

    I backspegeln kan jag se att mitt tidigare äktenskaps tunga vardag fick mig att tappa attraktionen till min exman, men att jag inte ville ha sex fick oss att glida än mer isär i intimiteten

    Fundera över färdriktningen i er relation. Vart är ni på väg tillsammans nu, om ni slutar ha sex?, Om du känner att du begär övergrepp på dig själv?

  • Wed 4 May 2022 21:15
    #5
    Anonym (Undrar) skrev 2022-05-04 19:53:39 följande:
    Har ingen lust till sex

    Jag har ingen lust till sex sen några månader tillbaka. Min sambo tycker dock jag borde ställa upp på sex då han ställer upp på att passa barn och åka till Ikea. Hur gör ni andra? Ställer ni upp på sex? 


    Tja utifrån detta förstår jag varför musslan har stängts :)

    Han får väl väcka din lust igen.

    men är det inte hans barn och är inte Ikea inköpen något som är avsett för ert gemensamma hem?
  • Anonym (A)
    Wed 4 May 2022 21:18
    #6
    Drottningen1970 skrev 2022-05-04 20:08:41 följande:
    Sex ska man enbart ha av lust.

    Att jämföra upplåtelse av sin kropp för nån annans sexuella tillfredställelse med att åka till Ikea är så efterblivet att all respekt för vederbörande skulle dö och snippan stängas för all överskådlig framtid. Vilket jävla stolpskott. Haha.
    Håller med
  • Thu 5 May 2022 04:47
    #7
    Drottningen1970 skrev 2022-05-04 20:08:41 följande:

    Sex ska man enbart ha av lust.

    Att jämföra upplåtelse av sin kropp för nån annans sexuella tillfredställelse med att åka till Ikea är så efterblivet att all respekt för vederbörande skulle dö och snippan stängas för all överskådlig framtid. Vilket jävla stolpskott. Haha.


    En del räknar ju inte oralt som sex, så de kan ju ge en avsugning utan att ha ställt upp på sex. Skrattande
  • Thu 5 May 2022 04:49
    #8
    Hotelliggaren skrev 2022-05-04 20:20:45 följande:

    Det där med att ställa upp.... Finns väl inga klockrena svar. Beror ju på vad man menar med att ställa upp. Klart jag inte ligger med min tjej om jag absolut inte har lust, samtidigt kan jag ju smeka henne för att ge henne en skön godnatt-orgasm utan att jag är särskilt kåt själv. Ligga kan jag göra för att hon vill det om jag är lite trött, men då får det gå fort. Och ibland kommer man ju igång under sexet fast man inte trodde det först. Men det är klart, man ska inte göra nåt man verkligen inte vill.

    Samtidigt gör man det ibland. Masserar hennes trötta fötter tex. Det ger ju inte mig nåt personligen mer än att jag vet att hon älskar det och kan slappna av. Vad man lägger i att ställa upp får nog varje människa själv avgöra, och vad man känner att det tillför en själv och partnern.

    Att han tycker du ska ställa upp tyder på att han inte är riktigt övertygad om att du inte vill. Mer att du är lite lat och bekväm, och killars vanliga ide om att får man väl in den brukar hon gilla det. Har svårt att tänka mig att han verkligen vill ligga med dig om han vet att du faktiskt inte alls får ut nåt av det. Det skulle iaf inte jag vilja göra.


    Bra poäng och lite mer nyanser av problemet.
  • Thu 5 May 2022 04:50
    #9
    Anonym (Undrar) skrev 2022-05-04 19:53:39 följande:
    Har ingen lust till sex

    Jag har ingen lust till sex sen några månader tillbaka. Min sambo tycker dock jag borde ställa upp på sex då han ställer upp på att passa barn och åka till Ikea. Hur gör ni andra? Ställer ni upp på sex? 


    Vems barn är det han passar och vem är det som har behov av att åka till Ikea?
  • Anonym (Skoj)
    Thu 5 May 2022 05:15
    #10

    Inte ett dugg trovärdigt inlägg, jag tror det är hittepå...

  • Anonym (Ladyb­ug)
    Thu 5 May 2022 07:32
    #11
    +1

    "Ställa upp" i betydelsen bita ihop och stå ut medan han pumpar på ska du verkligen inte göra .

    Däremot är sex mer komplicerat än det först verkar. Om man bara skulle ha sex när båda är jättekåta, glada och utvilade samtidigt skulle vi aldrig ha sex. Ibland bestämmer vi helt enkelt att vi vill ha sex en gång i veckan och så lägger vi oss och kramar och gosar och kysser varandra tills lusten kommer. 

    Ibland frågar min man om jag är sugen på sex och jag svarar nej, med tillägget "men du kan försöka få mig sugen om du vill?" (Och ibland är det förstås ett ja eller ett rakt nej).

Svar på tråden Har ingen lust till sex