• Anonym (Ledse­n)
    Sat 7 May 2022 13:46
    2234 visningar
    11 svar
    11
    2234

    Hur mår min mamma tror ni?

    Mina föräldrar gjorde slut när jag var liten, men minns orden än idag fast jag borde ha varit för liten för att minnas något överhuvudtaget. Mamma lämnade oss med pappa som sedan sålde mig och mitt syskon för att få ekonomin att gå ihop till mat. Han sålde oss till hans chef som var ägare till ett barnhem. 

    Han ångrade sig sen senare och kidnappade oss tillbaka. Efter 6 månader hos honom så kom en annan kvinna som hade tagit hand om oss utanför barnhemmet (som pappa stal tillbaka oss ifrån hennes hem). Hon kidnappade oss efter 6 månader tillbaka och sedan fick betalt för att adoptera bort oss och vi hamnade här i Sverige. 

    Orden jag minns min mamma säga till pappa var; Du tar bra hand om barnen och är rädda om dom. Är du inte det så kommer jag med deras farbröder och hälsar på dig! 

    Ah, har druckit lite just nu, så är lite extra känslosam antar jag. Bara undrar, tror någon v er att hon tänker på oss idag 31 år senare?? 

  • Svar på tråden Hur mår min mamma tror ni?
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sat 7 May 2022 13:48
    #1

    Förlåt, menade såklart "deras morbröder". 

  • Anonym (Shift­)
    Sat 7 May 2022 14:06
    #2
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-07 13:46:22 följande:
    Hur mår min mamma tror ni?

    Mina föräldrar gjorde slut när jag var liten, men minns orden än idag fast jag borde ha varit för liten för att minnas något överhuvudtaget. Mamma lämnade oss med pappa som sedan sålde mig och mitt syskon för att få ekonomin att gå ihop till mat. Han sålde oss till hans chef som var ägare till ett barnhem. 

    Han ångrade sig sen senare och kidnappade oss tillbaka. Efter 6 månader hos honom så kom en annan kvinna som hade tagit hand om oss utanför barnhemmet (som pappa stal tillbaka oss ifrån hennes hem). Hon kidnappade oss efter 6 månader tillbaka och sedan fick betalt för att adoptera bort oss och vi hamnade här i Sverige. 

    Orden jag minns min mamma säga till pappa var; Du tar bra hand om barnen och är rädda om dom. Är du inte det så kommer jag med deras farbröder och hälsar på dig! 

    Ah, har druckit lite just nu, så är lite extra känslosam antar jag. Bara undrar, tror någon v er att hon tänker på oss idag 31 år senare?? 


    Det tror jag säkert. Vilken skräckupplevelse för er små barn, vilken barndom. Är det vanligt med barnhandel i det landet? 

    Men att er mamma tänker på er än idag är säkert, man glömmer aldrig de barn man satt till livet och uppfostrat även om det bara var en kort tid. Din mamma kanske inte hade nåt annat val om det är ett sånt land där föräldrar måste sälja sina barn för att få mat för dagen och jag antar att kvinnor har det allra sämst. 
  • Anonym (gg)
    Sat 7 May 2022 14:42
    #3

    Man tänker på sina barn hela sitt liv varje dag. I din mammas situation borde det finnas en del skuldkänslor också.

  • Anonym (A)
    Sat 7 May 2022 20:08
    #4
    Anonym (gg) skrev 2022-05-07 14:42:25 följande:
    Man tänker på sina barn hela sitt liv varje dag. I din mammas situation borde det finnas en del skuldkänslor också.
    Håller med
  • Anonym (Qwert­y)
    Sun 8 May 2022 06:36
    #5

    Beklagar din fruktansvärda barndom, jag hoppas att du och dina syskon till slut fann trygghet i Sverige hos era adoptivföräldrar. Som förälder så tror jag att man tänker på sina barn dagligen livet ut. Din mamma är förmodligen inte gjord av sten, hon undrar säkert hur ni har det. Hur hon mår är ju helt omöjligt att säga. Man får lära sig att leva med de livsbeslut man tar, så är det bara.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sat 21 May 2022 21:45
    #6
    Anonym (Qwerty) skrev 2022-05-08 06:36:36 följande:

    Beklagar din fruktansvärda barndom, jag hoppas att du och dina syskon till slut fann trygghet i Sverige hos era adoptivföräldrar. Som förälder så tror jag att man tänker på sina barn dagligen livet ut. Din mamma är förmodligen inte gjord av sten, hon undrar säkert hur ni har det. Hur hon mår är ju helt omöjligt att säga. Man får lära sig att leva med de livsbeslut man tar, så är det bara.


    ang det du skrev om våra adoptiv föräldrar så.. Nej det gjorde vi verkligen inte. Den som var snäll var aldrig hemma. Medans den andra var hemma hela tiden och personen är rakt av jävulens avkomma rent ut sagt.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Tue 31 May 2022 21:46
    #7

    Tack för era svar här i tråden. Tog mig ett tag att våga öppna den då jag skrev den när jag var full. 

    Kommer aldrig att hitta min riktiga mamma tyvärr. Har försökt och det gick inte. Vet inte ens vad hon heter. 

    Iallafall så saknar jag henne och önskar att jag hade fått leva med henne. Men nu är livet som det är, antingen överlever man eller så gör man inte det. Men lycklig har jag aldrig varit förutom när jag har varit nyförälskad. 

    Men bristen på trygghet och band har gjort mig till en ensam varg. Och lär nog alltid vara en misslyckad loser utan en egen familj. 

    Tack återigen till er som vågade svara. 

  • Anonym (ta hand om dig)
    Tue 31 May 2022 22:02
    #8
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-31 21:46:30 följande:

    Tack för era svar här i tråden. Tog mig ett tag att våga öppna den då jag skrev den när jag var full. 

    Kommer aldrig att hitta min riktiga mamma tyvärr. Har försökt och det gick inte. Vet inte ens vad hon heter. 

    Iallafall så saknar jag henne och önskar att jag hade fått leva med henne. Men nu är livet som det är, antingen överlever man eller så gör man inte det. Men lycklig har jag aldrig varit förutom när jag har varit nyförälskad. 

    Men bristen på trygghet och band har gjort mig till en ensam varg. Och lär nog alltid vara en misslyckad loser utan en egen familj. 

    Tack återigen till er som vågade svara. 


    Jag har inte levt ditt liv. Men jag har haft en svår barndom. Jag har tagit mej vidare. Jag har man, barn och ett jobb. Du behöver vara snäll mot dej själv och ta hjälp när du får den. Det finns många böcker du kan läsa, självhjälpsböcker. Jag tog mej vidare och du kan också göra det. Lycka till! 
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 3 Jun 2022 00:49
    #9

    Dåligt helt enkelt. 

  • Anonym (DNA)
    Fri 3 Jun 2022 01:01
    #10
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-31 21:46:30 följande:

    Tack för era svar här i tråden. Tog mig ett tag att våga öppna den då jag skrev den när jag var full. 

    Kommer aldrig att hitta min riktiga mamma tyvärr. Har försökt och det gick inte. Vet inte ens vad hon heter. 

    Iallafall så saknar jag henne och önskar att jag hade fått leva med henne. Men nu är livet som det är, antingen överlever man eller så gör man inte det. Men lycklig har jag aldrig varit förutom när jag har varit nyförälskad. 

    Men bristen på trygghet och band har gjort mig till en ensam varg. Och lär nog alltid vara en misslyckad loser utan en egen familj. 

    Tack återigen till er som vågade svara. 


    Har du testat DNA-test? Många adopterade gör det i hopp om att hitta biologiska släktingar. www.allas.se/relationer/adopterade-maria-hittade-okanda-syskon-med-dna-test/127972
  • Anonym (gg)
    Fri 3 Jun 2022 21:36
    #11
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-05-31 21:46:30 följande:

    Tack för era svar här i tråden. Tog mig ett tag att våga öppna den då jag skrev den när jag var full. 

    Kommer aldrig att hitta min riktiga mamma tyvärr. Har försökt och det gick inte. Vet inte ens vad hon heter. 

    Iallafall så saknar jag henne och önskar att jag hade fått leva med henne. Men nu är livet som det är, antingen överlever man eller så gör man inte det. Men lycklig har jag aldrig varit förutom när jag har varit nyförälskad. 

    Men bristen på trygghet och band har gjort mig till en ensam varg. Och lär nog alltid vara en misslyckad loser utan en egen familj. 

    Tack återigen till er som vågade svara. 


    Har du gjort DNA-test?
Svar på tråden Hur mår min mamma tror ni?